Marknadsnyheter
Softhouse och Milou först ut i Blekinge med kollektivtrafik som förmån till sina medarbetare

Softhouse och Milou knyter avtal med Blekingetrafiken för att underlätta för sina medarbetare att resa mer smart och hållbart till jobbet. Förmånen innebär att medarbetarna åker billigt och enkelt till och från kontoret och kan använda månadsbiljetten på fritiden. Samarbetet med Blekingetrafiken är dessutom en konkret åtgärd för Softhouse och Milou med dess medarbetare att minska sina klimatavtryck.
Efter pandemin med hemarbete och bilpendling är det prioriterat att stimulera till rörelse och att ses mer fysiskt på kontoren igen. Softhouse och Milou ville se om förmånsbiljetter kan hjälpa medarbetarna på traven till att bidra mer i den hållbara omställningen.
Vi vill vara med och bidra till ett enkelt och mer hållbart resande till och från våra kontor, säger Jörgen Persson, VD för Softhouse i Blekinge. På Softhouse har vi jobbat med att utveckla biljettlösningar till kollektivtrafiken i nästan 15 år, bland annat genom Skånetrafiken och Blekingetrafiken. Därför känns det extra roligt att få vara med och erbjuda det till våra medarbetare.
Det är viktigt att ligga i framkant när det gäller förmåner vi kan erbjuda och att bidra till snällare resor till och från jobbet – det gör vi mer än gärna, säger Annica Lagergren VD på fullservicebyrån Milou, som är en del av Softhousekoncernen.
Vi är väldigt glada att Softhouse erbjuder denna förmån som första företag i Blekinge. Företagsportalen är ett väldigt snabbt och enkelt sätt att hantera biljetter till sina anställda med minimal administration, samtidigt som ni har full koll på både köphistorik och fakturering. Vill ni erbjuda fria tjänsteresor, månadsvis avbetalning eller att biljetten dras av som en löneförmån så har ni full flexibilitet att själva bestämma just ert upplägg – precis som Softhouse, säger Fredric Torstensson, företagssäljare på Blekingetrafiken.
Softhouse har tidigare erbjudit förmånen men då i Region Skåne. Martin Wierzbicki som arbetar som utvecklare på Softhouse kontor i Malmö berättar.
Jag gillar att åka kollektivt för jag slipper rusning i trafiken på morgonen, jag slipper leta parkering, när jag kommer in på kontoret och har ingen stress. Det är jättekul att softhouse erbjuder den här tjänsten och att vi kan ligga i framkant, säger Martin Wierzbicki utvecklare på Softhouse.
Jörgen Persson, VD Softhouse Sydost
+46 709 61 47 88
jorgen.persson@softhouse.se
Stina Åkesson, Ansvarig Investor Relations, Softhouse
+46 706 – 383 388
stina.akesson@softhouse.se
Om Softhouse
Softhouse, startat 1996, är ett svenskt konsultbolag som levererar ledande expertis inom mjukvaruutveckling och design för en hållbar framtid. Softhouse sysselsätter idag ca 300 medarbetare fördelat på tio kontor i Sverige och ett i Sarajevo. Bolaget stöttar också mjukvaruintensiva bolag på tillväxtresa med kapital och expertis inom mjukvara. I koncernen ingår fullservicebyrån Milou som är starka inom design och strategisk varumärkesutveckling.
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke