Connect with us

Marknadsnyheter

Sonos presenterar Era 300 och Era 100: Nästa generations smarta högtalare, skapade för framtidens omslutande lyssning

Published

on

Santa Barbara, Calif. – March 7, 2023 – Sonos (Nasdaq: SONO) idag presenteras Sonos Era 300 och Sonos Era 100, marknadsledarens nästa generation av smarta högtalare som markerar ett helt nytt kapitel inom ljud- och designinnovation. Era 300 är en revolutionerande ny högtalare skapad för att leverera den bästa upplevelsen för rumsligt ljud med Dolby Atmos, medan Era 100 är en uppgraderad version av bästsäljaren Sonos One. Era-familjen erbjuder nya nivåer av omslutande lyssning med utökade anslutningsmöjligheter och Trueplay™ teknologi. Era 300 och Era 100 är också de första högtalarna tillverkade enligt Sonos nya ansvarsfulla designstandard, vilket innebär att de har en långsiktig hållbarhet, energieffektiva teknologier och använder återanvänt (post-consumer recycled) material. Både Era 300 (5999 sek) och Era 100 (3399 sek) blir tillgängliga globalt den 28 mars 2023.

“I en tid av konstant bakgrundsljud får kvalitativ lyssning en allt större betydelse. Vår vision är att göra lyssningen till en upplevelse som är laddad med känslor och hjälper personer att känna glädje och energi genom deras favoritmusik och annat ljudinnehåll,” säger Patrick Spence, CEO på Sonos. “Era-familjen är nästa generations smarta högtalare som speglar vårt löfte om innovativt ljud, ansvarsfull design och en djupt rotad relation till skaparna där ute.”

Era 300; en oslagbar rumslig ljudupplevelse med Dolby Atmos för både lyssnare och kreatörer

Era 300 är en kompakt högtalare som saknar motstycke, utrustad med sex kraftfulla komponenter som riktar ljud till höger, vänster, framåt och uppåt. Med Dolby Atmos levererar Era 300 banbrytande ljudprestanda som placerar lyssnaren i hjärtat av film och musik.

“Dolby Atmos skapade ett nytt sätt för musik- och ljudunderhållning att upplevas. Ljud och musik kommer till liv med enastående klarhet och djup,” säger Kevin J. Yeaman, CEO på Dolby. “Era 300’s ljudinnovation med Dolby Atmos skapar en totalt omslutande musikupplevelse.”

  • Designad för rumsligt ljud: Era 300 förpackar dess komplexa akustiska arkitektur i en elegant design där varje vinkel, proportion och perforering förstärker riktningen och spridningen av ljud för att verkligen omsluta dig.
  • Surrealistisk surroundeffekt: Era 300 är Sonos första högtalare som levererar multi-channel surroundljud när den används som bakgrundskomponent i hemmabio. Filmentusiaster kan parkoppla två högtalare med Arc eller Beam (Gen 2) för att skapa en maxad  upplevelse med Dolby Atmos.
  • Djupt rotat samarbete med musikindustrin: Sonos arbetar nära med sitt nätverk av ledande artister och kreatörer – inklusive Sonos Soundbar medlemmar – för att noggrant finstämma Era 300 så att lyssnare kan avnjuta ljud direkt från studion som överensstämmer med artistens intentioner.

“Precis som skiftet från Mono till Stereo, är rumsligt ljud nästa steg i evolutionen av lyssnande – för att skapa ett ljud som omsluter dig i musik,” säger Giles Martin, VP, Sound Experience på Sonos. “När både kreatörer och de stora streamingtjänsterna rör sig mot rumsligt ljud för musik är det rätt tid för att skapa en högtalare med en lyssnarupplevelse som levererar till detta spännande och kreativa format.”

Sonos Era 300 är tillgänglig globalt den 28 mars 2023 för 5999 sek.

Era 100: Återuppfinna en kategoriledande ikon

Era 100 är bara något större än sin föregångare Sonos One, och uppdaterad med en helt ny hård- och mjukvara med nästa generations akustik och design som levererar en detaljerad ljudbild och djup bas.

  • Nu i stereo: Tvåriktade diskanthögtalare skickar ut klara, höga frekvenser åt höger och vänster för en uppfyllande stereoupplevelse, medan en stor mellanhögtalare skapar en djup bas som är oväntad från en enskild kompakthögtalare.
  • Liten men kraftfull: Utrustad med ljud- och teknikförbättringar passar Era 100 slimmade moderna design perfekt som en chic inredningsdetalj i vilken bokhylla, köksbänk, skrivbord eller nattduksbord som helst.
  • Anpassa ditt system: Levla upp filmkvällen genom att addera två Era 100 som bakgrundshögtalare tillsammans med en soundbar för att skapa ett surroundsystem, eller koppla bara tillsammans två stycken för ett omslutande stereo-ljud.

Sonos Era 100 är tillgänglig globalt den 28 mars 2023 för 3399 sek.

Premium- och ansvarsfull design som har alla i åtanke

Era 100 och Era 300 bygger vidare på Sonos tidlösa akustikdrivna designestetik och kan möta de utmaningar som klimatet står inför. Högtalarna är också bättre för alla som interagerar med Sonos design med ett nytt UI, och innovationer som kommer hjälpa dem att hålla längre, förbruka mindre energi och möjliggör återbrukade material i varje produkt.

“Vi tar med oss samma framåttänkande attityd till ansvarsfull design som vi tar med oss när vi skapar nya kraftfulla lyssnarupplevelser,” säger Kitty Suidman, Design Director, produkthållbarhet. “Vårt engagemang för hållbarhet inkorporeras i vår designprocess redan från start, där Era-familjen markerar ett stort steg framåt i vår resa mot att skapa produkter som håller över förväntan, presterar mer effektivt och använder säkrare och cirkulära material.”

  • Mer hållbart ljud: Era 100 och Era 300 är tillverkade med återbrukat (post consumer recycled) plast och är förpackade i en 100% hållbar kartong medan de samtidigt är konstruerade för att minska elförbrukningen med under två watts tomgångsförbrukning och ett nytt avancerat viloläge.
  • Skapad för att hålla: Designade för att leva i ditt hem i flera år. Båda högtalarna är skapade för att kunna underhållas genom att minska användandet av lim och gå över till skruvar för att lätt kunnas ta isär och repareras.
  • Ny UI: Era 100 och Era 300 har ett nytt, genomtänkt gränssnitt vilket inkluderar ett nytt volymreglage för att enkelt komplettera snabb och privat kontroll av din musik med Sonos Voice Control, Sonos app, Apple AirPlay 2 och Bluetooth®.
  • Uppgraderad anslutning: Streama allt ljud du vill genom att använda WiFi eller Bluetooth, och koppla samman andra enheter såsom skivspelare genom att använda en aux-kabel och Sonos Line-In Adapter.
  • Expanderar Trueplay till fler lyssnare: Genom att använda mikrofonkomponenten i Era 100 och Era 300, optimerar Trueplay ljudet för den unika akustiken i ditt rum genom ett klick i Sonosappen. Tillgängligt för både Android och iOS-användare.

För mer information, besök sonos.com, och följ @sonos.

Media Contact
PR@sonos.com

Om Sonos

Sonos (Nasdaq: SONO) är världens ledande företag inom ljudupplevelser. Som uppfinnaren av
multi-room wireless home audio, hjälper Sonos innovation världen till bättre ljud genom att ge folk
tillgång till innehållet de gillar och låta dem styra det hur och var de vill. Kända för att erbjuda en
enastående ljudupplevelse, genomtänkt design, användarvänlighet och en öppen plattform, gör
Sonos uppsjön av ljudinnehåll tillgängligt för alla. Sonos huvudkontor ligger i Santa Barbara,
Kalifornien. Läs mer på www.sonos.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kandy´z är Årets Franchisekedja 2024

Published

on

By

Kandy´z har tilldelats utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” vid Svenska Franchisegalan som varje år genomförs på Grand Hôtel i Stockholm. Förutom ”Årets Franchisekedja” delades priser ut i kategorierna ”Årets Franchisetagare”, Årets CFO”, ”Framtidens Franchise”, ”Årets Marknadsförare” och ”Årets Franchisebragd”. – Samtliga finalister och vinnare är tydliga exempel på den mångfald av branscher som franchise representerar och har samtliga bidragit på ett positivt sätt till att utveckla företagsformen. Det är väldigt glädjande att ett relativt nystartat franchiseföretag vinner utmärkelsen Årets Franchisekedja i år, säger Jan Fraggstedt, vd Svenska Franchise Föreningen.

Kandy´z får utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” 2024 med motiveringen:

”Vinnaren av Årets Franchisekedja 2024 stöttar sina franchisetagare och hjälper dem att nå framgång. Med en god lönsamhet hos sina franchisetagare och med människan i fokus utvecklar vinnaren ständigt sitt koncept med olika verktyg och

förgyller vardagen och skapar välbefinnande både på jobbet och privat.”

