Marknadsnyheter
Stoby: Med tekniskt kunnande och hög service inom färg för industrin

Layer Group representerar väletablerade bolag med lång branscherfarenhet inom ytskikt, framför allt inom måleri, golv och industrifärg. I den tekniskt komplicerade världen av industriell målning och rostskydd är Layer Groups dotterbolag Stoby ett namn som står i framkant. Med omfattande kunskap och en hög servicenivå har företaget etablerat sig som en pålitlig partner och färgleverantör för företag inom industrin.
Peter Olsson som ansvarar för Stobys industrifärgsverksamhet, har med sina 35 år i branschen en djup kunskap och förståelse för kundernas behov. Han framhäver Stobys samlade erfarenhet som en stor framgångsfaktor;
– Alla i mitt team på Stoby har många år i branschen och omfattande erfarenhet inom vår nisch. Trots kontinuerlig vidareutbildning för att hålla oss uppdaterade finns det inga kurser som kan ersätta all den kunskap vi samlat på oss genom åren. Jag värdesätter det otroligt högt och det gör även våra kunder.
Peter Olsson
Höga krav
Stoby har förmågan att anpassa sig till de olika krav som ställs på deras tekniska kunnande. Och kraven är höga. Produkterna som de levererar ska skydda eller förlänga livstiden på objekt, ofta i tuffa klimat eller miljöer. För att till exempel förhindra korrosion på stål krävs rätt förbehandling och ett färgsystem som klarar av de krav som ställs på den yttre påverkan objektet utsätts för.
-När vi rekommenderar målningssystem för olika objekt, låt säga en cistern, är det viktigt att vi för en dialog med vår kund och tar reda på användningsområde och innehåll. Ska cisternen innehålla till exempel livsmedel är det viktigt att innehållet inte tar skada eller påverkas av den behandling vi rekommenderar. Det är inte ovanligt att vi skickar objekt på labb eller för en dialog med färgtillverkaren för att säkerställa bästa tillvägagångssätt. Det finns inga utrymmen för misstag när det gäller sådana här saker, berättar Peter Olsson.
Hög produktkännedom och tekniskt kunnande kännetecknar medarbetarna på Stoby.
Här ser vi Johann Månsson, säljare och tekniker, lasta produkter till en kund.
Nära och täta diskussioner med kunderna genomförs alltid för att förstå objektets krav och syfte. Det gäller att veta vilka frågor som ska ställas för att kunna rekommendera rätt produkter. Just därför är erfarenhet inte bara ett ord på Stoby, det är ett kärnvärde, och där representerar Peter med sina 35 år den höga nivån av expertis som varje medarbetare delar. Men på väggen på hans kontor blir det också tydligt att erfarenheten kompletterats med prestigefulla utbildningar.
-Att vi behöver hänga med i utvecklingen och utbilda oss är självklart. Min senaste utbildning var en Frosio-utbildning vilket ger mig behörighet att besiktiga korrossionsskydd och skydd av stål. Även om jag sällan är ute och besiktigar så har jag stor nytta av mina kunskaper i dialogen med våra kunder.
Inte sällan är Stoby involverade i kostsamma projekt och en nyckelfaktor är att se till att de levererade produkterna håller länge. En ständig strävan är att maximera livslängden på ett objekt och därmed spara enorma kostnader genom att undvika frekvent ommålning. Peter nämner som exempel en bro som behöver målas om.
– Att stänga av vägar, leda om trafik eller bygga tillfälliga omvägar är enormt kostsamt. Förutom tid och pengar så kostar det i resurser och miljöpåverkan. Där måste vi ta vårt ansvar och hjälpa kunden med ett behandlingssätt som håller över tid.
Inom Layer Group utvecklar vi ständigt vårt kunderbjudande och med nätverkande inom gruppen kan vi genom kunskapsutbyte ständigt förbättra oss. Inom segmentet för industrifärg har vi samlat en bred branschkännedom med Stoby, Tinter och Nordial Adhesive. Tillsammans strävar vi efter nästa nivå av kvalitet och service.
Taggar:
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke