Connect with us

Marknadsnyheter

Stormzy, Gayle, One Republic, Kalush Orchestra, SPINALL, Tate McRae, Äyanna och Nasty C uppträder alla på MTV EMA 2022 – live på Pluto TV söndag den 13 november

Published

on

MTV kan nu avslöja att Stormzy, Gayle, One Republic, Kalush Orchestra, SPINALL, Äyanna, Tate McRae och Nasty C kommer att uppträda på MTV EMA 2022 – detta utöver redan annonserade Ava Max, Bebe Rexha, David Guetta, Gorillaz, Lewis Capaldi och Muse. MTV EMA 2022 leds av Rita Ora och Taika Waititi live från PSD Bank Dome i Düsseldorf söndag den 13 november. I Sverige visas sändningen live på den kostnadsfria streamingtjänsten Pluto TV från kl. 20:00.

Philadelphia-rapparen och stjärnskottet Armani White kommer att uppträda under EMA Red Carpet-show som kan ses innan MTV EMA:s. 90-talsikonen David Hasselhoff, den tyska modellen och influencern Leonie Hanne, den kanadensiska sångaren Lauren Spencer Smith, GRAMMY-nominerade Julian Lennon, den världskända modellen och aktivisten Leomie Anderson och TikTok-stjärnan Sam Ryder kommer även medverka under kvällen.

  • Stormzy –Den brittiska rapparen släpper snart sitt efterlängtade tredje album This is What I mean den 25 november. Stormzy anses vara en landets skickligaste musiker över genrer och en kulturell ikon.  
  • Tate McRae – Sångaren, låtskrivaren och dansaren Tate McRae har blivit ett populärt namn. Hon har streamats hela 3,2 miljarder gånger och har ett flertal populära hits, bland annat You Broke me First.
  • GAYLE18-år gamla GAYLE gör i år sin EMA-debut. Känd för sin orädda och ärliga musik gjorde hon debut med singeln Dumbass (2020) och jobbar nu på sitt debutalbum.
  • One Republic GRAMMY-nominerade One Republic är tillbaka på EMA-scenen. Bandet är känd för låtar som Apologize, All the Right Moves och Good Life. One Republic har sålt mer än 20 miljoner skivor och deras nyaste album Human har passerat över 2,5 miljarder streams världen över.
  • Kalush Orchestra – Den ukrainske hiphopgruppen som vann prestigefyllda Eurovision Song Contest i maj 2022 gör nu sin EMA-debut. Kalush Orchestra kombinerar traditionella ukrainska folkinstrument och melodier med modern hiphop. En kombination som gör bandet unikt.
  • SPINALL –En av Afrikas mest kända och framgångsrika DJ:s gör nu sin EMA-debut tillsammans med Äyanna och Nasty C. DJ:n, producenten och låtskrivaren är känd för sin stora katalog med hitsinglar och har samarbetat med artister som Wizkid, Burna Boy, Davido, Wande Coal, 6lack, Sean Paul, Bastille, Tiwa Savage, Kranium, Omah Lay, Fire Boy DML och Adekunle Gold.
  • ÄyannaDen brittiska singer-songwritern Äyanna fick stora framgångar med låten Power (Remember Who You Are), gjord tillsammans med SPINALL och DJ Snake. Det vibrerande dansspåret innehåller minnesvärda delar från Nina Simones ”Sinnerman”, ft. Summer Walker.
  • Nasty C – Nsikayesizwe David Ngcobo, bättre känd som Nasty C, är en flerfaldig prisbelönt sydafrikansk rappare som uppnått stora framgångar med sitt album ”Strings and Bling”. Albumet har uppnått över 90 miljoner globala streams.

Årets MTV EMA:s sänds live på MTV i mer än 170 länder. I Sverige, och Norden, ses showen live på Pluto TV där den även finns tillgänglig on-demand efter sändning.

Fans kan rösta på sina favoriter i 17 kategorier, såsom ”Best Song,” ”Best Artist”, ”Best Collaboration”, och två helt nya kategorier ”Best Longform Video,” och ”Best Metaverse Performance”. Röstningen sker på www.mtvema.com och avslutas den 9 november klockan 23:59

Emma Strøbæk
PR Manager – Paramount, Nordics
emma.strobaek@vimn.com

OM MTV

MTV EMA är en av årets största globala musikprisutdelningar och hyllar de hetaste artisterna från världen över, MTV EMA:s ger musikfans en unik multiplattformsupplevelse på MTV:s globala nätverk i mer än 170 länder. Följ @MTVEMA på Facebook, Twitter, TikTok och Instagram, och häng med i samtalen med #MTVEMA. Bruce Gillmer och Richard Godfrey är exekutiva producenter. Debbie Phillips och Chloe Mason är producenter.

För artwork, pressbilder och mer information, besök press.mtvema.com.

OM PLUTO TV 

Pluto TV, en del av Paramount Global, är den ledande gratis streaming-tv-tjänsten och levererar hundratals linjära livekanaler och tusentals on-demand-titlar till en global publik på över 64 miljoner aktiva användare i månaden. Den Emmy®-belönade streamingtjänsten erbjuder en mångfald av kanaler, i samarbete med nästan 400 internationella medieföretag med ett brett utbud av genrer, språk och kategorier med filmer, tv-serier, sport, nyheter, livsstil, barnprogram och mycket mer. Pluto TV kan lätt nås och streamas via mobil, webb och anslutna tv-enheter. Med huvudkontor i Los Angeles sträcker sig Pluto TV:s växande globala fotavtryck över 3 kontinenter och 30 länder.  

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Marknadsnyheter

Railway Metrics and Dynamics vd Jan Lindqvist i expertpanelen på stor europeisk järnvägskonferens

Published

on

By

”Digitalisering av järnväg är mer än positionering av fordon och underhållsfönster. Det är först när vi delar data fullt ut som vi kommer att se de riktigt stora nyttorna.”

Det sa Railway Metrics and Dynamics vd jan Lindqvist när han talade på Rail Transport Day i Stockholm 30 maj 2023.

Railway Metrics and Dynamics vd Jan Lindqvist var inbjuden att tala och som del av expertpanelen på Rail Transport Day i Stockholm. Evenemanget anordnades gemensamt av Europeiska kommissionen, RNE, Trafikverket, Europe’s Rail Joint Undertaking och det svenska ordförandeskapet i Europeiska unionens råd.

Under den fjärde sessionen, som modererades av Keir Fitch från vid EU:s generaldirektorat för transport och rörlighet (GD MOVE), som Railway Metrics and Dynamics (RMD) fick möjlighet att presentera sin syn på det kanske hetaste ämnet inom järnvägsvärlden – digitala järnvägssystem.

– Vi diskuterade digitaliseringens roll för att järnvägstransporter ska bli mer tillförlitliga och flexibla, och hur vi kan minska kostnaderna och öka kapaciteten, berättar Jan Lindqvist.

Tre större områden täcktes in, införandet av den digitala automatkopplingen (DAC), integreringen av information om tillgångars status (Asset Management) och utveckling med trafikledningssystem (TMS) samt spårning av tåg, vagnar och containrar.

System i systemet skapar unika ekosystem

– Det är väldigt tydligt att vår plattformsstrategi ligger helt rätt i tiden när Europa nu påbörjar full digitalisering av järnvägen, säger Jan Lindqvist.

RMD:s plattform är ett unikt ekosystem som bäst beskrivs som ett så kallat system i systemet. Enkelt förklarat är det en samling av uppgiftsorienterade och unikt dedikerade system, som tillsammans skapar ett nytt, mer komplext system som erbjuder ännu mer funktionalitet och prestanda än vad summan av de ingående systemen klarar var för sig.

