Marknadsnyheter
Synoptik öppnar toppmodern butik på Emporia i Malmö – med fokus på ögonhälsa och exklusiva märkesbågar


I våras lanserade Synoptik sitt nya butikskoncept och idag öppnar den tredje butiken med det nya konceptet. Med ett tydligt fokus på ögonhälsa kombinerat med den senaste utrustningen samt ett utökat utbud av exklusiva märkesbågar och produkter kommer kunderna på Emporia i Malmö att få en ännu bättre service- och kundupplevelse.
– Det nya butikskonceptet är ett stort steg i vår utveckling framåt, där mötet med kunden alltid är det viktigaste. Responsen från de två tidigare nyöppningarna har varit fantastisk och vi får igen bekräftat att den fysiska butiken är navet i vårt erbjudande och att det därför är så viktigt att vi utvecklar kundupplevelsen i våra butiker. Med det nya konceptet kommer vi fortsätta med vårt tydliga fokus på ögonhälsa där vi har stor kunskap, lång erfarenhet och erbjuder den senaste tekniken. Det i kombination med vår satsning på ett konkurrenskraftigt sortiment, gör oss mycket starka. Emporia i Malmö blir vår tredje butik med det nya konceptet och vi har höga förväntningar och är mycket glada över att öppna här, säger Marielle Wernoltz, marknadschef på Synoptik.
Emporia i Malmö ligger i det expansiva området Hyllie i södra Malmö mitt i hjärtat av Öresundsregionen. Ett köpcentrum med europeisk hög standard som ständigt utvecklas, ett läge och en handelsplats som passar Synoptiks nya koncept utmärkt menar Golshan Vahdat butikschef på Synoptik Emporia.
– Emporia har fått många utmärkelser som köpcentrum under åren och vi trivs mycket bra i den här miljön. Med vårt nya koncept ser jag att vi blir ett landmärke på Emporia. Vår nya butik får ett nytt läge, är rejält mycket större och kommer att bidra till vår positiva resan på Emporia och jag är mycket stolt och glad över att vi äntligen kan visa upp får fina butik.
Som en del av den världsledande optikkoncernen EssilorLuxottica har Synoptik nu ännu större möjlighet att bredda det redan gedigna sortimentet med det bästa och senaste inom glasögon, solglasögon och linser. Ray-Ban är ett av de mest eftertraktade varumärkena i världen, därför kommer varumärket få extra stort utrymme i det nya butikskonceptet med en egen shop-in-shop.
– Ray-Ban är det våra kunder efterfrågar allra mest. I vårt nya butikskoncept kommer vi därför ha en shop-in-shop för Ray-Ban för att alltid kunna erbjuda våra kunder det bästa utbudet från detta populära varumärke, säger Marielle Wernoltz, marknadschef på Synoptik.
För mer information:
Pressansvarig och bilder för fri publicering kontakta:
Anders Ekhammar, tfn: +46 (0)70-746 25 79, e-post: anders.ekhammar@upstreamcom.se
Synoptik är experter på optik sedan grundandet 1931 och har idag mer än 140 butiker över hela Sverige. Med en mission om kvalitetsoptik som alla kan ha råd med och en årsomsättning på över 1,2 miljarder är Synoptik hela Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom ögonhälsa. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till fondens arbete. Synoptik är även en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen. För mer information, se www.synoptik.se
Taggar:
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke