Connect with us

Marknadsnyheter

Skandia har nöjdast privat- och företagskunder i branschen

Published

on

För femte året i rad hamnar Skandia på förstaplats när Svenskt Kvalitetsindex (SKI) idag presenterar nya resultat över kundnöjdhet bland företagskunder inom tjänstepensionsbranschen. Nytt för i år är att Skandia även klättrar på listan för privata kunder – till en förstaplats.

– Det är ett fantastiskt resultat. Att fem år i rad ha Sveriges mest nöjda företagskunder inom tjänstepension och att vi i år dessutom tar hem förstaplatsen inom privat pensionssparande är mycket glädjande. Vi får genomgående mycket bra återkoppling av kunderna, det är tydligt att de upplever att vi står starka trots oroliga tider, säger Frans Lindelöw, vd och koncernchef på Skandia. 

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har mätt kundnöjdhet inom försäkringsbranschen sedan 1989. Varje år presenteras en rapport över vad som bidrar till kundnöjdheten. Årets SKI Försäkring visar att kundnöjdheten i branschen uppvisar små rörelser efter flera års uppgång.

– På företagssidan har vi under året bland annat fortsatt vår lansering av Tjänstepension med hälsa, gjort löpande förbättringar i Skandia företag och lanserat nya förenklade erbjudanden, exempelvis digitalisering av löneväxling. Bland privatkunderna lägger vi stort fokus på kvalificerad rådgivning och att ge hög service till våra kunder med ett extra fokus på dem som närmar sig pension. Detta kommer vi fortsatt att arbeta med framöver. Nyligen lanserades nya flytterbjudanden och därutöver har vi nya erbjudanden som lanseras under 2023. Jag ser fram emot vårt arbete med att ytterligare förbättra för våra kunder, säger Anna-Carin Agius Söderblom, Chef Affärsområde Försäkring.

– Kampen om privatkunderna är tuff och våra konkurrenter, liksom vi själva, arbetar stenhårt med kundnöjdheten. I år lyckades vi bäst i branschen. Detta ska vi naturligtvis fira och vara stolta över, men matchen om kunden pågår hela tiden och vi kan inte luta oss tillbaka, säger Frans Lindelöw.   

Läs rapporten från Svenskt Kvalitetsindex på deras hemsida.

Kontakt

Jonatan Ohlin, pressansvarig Skandia, 073-032 74 43

jonatan.ohlin@skandia.se

Pressrum inklusive foton finns på Skandia.se

Om Skandia

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har drygt 750 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra drygt 1,8 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys