Connect with us

Marknadsnyheter

Tele2 och Disney+ erbjuder kunder prisbelönt underhållning i första svenska samarbetet

Published

on

Stockholm – Tele2 AB (”Tele2“) (Nasdaq Stockholm: TEL2 A och TEL2 B) och The Walt Disney Company Nordic & Baltic har ingått ett avtal om att erbjuda Tele2s kunder mer underhållning genom Disney+. Från och med den 24 september kommer nya Tele2 TV & Streaming-abonnenter att få Disney+ inkluderat i sitt abonnemang. Detta är det första Disney+-paketerbjudandet i Sverige.

 

Det nya avtalet stödjer Tele2s ambition att skapa ett mer attraktivt underhållningserbjudande inom streaming-universumet och gör det möjligt för företagets TV-kunder att ta in Disney+ i sitt TV- och streamingpaket.

 

Disney+ är en av de största och mest populära streamingtjänsterna på marknaden, med en mängd prisbelönta serier, filmer och original, tillgängliga exklusivt på tjänsten. Tillsammans med Disney tar nu Tele2 ytterligare steg för att kunna erbjuda sina kunder kvalitativt innehåll till ett bra pris.

 

        Tillägget av Disney+ till Tele2s portfölj gör det möjligt för oss att leverera en ännu starkare underhållningsprodukt till våra kunder. På Tele2 har vi ständigt ambitionen att öka värdet för våra kunder. Det är viktigt för oss att kunna erbjuda den bästa underhållningen, där Disney+ naturligtvis är en viktig komponent. Vi är därför stolta över att vara en del av det första svenska samarbetet med Disney+, och vi ser fram emot att ge våra tittare tillgång till en av världens mest attraktiva streamingtjänster, säger Hendrik de Groot, Chief Commercial Officer på Tele2.

Från och med den 24 september kommer Disney+ att ingå i både Tele2 TV- och streamingpaket för nya kunder. Befintliga streamingprenumeranter kommer också att få tillgång till Disney+ från och med detta datum. För befintliga Tele2 TV-abonnenter kommer Disney+ att rullas ut över tid, eller så finns möjlighet att uppgradera till den nya portföljen för omedelbar tillgång till Disney+.

 

        Vi är otroligt glada över att samarbeta med Tele2, en av de största aktörerna inom den svenska telekomindustrin, med en fantastisk distributionsplattform för underhållning. Tele2 delar vår ambition att ständigt öka kundnöjdheten genom ett premiumerbjudande, och senare i höst kommer vi gemensamt att kunna erbjuda Tele2s abonnenter tillgång till direktsänd europeisk fotboll, i tillägg till ett enormt underhållningspaket inklusive prisbelönta filmer och tv-serier och ett unikt bibliotek av klassiker från Disney, Pixar, Marvel och Star Wars, säger Hans van Rijn, VD, The Walt Disney Company Nordic & Baltic.

 

 

Om Tele2

Tele2 är ett ledande telekombolag med syftet att möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter. Genom våra nätverk och tjänster – som sträcker sig från mobil och fast uppkoppling, telefoni- och datanätverkstjänster till TV, streaming och globala IoT-lösningar – är vi djupt anslutna till alla aspekter av dagens digitala livsstil. Genom att göra vår infrastruktur mer kraftfull, pålitlig och hållbar gör vi det möjligt för samhället att också bli det. Tele2 grundades 1993 och är noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2023 genererade Tele2 intäkter på 29 miljarder kronor och rapporterade en underliggande EBITDAaL på 10 miljarder kronor. För senaste nytt och definitioner av mått, se vår hemsida www.tele2.com

 

Om Tele2 Play

Tele2 Play är Tele2-koncernens streamingplattform där du som TV- eller streamingkund hos Tele2 samlar all din underhållning, sport i världsklass och barnens favoriter på ett och samma ställe. Du kan också ta med dig din underhållning i hela EU. Streamingpaketet Film & Series erbjuder hundratals filmer, serier, familjeunderhållning och dokumentärer från partners och tjänster som Viaplay och Skyshowtime. Film & Serier kostar 199 kr/mån. Tjänsten fungerar på både Android och iOS och kan användas med Chromecast eller Airplay. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och ändringar. Läs mer på https://www.tele2play.se.

