Connect with us

Marknadsnyheter

Sinch tillsätter Jonas Dahlberg som CFO

Published

on

Stockholm, Sverige – 6 februari 2025 – Sinch AB (publ), som förändrar hur världen kommunicerar genom sitt Customer Communications Cloud, meddelar idag att bolaget har rekryterat Jonas Dahlberg som ny Chief Financial Officer (CFO). Jonas Dahlberg kommer att tillträda sin tjänst senast den 1 april 2025.

Jonas Dahlberg har senast tjänstgjort som vd, och dessförinnan CFO på Transcom, en global leverantör av kundserviceoutsourcing. Han har även erfarenhet som CFO på det börsnoterade teknikkonsultbolaget Sweco och arbetade dessförinnan som managementkonsult på McKinsey.

”Vi är väldigt glada att välkomna Jonas Dahlberg till Sinch. Hans omfattande erfarenhet från globalt verksamma företag och dokumenterade förmåga att driva både tillväxt- och lönsamhetsförbättringar kommer att vara en stor tillgång för Sinch när vi nu fokuserar på exekvering och accelererad tillväxt”, säger Laurinda Pang, Sinchs vd.

”På Transcom lärde jag mig hur ny teknik revolutionerar kundupplevelsen genom nya kommunikationskanaler och artificiell intelligens. Nu ser jag verkligen fram emot att börja på Sinch, som har etablerat en imponerande och ledande position på en global och mycket spännande marknad” säger Jonas Dahlberg, tillträdande CFO.

Som tidigare meddelats kommer nuvarande CFO Roshan Saldanha att lämna företaget, på eget initiativ, för en liknande befattning i en annan bransch. Då Thomas Heath, strategichef på Sinch, meddelat att han lämnar sin tjänst kommer Sinchs ledningsgrupp från den 1 april att bestå av:

  • Laurinda Pang, verkställande direktör
  • Brett Scorza, Chief Technology Officer
  • Christina Raaschou, Chief Human Resources Officer
  • Ilse Van der Haar, Chief Legal Officer
  • Jonas Dahlberg, Chief Financial Officer
  • Jonathan Bean, Chief Marketing Officer
  • Julia Fraser, EVP Americas
  • Nicklas Molin, EVP EMEA
  • Sean O’Neal, Chief Product Officer
  • Sibito Morley, Chief Data and Transformation Officer
  • Wendy Johnstone, EVP APAC

För mer information, vänligen kontakta

Ola Elmeland
Investor Relations Director
Mobile: +46 721 43 34 59
E-mail: investors@sinch.com

Om Sinch

Sinch förändrar hur världen kommunicerar. Mer än 175 000 företag – inklusive många av världens största teknikföretag – förlitar sig på Sinchs Customer Communications Cloud för att förbättra kundupplevelsen genom meddelandetjänster, röst och e-post. Sinch har varit lönsamt och snabbväxande sedan det grundades 2008. Det har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och aktien handlas på NASDAQ Stockholm: XSTO:SINCH. Besök oss på sinch.com.

Denna information är sådan som Sinch AB (publ) ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruks­ förordning. Informationen lämnades för offentliggörande av ovan nämnda kontaktperson klockan 13:00 CET den 6 februari 2025.

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys