Connect with us

Marknadsnyheter

Starkt ökande pipeline för Hoodin under april

Published

on

Under april månad noterades en stark ökning i bolagets pipeline och det slogs nytt rekord i antalet licenser och projekt som sattes upp för test. Det är framför allt inom Medtech och Pharma som ökningen var mest noterbar, vilket är en kombinerad effekt av att MDR (Medical device regulation) börjar närma sig, effektiv bearbetning av marknaden och att Hoodin börjar göra sig känt som bolag och varumärk inom dessa två branscher. Efter april månad så sammanställs ökningen till drygt 30 procents ökning inom Medtech och Pharma, ca 8 procent inom Public Service medan Tourism är oförändrad för perioden.

För att på ett tydligt sätt beskriva affärsläget och potentialen i Hoodins affär, väljer bolaget att månadsvis kommunicera förändringar i sin pipeline avseende antalet företag som förväntas använda Hoodin.  Hoodins marknadsstrategi bygger på en kombination av försäljning av licenser direkt till kund samt försäljning genom partners.
 

April 2021 – Medtech & Pharma (Ackumulerat )

Under april månad ökade antalet företag som förväntas använda Hoodin med drygt 30 procent jämfört med mars och steg från från 365 till 478.  Ökningen härleds till nya partners för perioden och att fler slutkunder gjort en avsiktsförklaring för användande av Hoodin. Den redan noterade trenden från tidigare månader håller i sig med ett ökat intresse för automatisering och digitalisering av innehålls-bevakning och omvärldsbevakning i dessa två branscher.
 

April 2021 – Public Sector (Ackumulerat )

Inom Public Sector noteras en marginell ökning om ca 7 procent under månaden. Den försiktiga ökningen beror likt mars utfall att Hoodin för närvarande lägger största prioritet i sälj- och marknadsaktiviteter gentemot Medtech och Pharma. Marknadsaktiviteter gentemot Public Sector (kommuner) kommer att återupptas i större skala när vi vi fått fler partners som kan bearbeta denna marknad. Vi bearbetar marknaden löpande med ambition om att hitta fler partners och intresset samt mottagandet är fortsatt gott.
 

April 2021 – Tourism (Ackumulerat)Tourism är en nischad bransch för Hoodin och ledtiden för bearbetning är längre än många andra branscher, vilket gör att rörelser inom pipeline för Tourism inte sker lika frekvent.  Intresset för Hoodins lösningar gentemot Tourism håller i sig, men för april noteras inte ändring i pipeline.  Tourism avser lösningen för Places & Tracks, vilket är en lösning för aktiv turism som t ex vandringsleder, skidområden, m.m.

April 2021 – Övriga branscher

 

De branschlösningar som Hoodin ännu inte släppt på marknaden (Finance, Food & Beverages och Gaming) kommer att redovisas när bolaget ser en relevant trend.  Under april månad har Hoodin startat de första testkunderna inom Finance och kommer löpande utvärdera denna lösning innan en bredare satsning på marknaden startar.

 

”Under april slogs många rekord och framför allt visar vi på styrka när man ser på antalet licenser / projekt som startats för test, vilket är all time high för månaden. Ett annat rekord som både värmer och visar på att Hoodin levererar värde är all den feedback vi mottagit från kunder och partners avseende nya versionen av Hoodin. Mängden positiv eller mycket positiv feedback slår även den all time high för månaden vilket stärker oss i vårt fortsatta arbete och givetvis är något som används i vårt fortsatta bygge av varumärket Hoodin.

Under perioden lanserades en ny funktion i plattformen, vilket är en sk changelog. Med denna funktion så kan alla användare notera och rapportera alla förändringar som sker i deras projekt. Så som tillagda bevakningar, ändringar av sökkriterier m.m. Det som är intressant med denna lansering är inte funktionen i sig utan hur den kom till och hur snabbt den kom till. Hoodin ska alltid vara agila och lyhörda avseende marknadens behov och krav. I detta fall så var det två större partners som noterat att deras kunder krävde att förändringar noterades i en changelog. På mindre än en månad gick vi från koncept till lansering, vilket är oerhört snabbt i denna bransch.

En mycket bra månad med andra ord och Hoodin fortsätter att vinna mark både på marknaden och med tekniken. Nu blickar vi framåt och ser till att maj blir ännu bättre.” Marcus Emne, VD Hoodin

Definition – Pipeline av företag som förväntas använda Hoodin
 

Hoodin definierar Pipeline genom antalet företag som förväntas teckna minst en licens av Hoodins lösningar enligt följande:

Summan av de företag som genom partners beräknas använda Hoodin under de kommande 12 månaderna och de direktkunder som meddelat att de har för avsikt att använda bolagets produkter inom de kommande 12 månaderna.

Ovanstående antal företag skall ej tolkas som att företaget ingått ett licensavtal för användning av Hoodin. Med förväntat användande så har ett företag testat och utvärderat Hoodins lösning och anmält att de anser sig komma att använda densamma. Dessa projekt och licenser är förberedda för att partner eller kund kan påbörja användande vid den tidpunkt de avser starta sitt interna projekt relaterat till behovet av att automatisera bevakning av digitalt innehåll.

Hoodin kan inte ge garantier att samtliga dessa företag kommer licensiera bolagets lösningar, men siffrorna visar en positiv trend gällande intresset från marknaden för Hoodins lösningar.

För att se grafer per bransch så finns de i bifogad pdf, eller via artikel på https://www.hoodin.com/ir-news

 

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Emne, verkställande direktör, Hoodin AB (publ)
Tfn: +46 79-335 76 58
E-post: marcus@hoodin.com

Hemsida: www.hoodin.com

Om Hoodin AB

Hoodin AB utvecklar och säljer en unik tjänst (SaaS) som kan utföra bevakning och inhämtning av digital information. Tjänsten bevakar och hämtar digital information från de källor kunden anser mest relevanta och viktiga för dem. Den automatiska hanteringen gör att Hoodins kunder får full kontroll över den information som kontinuerligt skapas på internet, samtidigt som tjänsten medför stora arbetstids- och kostnadsbesparingar.

 

Om Hoodins affärsmodell – Hoodins affärsmodell baseras på att partners och kunder betalar en månadslicens. Storleken på månadslicensen är variabel beroende på vilka funktioner som valts för det aktuella projektet samt hur många bevakningar och användarkonton som används. Betalning för licensen sker i förskott om tre månader och Hoodin gör en bedömning att varje projekt inbringar licensintäkter över tre år. En grundlicens har ett månadspris om minst 1250kr. 
 

Om Hoodins partnerprogram – Hoodin når slutkunder och nya användare genom ett nätverk av partners. En partner kan vara verksam inom en viss bransch eller tillhandahålla egen mjukvara där Hoodin ingår som del för att automatisera bevakning och inhämtning av digital innehåll. I och med ingått partnerskap mellan Hoodin och partners, ges partner rätt att sälja och implementera Hoodin hos kund. Affärer med slutkund kan ske omgående efter att partnerskap ingåtts, men utbildning och certifiering av partners anställda sker i regel före de första affärerna registreras. Partners kan utveckla egna erbjudanden baserat på Hoodins plattform, allt från att de driftar och sköter ett projekt åt slutkund, till att de bistår i utbildning och implementering av ett projekt. 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Olympier ingår samarbete med Gympak

Published

on

By

Världsstjärnan Jonna Malmgren ingår ett samarbete med träningsbolaget Gympak. Allt för att skapa bästa möjliga förutsättningar för att nå framgång under sommarens OS i Paris. 

Brottaren Jonna Malmgren är i skrivande stund rankad 4 världen och i sommar väntar OS i Paris. 
En snart 20-årig dröm går i uppfyllelse. 
– Jag började brottas vid 6 års ålder, och när jag blev äldre satt jag fastklistrad framför TV´n och drömde om att en dag själv brottas i OS berättar Jonna.

Tio- tusentals timmar på och utanför mattan ligger bakom skåningens framgång. Men att vara världsstjärna inom dambrottning är inte en dans på rosor. Mycket blod, svett och tårar ligger bakom CV:et som innehåller VM, EM och junior- OS- guld.

Förutom att träna många timmar varje dag behöver hon leta sponsorer, vilket inte är lätt oavsett om hon är aspirerar till OS-guld. 

Sporten är liten i Sverige och får inte den uppmärksamhet den får i andra länder. 

Klädes- och träningsbolaget Gympak har valt att sponsra Jonna Malmgren för att ge henne ännu bättre förutsättningar att nå hennes dröm.
– Vi är stolta över samarbetet och att kunna göra skillnad för Jonna i hennes satsningen säger Anna Stepic från Gympak och lägger till; Att få hjälpa en kvinnlig världsstjärna känns bra för oss!

Jonna reser över 130 dagar per år till jordens alla hörn för att träna och tävla, och ställa upp i olika event inom brottningen. 

Kläder är viktigt inte bara på mattan utan även på gymet och när man reser enligt världsstjärnan.
– När jag testade Gympaks kläder sa jag wow direkt, och då är jag rätt kräsen. Jag bor ju typ i träningskläder så är det något jag värdesätter högt så är det bra komfort och hög kvalité berättar Jonna med ett stort leende. 

Jone Sølvik, CEO Gympak, jone.solvik@gympak.com, +46706-112100.

Gympak är ett innovativt företag från Sverige som verkar inom hälsa, träning och klädes-branschen. Målsättningen är att förändra och förbättra hotell- och träningsupplevelser världen om. 

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Vinexperterna Joe och Maya dricker sig genom Sverige, exklusivt på Pluto TV

Published

on

By

Den 1 juni är det världspremiär för vinexperten Joe Fattorini och den prisade sommeliern Maya Samuelsson dryckesresa genom Sverige i Pluto TVs nya serie, Drinking with Joe & Maya. Under sex avsnitt kommer duon provsmaka sig igenom Sveriges lokala dryckesutbud, från skånskt vin och västkust öl till norrbottnisk is cider och norrländsk gin.

För intervjuer och screeners kontakta: Peter@strandberghaage.se

Nu börjar högsäsongen för uteserveringar, trädgårdsdrinkar och grillkvällar och här för att guide oss genom den svenska dryckessdjungeln är Joe och Maya. Britten Joe Fattorini är vinexpert och Tv-personlighet känd från ”The Wine Show”, svenska Maya Samuelsson är sommeliern som vunnit både Lily Bollinger Award, Årets nykomling på Restauranggalan och kommit topp tre i Sommelier-SM tre år i rad.

I serien tar de båda experterna med oss på kulinarisk dryckesresa jorden runt och den första säsongen, som har världspremiär på Pluto TV den 1 juni, utspelar sig helt och hållet på bryggerier, barer, destillerier och vingårdar runt om i Sverige. Under sex halvtimmesavsnitt går Joe och Maya till botten med den svenska dryckeskulturen, vad som skiljer norr från söder samt vad som är unikt med våra svenska seder och traditioner.

Skål och välkommen!

Se Pluto TV gratis här: www.pluto.tv

För intervjuer och screeners kontakta:

Peter Frantzell
Peter@strandberghaage.se
0707-59 25 58

Trailer: https://vimeo.com/923681770/93f21e55e2?share=copy

Om Pluto TV
Pluto TV, en del av Paramount, är den ledande gratis streaming-tv-tjänsten och levererar hundratals linjära livekanaler och tusentals titlar on-demand till en global publik. Den Emmy®-belönade tjänsten erbjuder en mängd kurerade kanaler i samarbete med över 400 internationella medieföretag. Pluto TV erbjuder ett brett utbud av genres inom bland annat film, serier, sport, nyheter, livsstil, barnprogram och mycket mer. Pluto TV kan lätt streamas över mobil, webb och anslutna TV-enheter. Från huvudkontoret i Los Angeles sträcker sig Pluto TV:s växande internationella

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nya styrelseledamöter i Hifab Groups styrelse

Published

on

By

Vid årsstämman den 7 maj 2024 valdes Christina Kazeem, VD för Link Arkitektur och Thomas Tranberg, Vice VD och ansvarig för kommersiella fastigheter på Bonnier Fastigheter, in som ordinarie styrelseledamöter i styrelsen för Hifab Group AB.

Christina Kazeem har stor erfarenhet av samhällsbyggnads- och kommunikationsbranschen. Hon är utbildad civilingenjör vid KTH i Stockholm och har under sin karriär haft flertalet ledande roller, bland annat VD för ETTELVA Arkitekter samt styrelseuppdrag i Castellum, Tomorrow China med flera. Sedan september 2022 är hon VD för LINK Arkitektur.

Thomas Tranberg är utbildad civilingenjör vid KTH i Stockholm och har sin bakgrund inom bygg- och fastighetsbranschen. Genom sitt yrkesliv har han haft flera ledande roller på Skanska och arbetat såväl nationellt som internationellt. Sedan 2011 är han Vice VD för Bonnier Fastigheter och sedan 2020 även Chef för kommersiella fastigheter på samma bolag.

– Det känns kul att välkomna Christina och Thomas in i styrelsen. Hifab befinner sig i en spännande fas där vi lyckats skapa en positiv förflyttning av hela bolaget. Nu ska vi ta nästa steg och fortsätta vår resa mot att bli ett än mer lönsamt bolag och stärka vår position som oberoende rådgivare och projektledare inom samhällsbyggnad. Här kommer Christina och Thomas kunna bidra med värdefull input och nya infallsvinklar kring de områden som driver vår utveckling, säger Karin Annerwall Parö, styrelseordförande i Hifab Group AB.

Styrelsen för Hifab Group består nu av ordförande Karin Annerwall Parö, ledamöterna Petter Stillström, Mikael Sjölund, Christina Kazeem, Thomas Tranberg samt arbetstagarledamoten Anna Wahlberg.

För ytterligare information kontakta:

Emma Johansson
CMO & Kommunikationschef
073-072 37 66
emma.johansson@hifab.se

Nicke Rydgren
CEO
070-543 59 00
nicke.rydgren@hifab.se

Hifab är ett konsultbolag inom fastigheter och samhällsbyggnad. Vi erbjuder oberoende rådgivning och ledning där vi hjälper våra kunder med strategi i förändring, ledning i projekt och tekniska tjänster i drift och förvaltning. Hifab grundades 1947, omsätter 300 miljoner och finns representerade över hela Sverige. Läs mer på hifab.se.

Hifab är noterat på Nasdaq First North Growth Market och vår Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB. Tel: +46 8 5030 1550. E-post: ca@mangold.se

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.