 

Om Disney+

Disney+ är det dedikerade streaminghemmet för filmer och program från Disney, Pixar, Marvel, Star Wars och National Geographic, tillsammans med The Simpsons och mycket mer. På utvalda internationella marknader inkluderar det även det nya varumärket för allmänt underhållningsinnehåll, Star. Disney+ är flaggskeppet bland streamingtjänster direkt till konsumenter från The Walt Disney Company och är en del av segmentet Disney Media & Entertainment Distribution. Tjänsten erbjuder reklamfri streaming tillsammans med en ständigt växande samling exklusiva originalproduktioner, inklusive långfilmer, dokumentärer, live-action och animerade serier samt kortformat innehåll. Med oöverträffad tillgång till Disneys långa historia av otrolig film- och tv-underhållning är Disney+ också det exklusiva streaminghemmet för de senaste släppen från The Walt Disney Studios. Och genom Star erbjuder den det senaste från 20th Century Studios, Disney Television Studios, FX, Searchlight Pictures och mer. För mer, besök disneyplus.com eller hitta Disney+-appen på de flesta mobila och anslutna TV-enheter.

 

 

För mer information, vänligen kontakta:

Jessica Hjälmered, Senior Communication Manager/ PR-chef, Tele2, +46 (0)8 121 47 400, jessica.hjalmered@tele2.com

 

Aurora Stark, PR- och kommunikationschef, The Walt Disney Company Nordic & Baltic, aurora.stark@disney.com

 

 

 

Om Tele2
Tele2 är ett ledande telekombolag med syfte att möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter. Genom våra nätverk och tjänster — som sträcker sig från bredband, datanät, mobil- och fast telefoni till TV, streaming och globala IoT-tjänster — är vi djupt sammankopplade med alla delar av dagens digitala livsstil. Genom att göra vår infrastruktur mer kraftfull, säker och hållbar möjliggör vi samma slags utveckling av samhället. Tele2 grundades 1993 och är noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2023 omsatte bolaget 29 miljarder kronor, med en underliggande EBITDAaL på 10 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida
www.tele2.com.
 

 

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Spendera höstlovet med familjen på Island

Published

on

By

Island är ett fantastiskt resmål för både stora och små, fyllt med upplevelser som passar alla. Oavsett om ni vill utforska det dramatiska landskapet bakom ett vattenfall, ge er ut på en valsafari eller rida islandshäst genom grönskande dalar, erbjuder vulkanön något för hela familjen.

Hösten på Island bjuder på både äventyr och avkoppling. För den äventyrslystna finns allt från valsafari och zipline till ridturer genom det storslagna landskapet. Om ni vill upptäcka ön i ett lugnare tempo är Reykjavik en perfekt bas, med en livlig kulturscen och familjevänliga sevärdheter. Dessutom gör stadens mysiga kaféer och närheten till naturen det enkelt att växla mellan stadsliv och naturupplevelser. Reykjavik bjuder också på ett rikt kulturarv och spännande nordisk historia, vilket gör det till en spännande plats att utforska för både barn och vuxna.

För den som vill uppleva mer av landsbygden är den populära ”Golden Circle”-rundturen ett måste. Här får ni besöka några av Islands mest ikoniska platser, som det mäktiga vattenfallet Gullfoss, den aktiva gejsern Strokkur och den historiska nationalparken Thingvellir. När mörkret faller över landskapet har ni chans att få se det magiska norrskenet, en upplevelse som garanterat gör resan ännu mer oförglömlig.

För att göra resan så enkel som möjligt erbjuder Icelandair just nu ett höstlovspaket, ”Golden Circle och norrsken”, där flyg och minst tre nätters hotellvistelse ingår, från 5 960 SEK. Erbjudandet gäller för bokningar till och med den 27 september, med resor från 1 november till 31 mars (vissa resor kan bokas från 15 oktober).

Resan till Reykjavik tar drygt tre timmar med Icelandair från Stockholm, och från Keflaviks internationella flygplats når ni Reykjaviks centrum på cirka 40 minuter. För mer information och bokning, besök Icelandairs hemsida: Golden Circle & Northern Lights – Holidays Package | Icelandair GB.
 

Presskontakt

För ytterligare information, vänligen kontakta: 
Theodor Crawford, StrandbergHaage, theodor.crawford@strandberghaage.se, 072 395 56 55

Om Icelandair

Icelandair är Islands nationella flygbolag. Sedan starten 1937 har Icelandair stadigt utökat sitt ruttnätverk med hjälp av Islands unika geografiska läge som ett nav mellan Europa och Nordamerika. Under 2019 transporterade Icelandair 4,7 miljoner passagerare till 42 destinationer i Europa och Nordamerika.

Nätverken för Icelandair och Air Iceland Connect (AIC), som nyligen integrerades och blev ett, starkt, nätverk är en del av Icelandair Group, en flygfrakts- och logistikverksamhet som även består av flygplansleasing och konsult- och resetjänster. Icelandair Group är noterat på Nasdaq Iceland.

Besök gärna webbplatsen för mer information: https://www.icelandair.com/sv-se/

Continue Reading

Marknadsnyheter

Återköp av aktier av serie B i Essity under vecka 38, 2024

Published

on

By

Essity Aktiebolag (publ) har mellan den 16 september 2024 och 20 september 2024 återköpt sammanlagt 270 000 egna aktier av serie B (ISIN: SE0009922164) inom ramen för det återköpsprogram som styrelsen beslutat om.

Återköpen är en del av det återköpsprogram om 3 miljarder SEK som Essity tillkännagav den 17 juni 2024. Återköpsprogrammet löper under perioden 17 juni 2024 fram till årsstämman 2025 och genomförs i enlighet med EU:s marknadsmissbruksförordning (MAR) och EU-kommissionens delegerade förordning 2016/1052 (den så kallade Safe Harbour-förordningen). 

Återköpen finansieras med rörelsens kassaflöde efter ordinarie utdelning med ambitionen att fortsätta göra återköp över tid som en återkommande del av Essitys kapitalallokering.

Aktier av serie B i Essity har återköpts enligt följande:

Datum Aggregerad daglig volym (antal aktier): Viktat genomsnittspris per dag (SEK): Totalt dagligt transaktionsvärde (SEK):
16 sep 2024 54 000 323,9593 17 493 802
17 sep 2024 54 000 319,9618 17 277 937
18 sep 2024 54 000 318,2174 17 183 740
19 sep 2024 54 000 318,0534 17 174 884
20 sep 2024 54 000 314,6163 16 989 280
Total ackumulerat under vecka 38, 2024 270 000 318,9616 86 119 643
Total ackumulerat under återköpsprogrammet 3 726 000 297,0050 1 106 640 569

Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av Danske Bank för Essitys räkning. Efter ovanstående förvärv uppgår Essitys innehav av egna aktier per den 20 september 2024 till 3 726 000 aktier av serie B. Det totala antalet aktier i Essity uppgår vid tidpunkten för detta pressmeddelande till 702 342 489, varav 60 412 986 aktier av serie A och 641 929 503 aktier av serie B.

Fullständig information om de genomförda transaktionerna biläggs detta pressmeddelande.

För ytterligare information, kontakta:
Sandra Åberg, Vice President Investor Relations, +46 70 564 96 89, sandra.aberg@essity.com

Essity är ett globalt, ledande hygien- och hälsobolag. Varje dag använder en miljard människor världen över våra produkter, lösningar och tjänster. Vårt syfte är att bryta barriärer för välbefinnande för såväl konsumenter, patienter, vårdgivare och kunder som för samhället. Försäljning sker i cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork samt andra starka varumärken såsom Actimove, Cutimed, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Modibodi, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic, och Zewa. Under 2023 hade Essity en nettoomsättning på cirka 147 miljarder kronor (13 miljarder euro) och 36 000 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm och Essity är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök essity.se

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

70% av svenska fondbolag uppvisar kraftiga brister i sin informationsgivning

Published

on

By

Fondinformation från svenska fondbolag uppvisar trots reglering ofta brister i tillgänglighet och tydlighet. Detta får till följd att svenska investerare inte på ett enkelt sätt kan få tillgång till den information de behöver för att ta välinformerade beslut. Det framkommer i rapporten Fund Information Review 2024, en ny djupgående analys och ranking kring informationens tydlighet och tillgänglighet från svenska fondbolag. Endast tre av tio fondbolag får godkänt betyg för sin informationsgivning till svenska investerare.

Fund Information Review 2024, som genomförts av WealthTech-bolaget Kidbrooke, analyserar och rankar hur 68 svenska fondbolag presenterar och beskriver sina fonder på sina webbplatser. Bäst resultat i rapporten får Nordea Fonder som är det enda fondbolaget med högsta betyg.

 

Totalt sett får hela 7 av 10 fondbolag underkänt i FIR 2024. Här är några andra utvalda datapunkter från rapporten:

 

        9 av 10 fondbolag saknar lättillgänglig information om valutaexponering

        8 av 10 fondbolag saknar källhänvisning till visad information

        8 av 10 fondbolag saknar lättillgänglig information om fördelningen mellan aktier/räntor

        7 av 10 fondbolag saknar lättillgänglig information om geografisk fördelning

        7 av 10 fondbolag saknar lättillgänglig hållbarhetsinformation

        6 av 10 fondbolag saknar lättillgänglig information om jämförelseindex

        6 av 10 fondbolag saknar lättillgänglig information om respektive fonds största innehav

        3 av 10 fondbolag saknar lättillgänglig information på fond-i-fond-nivå

 

– När investerare väljer fonder är det helt avgörande för ett faktabaserat beslut att det finns komplett och tydlig information, men naturligtvis också att den är pedagogiskt presenterad, lätt att hitta och aktuell. Det kan ju låta som självklarheter, men vår rapport visar att verkligheten är en helt annan. Att information kring exempelvis fondernas innehåll, risknivå och hållbarhet (ESG) är enkel att hitta för investerare borde vara en hygienfaktor. Men ambitionen verkar ofta stanna vid att uppfylla regelverken snarare än att också se till att investerarna faktiskt kan och vill ta till sig informationen. Dessutom finns det många effektiva tekniska lösningar på marknaden för att hantera fondinformation. Därför är det förvånande att svenska fondbolag fortfarande har så stora brister i hur de presenterar sina fonder, kommenterar Kidbrookes vd och grundare Fredrik Davéus.

 

Topp tre FIR 2024 Sweden

Första plats: Nordea Fonder

Andra plats: AMF Fonder

Delad tredjeplats: Odin Fonder, Öhman Fonder, Ruth Asset Management och Handelsbanken Fonder

 

Kort om rapporten

I Fund Information Review 2024 analyseras och rankas 68 svenska fondbolag baserat på hur lättillgänglig och heltäckande informationen om deras fonder är. Ingående bedömning har gjorts inom en rad specifika områden såsom innehåll, risk och hållbarhet samt källhänvisningar. Tillgänglig information har också bedömts ur ett aktualitetsperspektiv. Endast sådan information som en besökare kan finna direkt och lättillgängligt på respektive fondbolags webbplats har analyserats.

 

För mer information, vänligen kontakta:

 

Fredrik Davéus

Vd, Kidbrooke

Mobil: +46 (0)761 170 009

E-Mail: fredrik.daveus@kidbrooke.com

 

 

Om Kidbrooke

WealthTech-bolaget Kidbrooke grundades 2011 i London och omvandlade 2019 sin verksamhet till att bli ett teknikföretag som erbjuder skalbar mjukvara för investerings- och förmögenhetsanalys till finansiella institutioner av alla storlekar.

 

KidbrookeONE är en heltäckande plattform för investerings- och förmögenhetsanalys, utformad för att leverera bättre kund- och rådgivarupplevelser samt öka effektiviteten i investerings- och förmögenhetsbolag.

 

Med huvudkontor i Sverige och ett regionalt kontor i Storbritannien, tror Kidbrooke på en värld där alla kan fatta välgrundade ekonomiska beslut.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.