”Årets Marknadsförare” (delas ut i samarbete med SpiderAds) – Pressbyrån

”Årets marknadsförare vinner för sin banbrytande marknadsföring där de kombinerar kreativitet med samhällsengagemang för att skapa starka kampanjer som inte bara stärker varumärket utan också genererade försäljningsökningar och ökad medvetenhet. Kampanjerna för Pressfrihetens Dag, Lusseballen och Årets Lussekatt är bara några av aktiviteterna som fått enorm uppmärksamhet.”

”Årets CFO” (delas ut i samarbete med Azets) – Marie-Louise Lindström, HusmanHagberg

”Detta är en CFO med stenkoll! Hen har lång erfarenhet av att arbeta i franchisevärlden och kan alla delar från kontoren upp till givaren. Denna CFO är mycket engagerad och pedagogisk och har franchisetagarnas fulla förtroende. Med god dialog och professionellt stöd är hen högst delaktig i

hela kedjans utveckling.”

”Årets Franchisetagare” (delas ut i samarbete med Marginalen Bank) – Erik Stridsberg, Pinchos Uddevalla

”Vinnaren har under 2023 kraftigt ökat såväl försäljningen som antalet kunder och snittköp. Därtill ligger man i toppen inom kedjan avseende kundnöjdhet. Vinnaren och hens nyckelpersoner har inte bara fokuserat på siffror, utan

har även visat en stark förmåga att utveckla och stödja sina medarbetare. Genom att skapa en positiv arbetsmiljö har franchisetagaren inspirerat teamet att sträva efter en bra upplevelse för kunden och bidra till den

övergripande framgången för verksamheten.”

”Framtidens Franchise” (delas ut i samarbete med BDO) – Fantastic Frank

”Att bygga och utveckla Framtidens Franchise kräver nytänkande, kreativitet, målmedvetenhet och mod. Genom sitt nytänkande har årets vinnare skapat ett marknadsföringskoncept i världsklass. Detta i kombination med en unik IT-plattform som ligger i absolut framkant och en stor portion mod har man på ett målmedvetet sätt lyckats ta sitt koncept långt utanför Sveriges gränser.

Förutom ett antal etableringar i Europa så finns man nu även representerade i USA och Asien.

Årets vinnare har blivit en av de mest omskrivna aktörerna i sin bransch och en stor erkänd internationell branschtidning har utsett grundarna till ”de entreprenörer som inspirerat och utvecklat sin bransch mest.” Med ett nuläge där man har potentiella franchisetagare från olika länder som står i kö för att få kliva ombord, så känns det som att resan bara har börjat för denna framåtlutade kedja.”

”Årets Franchisebragd” (delas ut i samarbete med FranchiseArkitekt) – Paul Lederhausen, grundare av McDonald´s i Sverige

”Detta pris går till en sann entreprenör och företagsledare. Hans far gav aldrig veckopeng utan sade: ”Jag säger som Sandrew sa, det finns tioöringar att plocka upp på gatan, bara du orkar böja dig ner. ”Det finns inte ord som nog kan beskriva vad vinnaren har haft för betydelseför franchise i Sverige, då denna person även i allra högsta grad var

involverad i bildandet av den Svenska Franchise Föreningen för över 50 år sen. Det är egentligen fel att säga att denna utmärkelse i år heter Årets Franchisebragd utan bör i detta fall benämnas som halvseklets Franchisebragd.

Vinnaren av detta pris startade upp den första McDonald’s-restaurangen i Sverige 1973 på Kungsgatan i Stockholm och har under alla dessa år bidragit till att hundratusentals personer har jobbat i kedjan och utbildat fler än 30 000 ledare. En sann franchisebragd som ingen annan har gjort i Sverige, inte bara förra året utan även halvseklet.”

För mer information:

Jan Fraggstedt, vd Svenska Franchise Föreningen. Tel: 0703-54 87 20. E-post: jan@svenskfranchise.se

www.svenskfranchise.se

Svenska Franchise Föreningen har som ändamål att sprida kunskap om franchising och att verka för att utveckla, stärka och skydda affärsmodellen. Visionen är att franchising ska uppfattas som en allmänt accepterad och uppskattad företagsform i Sverige. Svenska Franchise Föreningen står även i kontakt med en fristående etisk nämnd som erbjuder tolkning och tillämpning av etiska frågor inom franchising.

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.