– Själva hjärtat i vår systemplattform är PMU-sensorn. Den identifierar i realtid rörelsemönster och mäter acceleration i tre dimensioner. Alla dessa rörelser verifieras mot unika algoritmer. Ju mer data som samlas in – och ju fler PMU:er som installeras runt om i världen – desto bättre blir analysen och desto effektivare blir systemet, säger Jan Lindqvist och fortsätter.

Riktig digitalisering skapar större nytta

Det är med system i system som kan vi höja farten på digitaliseringen på riktigt. Eftersom RMD jobbar med öppen standard kan bolaget samarbeta med alla andra system i Europa.

– Ibland blir andra system en del av vårt och ibland blir vår plattform en del i något större. Nyttan av systemen är inte enbart för individuella vagnsägare, utan för hela systemet. Det är riktig digitalisering, säger Jan Lindqvist.

Dagens Inledningsanförande hölls av Kristian Schmidt, direktör för landtransporter vid GD Move. Därefter syntes många kända profiler på scen, bland andra Andreas Carlsson, Sveriges infrastruktur- och bostadsminister, Roberto Maiorana, generaldirektör för Trafikverket, Paul Mazataud, ordförande för RNE, och Giorgio Travaini, verkställande direktör för Europe’s Rail.

Utöver digitala järnvägssystem, innehåll Rail Transport tre andra större paneldiskussioner. Den första handlade om hur man kan göra gränsöverskridande och multimodala godstransporter lättillgängliga på internationell nivå, den andra fokuserade på biljettsamarbeten över nationsgränser, den tredje diskuterade hur marknaden kan utnyttja järnvägsnätet från start till mål genom Europa på ett så effektivt sätt som möjligt.

För mer information, vänligen kontakta:

Jan Lindqvist, VD
Telefon: +46 (0)70-587 76 26
E-mail:
jan.lindqvist@railwaymetrics.com

Railway Metrics and Dynamics AB är ett svenskt IT-bolag som utvecklar och säljer en systemplattform för analys och övervakning av transport och infrastruktur i realtid. Plattformen består av ett moln- och realtidsbaserat system med patenterad teknik, baserad på avancerade algoritmer och artificiell intelligens, för förvaltning av tillgångar (så kallad ’asset management’). Inledningsvis har Bolaget valt att fokusera på järnvägsindustrin, såsom lok, tågvagnar, räls och annan järnvägsinfrastruktur, men RMD:s system kan med fördel användas inom övriga transport- och infrastrukturmarknader, inklusive byggmarknaden samt humanmarknaden. För järnvägsindustrins aktörer gör Bolagets system det möjligt att bedriva transport med ökad effektivitet, säkerhet, punktlighet och lönsamhet. RMD:s aktier handlas på Spotlight Stock Market.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Pressinbjudan: Kärcher och ihopa accelererar cirkulär satsning med nya delningsboxar

Published

on

By

Kärcher, ett ledande företag inom rengöringsteknik, vill uppmana fler människor att konsumera hållbart. En viktig del i främjandet av ett mer hållbart konsumerande är att förändra sättet vi konsumerar och att utveckla nya affärsmodeller. Därför har Kärcher tillsammans med ihopa, en svenskt startup, valt att samarbeta ihop för att testa en tjänst som ger konsumenter en möjlighet till att testa olika produkter. Efter en pilotfas med positivt utfall skalas nu tjänsten upp för att erbjuda premiumprodukter till fler hushåll.

Sedan två år tillbaka har ihopa drivit och vidareutvecklat en ny och hållbar konsumenttjänst som heter Grannbox, där privatpersoner kan få tillgång till produkter för hem och fritid på ett bekvämt och cirkulärt sätt. Tjänsten är enkel att använda och lokalt tillgänglig där folk bor. Detta i kombination med hållbarhetsaspekten motiverade Kärcher att bidra med sina högkvalitativa rengöringsmaskiner till ihopas grannboxar.

– Kärchers höga produktkvalitet och vårt fokus på miljö gör den cirkulära affärsmodellen mycket intressant. Genom vårt nära samarbete med ihopa utvärderar vi hur den cirkulära affärsmodellen kan bidra till ett hållbart användande av våra produkter både ur ett miljöperspektiv och ekonomiskt perspektiv. Vi får direkt feedback på hur konsumenten uppfattar tjänsten och data som hjälper oss förstå hur affärsmodellen påverkar oss långsiktigt, både utifrån produktutveckling, försäljning och underhåll, säger Mikael Rasmusson, vd Kärcher AB.

Varför är det hållbart?

Det finns många produkter som flera hushåll köper och endast använder ett fåtal gånger per år. Grannboxens lösning är att i stället för att varje hushåll ska köpa varsin produkt, finns möjligheten att fler använder en gemensam produkt – på så sätt behövs inte lika många produkter. Det är grundlogiken som på ett radikalt sätt kan komma att minska vårt klimatavtryck.

Pressinbjudan 12 juni 12.00 

Den 12 juni klockan 12:00 bjuds utvald media in för att få ta del av en djupare information om modellen, utfallet och data tills nu, samt riktningen framåt.

Presentationen hålls av Johannes Dahlberg, medgrundare på ihopa, tillsammans med Fredrik Währborg, Quality & Sustainability Manager på Husqvarna och Rasmus Falck, Regional Business Director på Robert Bosch AB samt Mikael Rasmusson, vd för Kärcher Sverige. Eventet hålls vid en nyinvigd grannbox i nyproduktionsområdet Riksten, söder om Stockholm. Transport till platsen erbjuds kostnadsfritt.

Anmäl deltagande senast 9 juni genom email till info@ihopa.com

Kontaktuppgifter:

Johannes Dahlberg, ihopa, 070-756 60 89 johannes@ihopa.com
Mikael Rasmusson, Kärcher AB, 070-325 20 10 mikael.rasmusson@karcher.com

ihopa

ihopa är en startup som grundades 2017 i Stockholm med visionen att göra delning så enkelt, säkert och bekvämt att det kan utkonkurrera standardalternativet att äga själv.

Kärcher AB
Kärcher är världsledande tillverkare av innovativa rengöringsprodukter för både professionella och privata användare. Sortimentet omfattar bland annat högtryckstvättar, grovdammsugare, fönstertvättar, skur- och sopmaskiner, biltvättar och redskapsbärare för markvård. Kärcher AB är ett helägt dotterbolag till det tyska moderbolaget, Alfred Kärcher GmbH & Co. KG. Företagets huvudkontor finns i Göteborg och med säljare, återförsäljare och servicepartners i hela landet.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

NanoCap redovisar preliminär omsättning för dotterbolag inom industri för maj 2023

Published

on

By

Stockholm 2023-06-08

NanoCap-koncernen har erhållit preliminära försäljningssiffror från dotterbolag inom industri för maj 2023. Försäljningen uppgick preliminärt till 2,7 MSEK (3,5 MSEK 2022*).

*Justerat för avyttrade dotterbolag

// 

   
För mer information, kontakta bolaget på:
Telefon: +46 (0)8-410 59 140  
ir(at)nanocapgroup.com
www.nanocapgroup.com

 

NanoCap Group AB (publ)

NanoCap har som verksamhet att investera i tillväxtbolag, primärt onoterade, samt utveckla och lansera egna in-house projekt. Målet är att de bolag NanoCap investerar i inom en snar framtid ska organiseras och förberedas för notering. NanoCap har som mål att vara delaktiga i målbolagets affärs- och strategiutveckling.

NanoCap Group AB (publ) är listat på Nasdaq First North Growth Market. Amudova AB är NanoCap Group ABs Certified Adviser. Tel: 08-546 017 58 E-mail: info@amudova.se.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.