Connect with us

Marknadsnyheter

Snabbgross Club expanderar – Axfoods restauranggrossist öppnar helt ny medlemsbutik i Södertälje

Published

on

Axfoods restauranggrossist Snabbgross fortsätter att expandera, och tar nu sitt nya butikskoncept Snabbgross Club till Södertälje, där landets andra butiken i sitt slag öppnar efter sommaren. Butiken ger såväl Södertäljeborna som restauranger, caféer och företagskunder i Södertälje med omnejd tillgång till en medlemsbaserad grossist- och livsmedelsbutik, med stora och unika förpackningar till låga priser, unika medlemskampanjer, medlemspriser och rabatterade tjänster hos samarbetspartners. Butiken skapar omkring 20 nya arbetstillfällen.

Under slutet av förra året lanserade Axfoods restauranggrossist Snabbgross det helt nya butikskonceptet Snabbgross Club med en första butik i Danderyd i norra Stockholm. Butiken är en av de första medlemsbaserade livsmedelsbutikerna i Sverige, där såväl restaurang-, café- och företagskunder som privatkunder kan handla högkvalitativa varor som vanligtvis bara restaurangkunder kan ta del av till låga priser.

Intresset och nyfikenheten kring Snabbgross Club har varit stort, och efter en lyckad lansering har medlemsantalet redan överstigit 5 000 medlemmar. Och nu står det klart att Södertälje blir platsen för den andra Snabbgross Club-butiken i landet, när portarna till den helt nya butiken i ett attraktivt läge i Weda slår upp under årets tredje kvartal.

– Det känns fantastiskt kul att expandera vårt nya och spännande butikskoncept. Södertälje är en stor stad och en intressant marknad för Snabbgross Club, och vi är övertygade om att vi fyller en lucka på Södertäljes dagligvarumarknad samtidigt som vi kan erbjuda restauranger, caféer och företagskunder att handla högkvalitativa råvaror till riktigt bra priser, säger Eva Pettersson, vd på Snabbgross.

För restaurang- och företagskunden fungerar konceptet som en vanlig Snabbgross-butik som även erbjuder e-handel.  Företagskunder kan också ansluta sig till medlemskapet för att ta del av alla förmånliga medlemserbjudanden.

För privatkunder är medlemskapet en förutsättning för att få handla i butiken och kostar 299 kr per år. Alla nya kunder erbjuds ett gratis prova-på-medlemskap på tre månader. Konceptet har hämtat inspiration från modellen Warehouse Clubs, som rönt stora framgångar på den internationella marknaden. Snabbgross Club fokuserar initialt på mat och matvaror och målgruppen för konceptet är matälskare, den som gillar mat och matlagning, men också den stora familjen som vill fylla på förrådet med större förpackningar till alla måltidstillfällen, stora som små.

Butiken blir även helt ny för Södertäljes företagskunder och riktar sig till de företag som är verksamma inom restaurang, fastfood och café.

Butiken får en yta på ca 3 000 kvm och kommer att generera omkring 20 nya arbetstillfällen på orten.

För ytterligare information kontakta:
Per Engström, marknads- och e-handelschef på Snabbgross, 073-807 33 95, per.engstrom@axfood.se
Magnus Törnblom, presschef Axfood, 070-266 27 12, magnus.tornblom@axfood.se

Axfood ska vara ledande inom bra och hållbar mat. I vår bolagsfamilj ingår butikskedjorna Willys och Hemköp, liksom Tempo och Handlar ́n. Grossistförsäljning sker genom Snabbgross och vårt supportbolag Dagab ansvarar för koncernens produktutveckling, inköp och logistik. I Axfoodfamiljen ingår även Mat.se, Middagsfrid och Urban Deli samt delägda Apohem och Eurocash. Tillsammans har koncernen drygt 11 000 medarbetare och en omsättning om mer än 53 miljarder kronor. Axfoods aktie är sedan år 1997 noterad på Nasdaq Stockholm och huvudägare är Axel Johnson AB. Läs mer på www.axfood.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys