Marknadsnyheter
Synoptik nyöppnar i Väsby Centrum i Upplands Väsby – blir åttonde toppmoderna butiken med nytt koncept i år


Idag slår Synoptik upp dörrarna för ytterligare en butik med det nya konceptet, den här gången i Väsby Centrum. Under året har Synoptik öppnat åtta butiker med ett tydligt fokus på ögonhälsa kombinerat med den senaste utrustningen samt ett utökat utbud av exklusiva märkesbågar och produkter. Mottagandet har varit fantastiskt hos såväl kunder som medarbetare.
Vid östra ingången till Väsby Centrum, vid Drabantgatan och den stora parkeringen, har Synoptik funnits i sedan 2008 och bara två butiker bort nyöppnas nu en ny butik med det nya butikskonceptet. Den nya butiken är betydligt större än den tidigare och inreds enligt det nya, framgångsrika butikskonceptet.
– Det ska bli härligt med en ny fin butik och vi ser fram emot att hålla till i en lokal med större ytor och den fantastiska miljö som nu byggts upp. Att vi får en större lokal gör att vi kan ge våra kunder ett större utbud och vi är väldigt glada över att även kunna erbjuda en Ray-Ban shop in shop, säger Madelene Enderberg butikschef på Synoptik Väsby Centrum.
I våras lanserade Synoptik sitt nya butikskoncept och fram tills idag har åtta nya butiker öppnat. Mottagandet har varit fantastiskt hos såväl kunder som medarbetare.
– Responsen från våra tidigare nyöppningar har varit fantastisk och vi får ständigt bekräftelse på att den fysiska butiken är navet i vårt erbjudande och att det därför är så viktigt att vi utvecklar kundupplevelsen i våra butiker. Med det nya konceptet kommer vi fortsätta med vårt tydliga fokus på ögonhälsa där vi har stor kunskap, lång erfarenhet och erbjuder den senaste tekniken. Det i kombination med vår satsning på ett konkurrenskraftigt sortiment, gör oss mycket starka, säger Marielle Wernoltz, marknadschef på Synoptik.
Som en del av den världsledande optikkoncernen EssilorLuxottica har Synoptik nu ännu större möjlighet att bredda det redan gedigna sortimentet med det bästa och senaste inom glasögon, solglasögon och linser. Ray-Ban är ett av de mest eftertraktade varumärkena i världen, därför kommer varumärket få extra stort utrymme i det nya butikskonceptet med en egen shop-in-shop.
– Ray-Ban är det våra kunder efterfrågar allra mest. I vårt nya butikskoncept kommer vi därför ha en shop-in-shop för Ray-Ban för att alltid kunna erbjuda våra kunder det bästa utbudet från detta populära varumärke, säger Marielle Wernoltz.
För mer information:
Pressansvarig och bilder för fri publicering kontakta:
Anders Ekhammar, tfn: +46 (0)70-746 25 79, e-post: anders.ekhammar@upstreamcom.se
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke