Connect with us

Marknadsnyheter

Sigrid ingår strategiskt partnerskap med GetHealthy för att möta den växande efterfrågan i USA på Glucose Stabiliser som en icke-farmaceutisk lösning för att kontrollera blodsockernivån

Published

on

  • Den amerikanska marknaden för klinisk nutrition inom diabetes förutspås uppgå till 2 miljarder USD år 2030[1]
  • GetHealthy.store tillhandahåller e-handelslösningar för amerikanska vårdgivare
  • Intag av Glucose Stabiliser kapslar före måltid dämpar stegringen och bibehåller balanserade blodsockernivåer
  • Idealisk för patienter med typ II-diabetes och nedsatt glukostolerans
  • Användare rapporterar minskad uppblåsthet, mer energi och andra viktiga hälsofördelar – utan minskad muskelmassa

Stockholm, 2 september 2024: Sigrid Therapeutics tillkännagav idag undertecknandet av ett strategiskt partnerskap med GetHealthy.store, en av de ledande amerikanska leverantören av e-handelslösningar för vårdgivare som säljer hälso och sjukvårds- och näringsprodukter. Partnerskapet syftar till att möta den växande efterfrågan på Sigrids Glucose Stabiliser, en produkt som erbjuder en banbrytande icke-farmaceutisk lösning för att kontrollera blodsockernivån. Glucose Stabiliser som testlanserades i Florida tidigare i år har fått 100 % positiva recensioner, med användare som rapporterar minskad uppblåsthet, ökade energinivåer och andra betydande hälsofördelar – utan någon minskning av muskelmassan. Liknande framgångar har även noterats i Norden och Storbritannien.

Glucose Stabiliser kapslar fungerar genom att Sigrids patenterade SiPore®21 kiseldioxid hämmar kolhydratnedbrytande enzymer. Kiseldioxid är ett naturligt GRAS[2]-certifierat material. Glucose Stabiliser som intas oralt före måltid ger således en effektiv icke-farmaceutisk dämpning av blodsockerstegringen.  

GetHealthy förser läkare med en komplett 360° e-handelslösningar baserade på ett skyltfönster online inklusive produktlistor, escript-protokoll och utbildningsmaterial som backas upp av marknadsföringsstöd och lagerhållning och distribution. Företaget har etablerat en ledande position på den amerikanska marknaden för kosttillskott med kunder som rapporterar upp till 150% försäljningsökningar år efter år.

Jon Armstrong, VD för GetHealthy, ser en enorm potential för Glucose Stabiliser: Vi är mycket glada över att ingå detta partnerskap med Sigrid för att kunna erbjuda Glucose Stabiliser till vårt omfattande nätverk inom funktionsmedicin. Vi ser det som en verklig game changer och har redan fått otroligt positiv respons från marknaden. Den starka vetenskapliga grunden, säkerhetsprofilen, effektiviteten och användarvänligheten gör Glucose Stabiliser till en idealisk produkt för våra kunder att sälja via de praktikägda e-handelsplattformar som vi tillhandahåller.

Sana Alajmovic, VD för Sigrid Therapeutics, säger: ” Vi blev omedelbart imponerade av Jon och GetHealthy-teamets professionalism och hur deras ambitioner harmonierade med Sigrids vision. Vi är övertygade om att detta partnerskap med USA ledande leverantör av e-handelslösningar kommer att ge Glucose Stabiliser möjlighet att nå sin fulla potential och därmed göra en varaktig skillnad i livskvaliteten för personer som söker säkra och hållbara metoder för att kontrollera sitt blodsocker. Detta gäller inte bara för redan diagnostiserade typ 2-diabetiker och patienter med nedsatt glukostolerans, utan även för prediabetiker och personer med viktproblem.”

Prof. Tore Bengtsson, CSO på Sigrid Therapeutics tillägger: ” Glucose Stabiliser med sin SiPore®-teknologi erbjuder ett unikt icke-farmaceutiskt alternativ till injicerbara läkemedel för hållbar blodsockerkontroll, dämpade hungerkänslor och minskad uppblåsthet. Vi är glada över att Glucose Stabiliser kan utgöra ett skonsammare och säkrare sätt att uppnå hållbar viktkontroll utan negativa effekter på muskelmassan. För patienter som avbryter behandlingen med injicerbara läkemedel kan Glucose Stabiliser vara ett sätt att förhindra den vanliga viktuppgången som följer efter att ha avslutat sådana behandlingar.  

För mer information, vänligen kontakta:

Sana Alajmovic, medgrundare och VD, Sigrid Therapeutics Telefon: +46 72 3893396, E-post: sana@sigridthx.com

RHA Communications

Ola@rhacomms.eu / Richard@rhacomms.eu

Om GetHealthy

GetHealthy erbjuder en allt-i-ett digital e-handelsplattform utformad för att stärka vårdgivare och öka intäkterna. Deras omfattande tjänsteutbud, inklusive diagnostiska tester, premiumtillskott och nyckelfärdiga affärslösningar, förenklar hanteringen av onlineförsäljning och förbättrar patientvården. Med ett användarvänligt gränssnitt och dedikerat stöd, bygger GetHealthy en bro mellan teknologi och vård, vilket möjliggör för vårdgivare att fokusera på att leverera exceptionella hälsoresultat samtidigt som de effektivt och framgångsrikt utvecklar sin verksamhet. https://gethealthy.store/

 

Om mesoporösa kiseldioxidpartiklar (MSP)

Mesoporösa kiseldioxidpartiklar (MSP) är en typ av syntetiska amorfa kiseldioxidpartiklar som kan produceras med en stor yta och en rad olika porstorlekar och som kan intas tillsammans med maten. Studier på möss, publicerade i Nanomedicine (1,2) har visat att effektiviteten med avseende på upptag av föda i tarmen minskade med 33% vilket ledde till en positiv effekt på metabolisk profil med signifikant lägre bildande av fettvävnadsbildning och leptin. Cirkulerande insulinnivåerna var lägre också och viktökningen dämpades påtagligt. Ytterligare prekliniska resultat, publicerade i Advanced Healthcare Materials (3) bekräftar dessa fynd och är förenliga med en verkningsmekanism där en del av enzymerna fångas inuti MSP:erna vilket i sin tur resulterar i en enzymblockerande effekt som minskar nedbrytningen av mat och därmed minskar energiupptaget i kroppen. Detta verkningssätt har också bekräftats ytterligare in vivo när MSP tillsatt till mjölk ledde till minskad absorption av lipider jämfört med kontroller (4).

 

Om Sigrid Therapeutics

Sigrid Therapeutics (Sigrid) är ett ett konsumentinriktat teknologiföretag inom hälsa i klinisk fas som banar väg för en ny klass av konstruerade material för att förebygga och behandla metabola sjukdomar och störningar, inklusive typ 2-diabetes. Bolagets ledande produktkandidat, SiPore®21, är en oralt administrerad medicinteknisk produkt baserad på Bolagets egenutvecklade plattformsteknologi, SiPore®. SiPore®21 är utformad för att verka lokalt i tarmen och består av exakt konstruerade mesoporösa kiseldioxidpartiklar (MSP) i mikronstorlek med skräddarsydd porositet. Kliniska data bekräftar de positiva effekterna av MSP på en rad metaboliska parametrar och deras utmärkta säkerhetsprofil (3-7). SiPore®21 verkar genom en unik verkningsmekanism på så sätt att amylas och lipas fångas in i den porösa strukturen. Detta förhindrar fysisk interaktionen mellan matsmältningsenzymerna och maten, vilket effektivt minskar nedbrytningen av kolhydrater och fetter (8). SiPore®21 utvecklas som den första orala medicintekniska produkten för blodsockerkontroll hos personer som riskerar att utveckla typ 2-diabetes. https://www.sigridthx.com/.

 

Referenser

  1. Mesoporös kiseldioxid med stora porer inducerade viktminskning hos överviktiga möss, Nanomedicine, 2014,

https://www.futuremedicine.com/doi/10.2217/nnm.13.138.

  1. Mesoporös kiseldioxid med exakt kontrollerade porer minskar mateffektiviteten och undertrycker viktökning hos möss, Nanomedicine, 2020, https://www.futuremedicine.com/doi/10.2217/nnm-2019-0262.
  2. Att fånga matsmältningsenzymer med konstruerade mesoporösa kiseldioxidpartiklar minskar

Metabola riskfaktorer hos människor, Advanced Healthcare Materials, 2020, https://doi.org/10.1002/ adhm.202000057.

