Connect with us

Marknadsnyheter

Spiffbet lanserar nytt varumärke i Sverige

Published

on

·       Spiffbet lanserar ett nytt varumärke för svenska marknaden

·       Baseras på Spiffbets varumärke Supernopea

·       Passar in i Spiffbets varumärkesportfölj

·       Marginell påverkan på rörelsekostnaderna

Spiffbet har beslutat att lansera ett nytt varumärke för den svenska marknaden. Lansering sker under sommaren eller tidig höst. Förlagan för det nya varumärket är Supernopea i Finland, vilket är portföljens mest framgångsrika varumärke, där erbjudandet inte bygger på att erbjuda kunderna stora bonusar utan i stället erbjuda snabb och problemfri service. Spiffbet har drastiskt minskat portföljen av varumärken under 2022 vilket skapar utrymme för att fylla luckor i nuvarande marknadsnärvaro. Sverige är en stabil reglerad marknad med tydliga spelregler och denna lansering innebär ytterligare förskjutning mot reglerade marknader. Lanseringen förväntas inte öka de fasta rörelsekostnaderna i verksamheten nämnvärt.

”Efter ett år hårt fokuserat på optimering av vår verksamhet, där vi har förbättrat vår lönsamhet genom sänkta kostnader och höjd bruttomarginal, kan vi äntligen börja arbeta framåt mot ökade intäkter. Det nya varumärket passar väl in i portföljen tillsammans med sitt systervarumärke Supernopea. Sverige är idealiskt för denna lansering då fokus inte är på bonuserbjudanden utan på att erbjuda enkel och snabb service till våra spelare. Även om marginalen är lägre i Sverige bidrar varumärket till stabilitet och ökad bruttovinst” kommenterar Spiffbets VD, Henrik Svensson.

För ytterligare information:

Henrik Svensson, VD. Tel: 08-15 08 58, info@spiffbet.com

Om Spiffbet AB

Spiffbet driver onlinekasino samt spelproduktion och företagstjänster. Spiffbets onlinekasino har som affärsidé att erbjuda underhållning och en förstklassig spelupplevelse i en ansvarsfull miljö. Spiffbets spelproduktion är fokuserad på att erbjuda ett brett sortiment av olika typer av spel som passar olika kunder och marknader globalt. Spiffbets ambition är att fortsätta förvärva nya verksamheter inom onlinespel.

Spiffbet AB är marknadsnoterat på Nasdaq First North Growth Market med tickern SPIFF och G&W Fondkommission som certified advisor.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys