Connect with us

Marknadsnyheter

Skanska investerar EUR 100M, cirka 1,2 miljarder kronor, i andra fasen av kontorsprojektet Studio i Warszawa, Polen

Published

on

Skanska investerar EUR 100M, cirka 1,2 miljarder kronor, i den andra fasen av Studio, ett kontorskomplex i Warszawa, Polen. Huset på 27 våningar, som heter Studio A, kommer att få en uthyrningsbar yta på brutto cirka 26 600 kvadratmeter. Byggkontraktet är värt PLN 222M, cirka 560 miljoner kronor, vilket kommer att inkluderas i orderingången för Europa i det fjärde kvartalet 2023.

Studio ligger i stadsdelen Wola i Warszawa. Det är ett område som lockar allt fler företag som är intresserade av att verka i en dynamisk del av staden. Beläget mellan två tunnelbanestationer, erbjuder komplexet bekväm tillgång till kollektivtrafik samt ett nätverk av cykelvägar. I projektet ingår ett offentligt torg för avkoppling, promenader och möten.

Den andra fasen kommer att utvecklas med målet att leverera hållbara kontorsytor, möjliggöra ansvarsfull resursanvändning och stödja hyresgästernas välbefinnande. Den väntas få flera certifieringar: LEED Core & Shell, WELL Core & Shell, WELL Health & Safety Rating och Building without Barriers.

Den första fasen av komplexet har fått tillstånd för inflyttning. Byggnadens kontorsyta, motsvarande nästan 20 300 kvadratmeter, är fullt uthyrd. Bland hyresgästerna finns bland andra Societe Generale, försäkringsbolaget Unum Życie och Business Link.

För ytterligare information kontakta:

Jakob Birkeland, presschef, Skanska AB, tel 010 449 19 57

Direktlinje för media, tel 010 448 88 99                                                                       

Detta samt tidigare pressmeddelanden finns också på www.skanska.com.

Skanska använder sin kunskap och förmåga att blicka framåt till att forma hur människor lever, arbetar och umgås. Vi har funnits i mer än 135 år och är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 162 miljarder kronor under 2022. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos 28 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Johanna Eriksson tillträder som ny CFO – Klas Rewelj slutar på Ework Group

Published

on

By

 

Ework Group meddelar att Klas Rewelj lämnar sin tjänst som Chief Financial Officer (CFO) och Vice VD för att anta nya utmaningar utanför bolaget. Klas tillträdde som CFO på Ework Group i januari 2022, med uppdraget att bygga en stark finansfunktion och bidra till bolagets strategiska och finansiella utveckling. Efter väl utfört uppdrag kommer han att lämna över CFO-rollen till Johanna Eriksson, som tillträder den 1 november.

“Det har varit fantastiskt att få vara en del av Ework Groups förflyttning från nordisk konsultförmedlare till en heltäckande partner för talanglösningar med global räckvidd.  Jag är stolt över de framsteg vi har gjort inom finansfunktionen, liksom bidraget till Eworks utveckling och finansiella styrka. Det skall bli spännande att följa företagets fortsatta framgångar”, säger Klas Rewelj.

 

“Jag vill tacka Klas för hans mycket värdefulla insatser, vars resultat tydligt ses i ett strategiskt bidrag till Ework Groups affär och finansiella utveckling, liksom en finansfunktion i framkant. Vi har haft ett givande samarbete och jag önskar honom varmt lycka till med sina nya utmaningar. Jag är samtidigt glad att välkomna Johanna Eriksson till Ework Group för att stötta den fortsatta resan mot vår ambition och finansiella mål, med ökat värdeskapande och effektivitet som viktiga fokusområden”, säger VD Karin Schreil.

 

Johanna Eriksson kommer till Ework från en lång karriär som CFO och med bred erfarenhet inom konsultbranschen och noterad miljö. Hon har närmast arbetat som interim CFO och har tidigare bland annat varit CFO för B3 Consulting Group, Dedicare AB och Sopra Steria Sweden. Johanna tillträder i rollen som CFO på Ework den 1 november.

 

 

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Caroline Lönnquist, CMCO, Ework Group
Tel: +46 70 2007 487, e-post: press@eworkgroup.com

 

Om Ework Group

Ework Group är en partner för heltäckande talanglösningar med ett globalt talangnätverk på över 160 000 konsulter specialiserade inom IT/digitalisering, R&D, teknik-och verksamhetsutveckling. Bolaget är ledande i norra Europa med över 12 000 konsulter på uppdrag, och expanderar kontinuerligt för att tillgodose kundbehov. Med en bred portfölj av talanglösningar och djupgående branschinsikter hjälper vi offentliga och privata kunder att effektivt planera, förvärva och hantera sin arbetsstyrka, inklusive både permanent och tillfällig personal. Ework Group grundades i Sverige år 2000 och har egen verksamhet i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Polen och Slovakien, med huvudkontor i Stockholm. Ework Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (EWRK). www.eworkgroup.com

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

CombinedX-bolaget Netgain förstärker sitt ServiceNow-team med rekryteringen av Frederick Wennmark

Published

on

By

CombinedX-bolaget Netgain, Sveriges ledande lokala partner till ServiceNow har glädjen att meddela att Frederick Wennmark, tidigare Director Solution Consulting på ServiceNow, har anslutit till Netgain som affärsutvecklingschef.

Frederick kommer med djup erfarenhet från ServiceNow och kommer att spela en nyckelroll i att stärka Netgains erbjudande på den svenska marknaden.

Rekryteringen av Frederick är en del av Netgains pågående satsning på att leverera innovativa och förstklassiga ServiceNow-lösningar. Med sin gedigna bakgrund inom digitalisering och praktiskt införande av AI kommer Frederick att bidra till att utveckla företagets tjänsteportfölj.

  • “Vi är otroligt glada över att välkomna Frederick till vårt team. Hans kompetens inom ServiceNow och djupa förståelse för kundernas behov kommer att vara en stor tillgång när vi fortsätter att bygga hållbar affärstillväxt och vidareutvecklar vårt erbjudande” säger Eva Sandberg, VD på Netgain

Frederick Wennmark har över 25 års erfarenhet av IT och digital transformation. På Netgain kommer han att ansvara för att stärka företagets expertis och utöka erbjudandet inom ServiceNow, med ett tydligt fokus på att leverera ännu större värde för både befintliga och nya kunder.

  • “Jag ser verkligen fram emot att bli en del av Netgain och bidra till företagets fortsatta framgång inom ServiceNow-lösningar. Netgain har en stark position och jag ser fram emot att stötta kunder i deras digitala resa och bidra till deras långsiktiga framgång” säger Frederick Wennmark

Om Netgain

Som sveriges största lokala partner till ServiceNow fokuserar Netgain helt på att automatisera och digitalisera arbetsflöden för att skapa bestående värden för sina kunder. För mer information, se www.netgain.se.

KONTAKTPERSONER

Jörgen Qwist, VD, jorgen.qwist@combinedx.com, 070-834 28 34
Björn Magnusson, IR,
bjorn.magnusson@combinedx.com, 070-713 49 60
Eva Sandberg, VD Netgain,
eva.sandberg@netgain.se, 073-021 14 87
Frederick Wennmark, affärsutvecklingschef Netgain,
frederick.wennmark@netgain.se, 070-605 90 93

 

Informationen lämnades enligt ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den torsdagen den 3 okt kl. 14:00.
Bolagets aktie (CX) är under föremål för handel på Nasdaq First North Premier Growth Market med Redeye AB som Certified Adviser med mailadress
certifiedadviser@redeye.se

CombinedX är en familj av nischade it-konsultbolag som hjälper företag och organisationer att dra fördel av digitaliseringens möjligheter. Vi levererar våra tjänster genom helägda dotterbolag som har marknadsledande teknik- och affärskunnande inom sina respektive områden. Tillsammans är vi ca 600 specialister i Sverige, Norge och Finland.

combinedx.com | info@combinedx.com | +46 54 400 25 10 | Tynäsgatan 10, 652 16 KARLSTAD

Continue Reading

Marknadsnyheter

Motgångsmästaren visar hur vi kan våga mer i ny bok

Published

on

By

Linkedin-flödet är en kavalkad av succéer, samtidigt som många poddar och böcker sätter fokus på framgång. Men det går inte att prata om framgång utan motgång. I dagens arbetsliv behöver vi ta risker, experimentera och pröva nya vägar för att hänga med. Loa Lava Brynjulfsdottir är en av Sveriges främsta experter på modigt ledarskap och i sin nya bok Mod att möta motgångar: som ledare, medarbetare och team (Liber) förklarar hon hur vi når framgång genom motgång.

– Arbetslivet och ledarskapet är inte alltid en dans på rosor. Men det är just i motgångarna som dörren till lärande står på glänt och nya insikter väntar. I stället för att leva i en förhoppning om att allt alltid ska gå perfekt behöver vi bygga upp vår ”motgångskraft”. Det här är en bok om hur vi kan utveckla modet att möta motgångar och misslyckanden på ett sätt som främjar lärande och utveckling på jobbet. Förmågan att växa och utvecklas genom motgångar är i fokus, säger Loa Lava Brynjulfsdottir.

Samtidigt som många möter en allt mer komplex och oförutsägbar arbetssituation är det få som känner sig rustade för att hantera motgångar på jobbet eller vågar göra saker som innebär risk för misslyckande. Denna brist på beredskap kan få konsekvenser, särskilt i en föränderlig arbetsmiljö där innovation och anpassningsförmåga är avgörande.

Två frågor är centrala i Mod att möta motgångar: Hur kan vi göra för att våga mer, och inte låta rädslan för att misslyckas stå i vägen för oss? Och om misslyckandet eller motgången redan är ett faktum, hur kan vi vända erfarenheten till en möjlighet? För när vi är modiga får vi räkna med att det ibland kommer att gå åt skogen. I boken beskriver Brynjulfsdottir olika strategier för att våga ta steget, och visar hur man kan träna upp ett mer nyfiket och dynamiskt mindset och på andra sätt stärka sin resiliens.

Mod att möta motgångar beskriver också hur man som ledare kan bidra till en innovativ kultur där motgångar och misslyckanden ses som en naturlig del av lärandeprocessen. Boken rymmer en mängd konkreta verktyg för att skapa ett tryggare klimat i teamet – och fånga de modiga när de faller.

Att känna viss oro – till exempel för hur ett projekt kommer att sluta, eller vad andra kommer att tänka – är normalt. Problemet uppstår när denna oro eller rädsla hindrar oss från att sträva mot våra mål. När en irrationell rädsla gör att vi saboterar för oss själva genom att skjuta upp eller helt avstå, engagera oss i mindre viktiga saker, ta itu med problem för sent, ge upp när vi möter hinder och svårigheter, fastna i tvivel, inte be om hjälp eller bli lata. Vi ser inte alltid det här beteendet hos oss själva, vi ”hanterar” rädslan på ett omedvetet sätt. Till exempel kan du känna att det är otroligt viktigt att rensa i garderoben eller städa badrummet – just när du står inför din sluttentamen. – ur boken.
 
Loa Lava Brynjulfsdottir är en av Sveriges mest anlitade och uppskattade föreläsare i modigt ledarskap. Hon är certifierad Dare to Lead™ facilitator, med en MBA i ledarskap & förändringsledning, och har många års erfarenhet av ledarskapsroller. Hon hjälper ledare och organisationer att bli mer bekväma med ovisshet, och att våga mer i en komplex och snabbrörlig värld. Aktuell med boken Mod att möta motgångar, utgiven av Liber.

För mer information och förfrågningar, kontakta: liber@fourpr.se

Att alla ska lyckas med sina studier är vår ledstjärna. På Liber har vi över 140 års erfarenhet av att skapa läromedel och kompetensutveckling, vars kunskap gör skillnad för elever, studenter, ledare och medarbetare för resten av livet. Därför finns Liber – för att stötta så att alla lyckas.
Lyckas med Liber.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.