  1. Mot mesoporös kiseldioxid som läkemedelsbehandling för fetma – inverkan på lipidnedbrytning och absorption, European Journal of Pharmaceutics and Biopharmaceutics, 2022, https://doi.org/10.1016/j.ejpb.2022.02.001.
  2. Oralt intag av mesoporös kiseldioxid är säkert och tolereras väl hos manliga människor, PLoS ONE, 2020, DOI: 10.1002/adhm.202000057. https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0240030
  3. Konstruerad mesoporös kiseldioxid minskar långtidsblodsockret, HbA1c, och förbättrar metaboliska parametrar hos prediabetiker, Nanomedicine, 2021,

https://doi.org/10.2217/nnm-2021-0235.

  1. Mesoporösa kiseldioxidpartiklar behåller sin struktur och funktion när de passerar genom mag-tarmkanalen hos möss och människor, ACS Applied Materials & Interfaces, 2023, https://doi.org/10.1021/acsami.2c16710.
  2. Aktivitet och stabilitet hos nanobegränsat alfa-amylas i mesoporös kiseldioxid ACS-MATERIAL Au, 2023, https://doi.org/10.1021/acsmaterialsau.3c00028. Publicering: 4 augusti 2023.

 

 

 

[2] GRAS är ämnen som av United States Food and Drug Administration (FDA) anses vara ”allmänt erkända som säkra” (”generally recognized as safe”)

Continue Reading

Marknadsnyheter

Från familjemiddag till zombieapokalyps – Grönans reklamfilm för nya skräckhuset

Published

on

By

Snart slår Gröna Lund upp portarna för sitt Halloween där årets reklamfilm bygger på nöjesparkens nya skräckhus ”Zombiesta” – den zombiesmittade restaurangen där gästerna själva står på menyn. Filmen är en blinkning till de klassiska zombieapokalypsfilmerna och förhandsvisades i sin fulla längd (3,5 min) genom en egen biopremiär med 15-årsgräns den 19 september på Filmstaden Sergel. Filmen går live i nedklippt version idag den 20/9, men kan ses i sin fulla längd på Gröna Lunds hemsida.

När mörkret sänker sig över Stockholm och Halloween närmar sig står Gröna Lund i centrum för skräck, spänning och kreativitet. Varje år tar nöjesfältet ut svängarna rejält med sin reklamfilm för Halloween och i år är inget undantag. Årets reklamfilm har i sin fullängdsversion 15-årsrekommendation och premiärvisades därför på bio. Reklamfilmen bygger på en av årets stora nyheter, det nya skräckhuset Zombiesta, där varje gäst förvandlas till en del av menyn. Du måste ta dig igenom den trånga och mörka restaurangen där personalen inte bara lagar maten, utan också jagar den. Se reklamfilmen här!

”En blandning av Bonusfamiljen och The Walking Dead”
I reklamfilmen, som utspelar sig på Gröna Lunds restaurang Fiesta, får vi följa en familj – mamma, pappa och två systrar – som är mitt uppe i en lugn måltid. Men det dröjer inte länge förrän dramatiken tar över. Pappan hostar upprepade gånger, utan att någon tar större notis om det, men snart kommer vi förstå varför. När ena systern går på toaletten börjar hon höra skrik utifrån restaurangen och när hon återvänder är platsen öde. En zombieapokalyps har brutit ut och nu måste hon försöka fly och gömma sig från de levande döda som tagit över restaurangen.

– Inspirationen till filmen är det nya skräckhuset Zombiestas egen backstory och det subtila med pappans hostningar antyder att han är den osynliga starten på katastrofen, vilket ger filmen och storyn ett psykologiskt djup. Vi ville att reklamen och upplevelsen på plats verkligen skulle samspela, därför visar reklamfilmen vad som hände den där ödesdigra eftermiddagen på restaurang Fiesta, säger Johanna Lindh, reklamchef på Parks and Resorts/Gröna Lund.

– Skräck är ju en klassisk underhållningsgenre och den här filmen är en homage till alla klassiska zombiefilmer i sitt scenspråk och uttryck, men med glimten i ögat. Man skulle kunna beskriva den som en fantastisk blandning av ”Bonusfamiljen” och ”The Walking Dead”. Fullängds-versionen har vi satt en 15-årsrekommendation på, men övriga versioner är klippta så att de allra flesta ska kunna känna spänningen utan behöva titta bort, säger Sebastian Delefors, marknadschef på Parks and Resorts/Gröna Lund.

Reklamfilmen fick en egen biopremiär
Filmen premiärvisades i sin fullängdsversion (3,5 min) genom en egen biopremiär den 19 september på Filmstaden Serger i Stockholm. Biljetter till den exklusiva visningen kunde man endast vinna via en tävling i Gröna Lunds sociala medier, en tävling som skapade så mycket engagemang att platserna tog slut inom ett par minuter.

– Var ser man skräckfilm bäst? På bio såklart! Därför ville vi lansera filmen med en alldeles egen biopremiär. Där kan vi för en liten grupp människor berätta vad som hände den där kvällen på Fiesta, så att de i sin tur kan sprida historien vidare, säger Johanna Lindh, reklamchef på Parks and Resorts/Gröna Lund.

Bakom kulisserna – skrämsel i detaljerna
Inspelningen av årets Halloween-reklamfilm ägde rum på Gröna Lund och använde autentiska miljöer i parken, restaurang Fiesta, så att gästerna sedan ska känna igen sig när de besöker det nya skräckhuset Zombiesta. Istället för att förlita sig på CGI-effekter valde teamet att fokusera på fysiska detaljer – från den stämningsfulla scenografin till noggrant utformad mask och smink. Zombierna i filmen skapades genom avancerad make-up och prostetiska effekter, med särskild uppmärksamhet på att ge varje zombie en unik, realistisk look. Specialeffektsminket tog lång tid att applicera och gav varje skådespelare en skrämmande förvandling, vilket skapar en intensiv och trovärdig upplevelse för tittarna.

– Det är ett helt fantastisk team som ligger bakom denna film. Det var ett sant nöje att få dyka in i skräck och sagoberättandet tillsammans med alla inblandade. Vi hade också turen att hitta Matilda till vår huvudroll. Hennes insats gjorde att trovärdigheten och stämningen i filmen skruvas upp till nästa nivå. Jag spår henne en lysande framtid, säger Magnus Härdner, filmens regissör.

Kampanjinfo

Kampanjperiod: 20/9 – 3/11.
Versioner: Fullängd (3 min 26 sek), 30 sek, 15 sek, 10 sek, 6 sek
Plattformar: TV4 Play, Meta, YouTube, Bio. Fullängdaren kommer även finnas på Gröna Lunds hemsida. Stillbild tas även fram för OOH.

Projektgrupp

Reklamfilmens regissör: Magnus Härdner
Produktionsbolag: B-reel Films
Beställare: Sebastian Delefors, marknadschef Parks and Resorts/Gröna Lund
Projektledare: Andreas Landin, Parks and Resorts
Creative Director/Reklamchef: Johanna Lindh, Parks and Resorts
Senior kreatör: Kristoffer Lindegren, Parks and Resorts
Motion graphic designer: Simón Ubeira
Grafisk designer: Ebba Westlander Granath
Produktionsledare: Nicoline Tryde, Parks and Resorts
Skådespelare: Matilda Engholm (storasystern, huvudroll), Oskar Elliot (pappan), Sophie Nanne (mamman) och Inez Kroon (lillasystern).

För mer information kontakta:

press@parksandresorts.com
010-708 91 04

För pressbilder besök Gröna Lunds bildbank:http://mediabank.parksandresorts.com

 

Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och ingår i temaparkskoncernen Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin, tillsammans med Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland. Tivolit har 29 attraktioner och sex restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Gröna Lund bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans, barnunderhållning mm. Tivolit sysselsätter ca 1500 säsongsanställda och är en av landets ledande besöksattraktioner.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Från familjemiddag till zombieapokalyps – Grönans reklamfilm för nya skräckhuset

Published

on

By

Snart slår Gröna Lund upp portarna för sitt Halloween där årets reklamfilm bygger på nöjesparkens nya skräckhus ”Zombiesta” – den zombiesmittade restaurangen där gästerna själva står på menyn. Filmen är en blinkning till de klassiska zombieapokalypsfilmerna och förhandsvisades i sin fulla längd (3,5 min) genom en egen biopremiär med 15-årsgräns den 19 september på Filmstaden Sergel. Filmen går live i nedklippt version idag den 20/9, men kan ses i sin fulla längd på Gröna Lunds hemsida.

När mörkret sänker sig över Stockholm och Halloween närmar sig står Gröna Lund i centrum för skräck, spänning och kreativitet. Varje år tar nöjesfältet ut svängarna rejält med sin reklamfilm för Halloween och i år är inget undantag. Årets reklamfilm har i sin fullängdsversion 15-årsrekommendation och premiärvisades därför på bio. Reklamfilmen bygger på en av årets stora nyheter, det nya skräckhuset Zombiesta, där varje gäst förvandlas till en del av menyn. Du måste ta dig igenom den trånga och mörka restaurangen där personalen inte bara lagar maten, utan också jagar den. Se reklamfilmen här!

”En blandning av Bonusfamiljen och The Walking Dead”
I reklamfilmen, som utspelar sig på Gröna Lunds restaurang Fiesta, får vi följa en familj – mamma, pappa och två systrar – som är mitt uppe i en lugn måltid. Men det dröjer inte länge förrän dramatiken tar över. Pappan hostar upprepade gånger, utan att någon tar större notis om det, men snart kommer vi förstå varför. När ena systern går på toaletten börjar hon höra skrik utifrån restaurangen och när hon återvänder är platsen öde. En zombieapokalyps har brutit ut och nu måste hon försöka fly och gömma sig från de levande döda som tagit över restaurangen.

– Inspirationen till filmen är det nya skräckhuset Zombiestas egen backstory och det subtila med pappans hostningar antyder att han är den osynliga starten på katastrofen, vilket ger filmen och storyn ett psykologiskt djup. Vi ville att reklamen och upplevelsen på plats verkligen skulle samspela, därför visar reklamfilmen vad som hände den där ödesdigra eftermiddagen på restaurang Fiesta, säger Johanna Lindh, reklamchef på Parks and Resorts/Gröna Lund.

– Skräck är ju en klassisk underhållningsgenre och den här filmen är en homage till alla klassiska zombiefilmer i sitt scenspråk och uttryck, men med glimten i ögat. Man skulle kunna beskriva den som en fantastisk blandning av ”Bonusfamiljen” och ”The Walking Dead”. Fullängds-versionen har vi satt en 15-årsrekommendation på, men övriga versioner är klippta så att de allra flesta ska kunna känna spänningen utan behöva titta bort, säger Sebastian Delefors, marknadschef på Parks and Resorts/Gröna Lund.

Reklamfilmen fick en egen biopremiär
Filmen premiärvisades i sin fullängdsversion (3,5 min) genom en egen biopremiär den 19 september på Filmstaden Serger i Stockholm. Biljetter till den exklusiva visningen kunde man endast vinna via en tävling i Gröna Lunds sociala medier, en tävling som skapade så mycket engagemang att platserna tog slut inom ett par minuter.

– Var ser man skräckfilm bäst? På bio såklart! Därför ville vi lansera filmen med en alldeles egen biopremiär. Där kan vi för en liten grupp människor berätta vad som hände den där kvällen på Fiesta, så att de i sin tur kan sprida historien vidare, säger Johanna Lindh, reklamchef på Parks and Resorts/Gröna Lund.

Bakom kulisserna – skrämsel i detaljerna
Inspelningen av årets Halloween-reklamfilm ägde rum på Gröna Lund och använde autentiska miljöer i parken, restaurang Fiesta, så att gästerna sedan ska känna igen sig när de besöker det nya skräckhuset Zombiesta. Istället för att förlita sig på CGI-effekter valde teamet att fokusera på fysiska detaljer – från den stämningsfulla scenografin till noggrant utformad mask och smink. Zombierna i filmen skapades genom avancerad make-up och prostetiska effekter, med särskild uppmärksamhet på att ge varje zombie en unik, realistisk look. Specialeffektsminket tog lång tid att applicera och gav varje skådespelare en skrämmande förvandling, vilket skapar en intensiv och trovärdig upplevelse för tittarna.

– Det är ett helt fantastisk team som ligger bakom denna film. Det var ett sant nöje att få dyka in i skräck och sagoberättandet tillsammans med alla inblandade. Vi hade också turen att hitta Matilda till vår huvudroll. Hennes insats gjorde att trovärdigheten och stämningen i filmen skruvas upp till nästa nivå. Jag spår henne en lysande framtid, säger Magnus Härdner, filmens regissör.

Kampanjinfo

Kampanjperiod: 20/9 – 3/11.
Versioner: Fullängd (3 min 26 sek), 30 sek, 15 sek, 10 sek, 6 sek
Plattformar: TV4 Play, Meta, YouTube, Bio. Fullängdaren kommer även finnas på Gröna Lunds hemsida. Stillbild tas även fram för OOH.

Projektgrupp

Reklamfilmens regissör: Magnus Härdner
Produktionsbolag: B-reel Films
Beställare: Sebastian Delefors, marknadschef Parks and Resorts/Gröna Lund
Projektledare: Andreas Landin, Parks and Resorts
Creative Director/Reklamchef: Johanna Lindh, Parks and Resorts
Senior kreatör: Kristoffer Lindegren, Parks and Resorts
Motion graphic designer: Simón Ubeira
Grafisk designer: Ebba Westlander Granath
Produktionsledare: Nicoline Tryde, Parks and Resorts
Skådespelare: Matilda Engholm (storasystern, huvudroll), Oskar Elliot (pappan), Sophie Nanne (mamman) och Inez Kroon (lillasystern).

För mer information kontakta:

press@parksandresorts.com
010-708 91 04

För pressbilder besök Gröna Lunds bildbank:http://mediabank.parksandresorts.com

 

Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och ingår i temaparkskoncernen Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin, tillsammans med Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland. Tivolit har 29 attraktioner och sex restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Gröna Lund bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans, barnunderhållning mm. Tivolit sysselsätter ca 1500 säsongsanställda och är en av landets ledande besöksattraktioner.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

K2A emitterar nya gröna obligationer

Published

on

By

EJ FÖR DISTRIBUTION I ELLER TILL, ELLER TILL NÅGON PERSON SOM BEFINNER SIG I ELLER ÄR BOSATT I USA, DESS TERRITORIUM OCH BESITTNINGAR (INKLUSIVE PUERTO RICO, DE AMERIKANSKA JUNGFRUÖARNA, GUAM, AMERIKANSKA SAMOA, WAKEÖARNA, NORDMARIANERNA, VARJE DELSTAT I USA OCH DISTRICT OF COLUMBIA) ELLER TILL NÅGON AMERIKANSK PERSON (U.S. PERSON, SÅSOM DEFINIERATS I REGULATION S I UNITED STATES SECURITIES ACT OF 1933, I DESS NUVARANDE LYDELSE) ELLER NÅGON JURISDIKTION DÄR UTGIVANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION AV DETTA DOKUMENT ÄR FÖRBJUDET ENLIGT LAG. DISTRIBUTION AV DETTA DOKUMENT KAN STRIDA MOT LAG I VISSA JURISDIKTIONER (I SYNNERHET USA OCH STORBRITANNIEN).

K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB (publ) (“Bolaget” eller ”K2A”) har framgångsrikt emitterat seniora icke säkerställda gröna obligationer (de ”Nya Gröna Obligationerna”) till ett belopp om SEK 500 miljoner. De Nya Gröna Obligationerna löper med en rörlig ränta om 3 månader STIBOR plus 500 baspunkter och förfaller i oktober 2028. K2A avser att ansöka om upptagande till handel av de Nya Gröna Obligationerna på Nasdaq Stockholms företagsobligationslista för hållbara obligationer.

Ett belopp motsvarande emissionslikviden från de Nya Gröna Obligationerna kommer att användas i enlighet med Bolagets gröna ramverk och som del i Bolagets planerade återköp och inlösen av Bolagets utestående medium term notes med lånenummer 101 (ISIN: SE0013360278), 102 (ISIN: SE0013104791) och 103 (ISIN: SE0013360690) (”Utestående Obligationer”), emitterade under Bolagets MTN-program. Bolaget kommer att offentliggöra ytterligare information om Bolagets planerade återköp och inlösen av Utestående Obligationer genom ett separat pressmeddelande.

Arctic Securities AS, filial Sverige och Danske Bank A/S, Danmark, Sverige Filial agerar joint bookrunners i samband med emissionen av de Nya Gröna Obligationerna. Advokatfirman Lindahl KB agerar legal rådgivare.

För ytterligare information:
Johan Knaust, VD, 070-740 04 50, johan.knaust@k2a.se
Christian Lindberg, vice VD K2A, 070-723 39 48, christian.lindberg@k2a.se

K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB – det gröna fastighetsbolaget – förvaltar hyresrätter långsiktigt för alla typer av boenden samt samhällsfastigheter. Bolagets marknader är Stockholm, Mälardalen och ett antal universitets- och högskoleorter i övriga Sverige. Se även www.k2a.se. K2A:s B-aktie (K2A B) och preferensaktie (K2A PREF) är noterade på Nasdaq Stockholm.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.