Marknadsnyheter
Tele2 och Disney+ erbjuder kunder prisbelönt underhållning i första svenska samarbetet


Stockholm – Tele2 AB (”Tele2“) (Nasdaq Stockholm: TEL2 A och TEL2 B) och The Walt Disney Company Nordic & Baltic har ingått ett avtal om att erbjuda Tele2s kunder mer underhållning genom Disney+. Från och med den 24 september kommer nya Tele2 TV & Streaming-abonnenter att få Disney+ inkluderat i sitt abonnemang. Detta är det första Disney+-paketerbjudandet i Sverige.
Det nya avtalet stödjer Tele2s ambition att skapa ett mer attraktivt underhållningserbjudande inom streaming-universumet och gör det möjligt för företagets TV-kunder att ta in Disney+ i sitt TV- och streamingpaket.
Disney+ är en av de största och mest populära streamingtjänsterna på marknaden, med en mängd prisbelönta serier, filmer och original, tillgängliga exklusivt på tjänsten. Tillsammans med Disney tar nu Tele2 ytterligare steg för att kunna erbjuda sina kunder kvalitativt innehåll till ett bra pris.
– Tillägget av Disney+ till Tele2s portfölj gör det möjligt för oss att leverera en ännu starkare underhållningsprodukt till våra kunder. På Tele2 har vi ständigt ambitionen att öka värdet för våra kunder. Det är viktigt för oss att kunna erbjuda den bästa underhållningen, där Disney+ naturligtvis är en viktig komponent. Vi är därför stolta över att vara en del av det första svenska samarbetet med Disney+, och vi ser fram emot att ge våra tittare tillgång till en av världens mest attraktiva streamingtjänster, säger Hendrik de Groot, Chief Commercial Officer på Tele2.
Från och med den 24 september kommer Disney+ att ingå i både Tele2 TV- och streamingpaket för nya kunder. Befintliga streamingprenumeranter kommer också att få tillgång till Disney+ från och med detta datum. För befintliga Tele2 TV-abonnenter kommer Disney+ att rullas ut över tid, eller så finns möjlighet att uppgradera till den nya portföljen för omedelbar tillgång till Disney+.
– Vi är otroligt glada över att samarbeta med Tele2, en av de största aktörerna inom den svenska telekomindustrin, med en fantastisk distributionsplattform för underhållning. Tele2 delar vår ambition att ständigt öka kundnöjdheten genom ett premiumerbjudande, och senare i höst kommer vi gemensamt att kunna erbjuda Tele2s abonnenter tillgång till direktsänd europeisk fotboll, i tillägg till ett enormt underhållningspaket inklusive prisbelönta filmer och tv-serier och ett unikt bibliotek av klassiker från Disney, Pixar, Marvel och Star Wars, säger Hans van Rijn, VD, The Walt Disney Company Nordic & Baltic.
Om Tele2
Tele2 är ett ledande telekombolag med syftet att möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter. Genom våra nätverk och tjänster – som sträcker sig från mobil och fast uppkoppling, telefoni- och datanätverkstjänster till TV, streaming och globala IoT-lösningar – är vi djupt anslutna till alla aspekter av dagens digitala livsstil. