Marknadsnyheter
smart Sverige introducerar två nya instegsversioner: smart #1 Pure och Pure+


- Nu släpps instegsversionerna smart #1 Pure och Pure+ på den svenska marknaden.
- De nya versionerna innebär att smart #1 nu finns i totalt sju varianter.
- Dessutom har smart #1 uppdaterats till 2025 års modeller.
- Man lanserar nu också attraktiva priser för både privatleasing och företagsleasing.
Juli 2024. Det pånyttfödda bilmärket smart fortsätter att lansera helelektriska bilar som är anpassade för stadskörning. Den här gången släpper man de nya instegsversionerna av smart #1: Pure och Pure+. Nykomlingarna innebär att smart #1 nu finns i totalt sju varianter – var och en med sin egen karaktär.
Imponerar med märkestypisk smidighet och prestanda.
Både Pure och Pure+ är utrustade med funktioner och som gör vardagen enklare, bland annat en stor 12,8-tums central skärm och smarta assistanssystem som hjälper föraren att köra bekvämare. Dessutom kommer de med smart charge@street-paketet, som inkluderar ett RFID-kort samt Apple CarPlay® och Android Auto1 (trådbundet och trådlöst) som standard i alla modeller.
”På smart har vi satt som mål att utveckla bilar för olika livsstilar. Med smart #1 Pure och Pure+ vill vi erbjuda en prisvärd elektrisk instegsmodell samtidigt som vi behåller vår höga standard när det gäller utrustning, säkerhet och komfort.”
Nicklas Andrén, VD smart Sverige
smart #1 uppdateras till Model Year 25.
Utöver lanseringen av de nya versionerna har smart #1 nu uppdaterats till Model year 25. Det innebär bland annat att Brabus-modellerna har fått uppdaterade säten med ventilation samt att Pro och Pro+ versionen utrustats med trådlös mobilladdare. Dessutom finns både Premium och Pulse nu med After Dark klädsel – och så har den sistnämnda fått en ny fälgdesign.
Fina priser för leasing av nya smart #1 och #3.
Just nu har du möjlighet att uppleva nya smart #1 och #3 till riktigt bra priser – med försäkring inkluderat – både via privatleasing och företagsleasing.
Nya smart #1
Privatleasing från 4 425 kr /mån inklusive försäkring
Billån från 3 625 kr / mån
Pris från 394 900 kr
Bilen på bilden kan vara extrautrustad. Privatleasing genom NF Fleet AB baseras på #1 Pure beräknat på 10.000km/året över 36 månader. Försäkring är inkluderat I privatleasingpriset. Billån via DNB Finans baseras på smart #1 Pure med 25% kontantinsats och 55% restvärde med löptid 36 månader. smart Sverige reserverar sig för eventuella skrivfel. . smart Sverige friskriver sig från eventuella ändringar. Erbjudandet är begränsat.
Nya smart #3
Företagsleasing från 5 252 kr /mån exkl. moms inklusive försäkring
Förmånsvärde från: 2 290 kr (50% marginalskatt)
Pris från 479 900 kr
Bilen på bilden kan vara extrautrustad. Företagsleasing genom NF Fleet AB baseras på #3 Pro + beräknat på 10.000km/året över 36 månader. Försäkring är inkluderat I privatleasingpriset. Priset på företagsleasing är exkl moms. Förmånsvärdet är netto och beräknat med 50% marginalskatt. smart Sverige reserverar sig för eventuella skrivfel. Förmånsvärdet är baserat på 50% marginalskatt. smart Sverige friskriver sig från eventuella ändringar. Erbjudandet är begränsat.
Kontakt:
Frida Håkansson
PR & Marketing manager, smart Sverige
frida.hakansson@smart.com
Om smart:
smart Europe GmbH grundades i juni 2020 som ett helägt dotterbolag till smart Automobile Co., Ltd. Bolaget är baserat i Leinfelden-Echterdingen nära Stuttgart. smart Europes internationella team ansvarar för all försäljning, marknadsföring och eftermarknadsaktiviteter för nästa generation av intelligenta fordon, produkter och tjänster på den europeiska marknaden. Med Dirk Adelmann som VD och Martin Günther som finansdirektör utvecklar företaget sin fulla potential i Europa med en effektiv och kundorienterad affärsmodell. smart Automobile Co., Ltd. grundades som ett samriskföretag mellan Mercedes-Benz AG och Geely Automobile Co., Ltd och positionerar sig som en ledande leverantör av smarta elektriska fordon i premiumsegmentet.
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke