Connect with us

Marknadsnyheter

Stark lansering av Peptonic Medicals nya produkt – VagiVital Active Glide

Published

on

Peptonic Medical (publ) (”Peptonic” eller ”Bolaget”) har vid årsskiftet med framgång lanserat sitt egenutvecklade glidmedel VagiVital Active Glide, som på bara några veckor har sålt nästan 1 000 förpackningar. Den fina försäljningen understryker efterfrågan på produkten som kombinerar vårdande egenskaper med ökad njutning. VagiVital Active Glide är ett spännande tillskott i Peptonics portfölj av intimvårdsprodukter och har mött ett varmt mottagande på marknaden.

”Vi är oerhört glada över den positiva responsen på VagiVital Active Glide. Den fina försäljningen visar att vi har utvecklat en produkt som möter behov och önskemål hos våra kunder,” säger Anna Linton, VD för Peptonic. ”Det här är en fantastisk start, och ger oss en stark grund för att i nästa steg lansera produkten i USA efter erhållande av regulatoriskt godkännande.”

VagiVital Active Glide är ett parfymfritt, vattenbaserat glidmedel som är särskilt utvecklat för att förhöja intima stunder och samtidigt ge djup återfuktning utan irritation. Produkten bygger på Peptonics kliniskt bevisade gelbas, AktivGel, som är känd för sina exceptionella återfuktande och vårdande egenskaper. Under de första veckorna har försäljningen skett via bolagets egna webbshoppar, och i februari kommer produkten även att finnas tillgänglig i apotekens nätbutiker, vilket ytterligare ökar dess tillgänglighet för kunder.

Den globala marknaden för personliga glidmedel värderades 2024 till cirka 13 miljarder SEK och förväntas fortsätta att växa starkt. Den ökande medvetenheten om sexuell hälsa, den stigande efterfrågan på produkter som förbättrar intimitet, samt en större acceptans för användning av glidmedel driver denna tillväxt. Kvinnor utgör en särskilt viktig målgrupp, då användningen av glidmedel ökar både för att förstärka intima upplevelser såväl som för återfuktande och vårdande behov.

För ytterligare information kontakta:
Anna Linton, VD Peptonic Medical AB
Email: 
anna.linton@peptonicmedical.se
Telefon:  +46 70-244 92 07

Kort om Peptonic Medical AB                                                                                                                  
PEPTONIC medical AB (publ) är ett svenskt medicintekniskt bolag som utvecklar och säljer kliniskt bevisade egenvårdsprodukter inom intim kvinnohälsa. Under varumärkena VagiVital och Vernivia erbjuder Bolaget en receptfri portfölj av effektiva och skonsamma produkter som hjälper kvinnor att förstå, behandla och förebygga vanliga medicinska tillstånd i underlivet. Peptonics tillväxtstrategi bygger på geografisk expansion, särskilt i USA och Europa, och på att kontinuerligt stärka produktportföljen genom egen produktutveckling och strategiska förvärv.

Bolaget har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och ett dotterbolag, Common Sense Marketing Inc., i USA. Peptonic Medical grundades 2009 och är sedan 2014 noterat på Spotlight Stock Market.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys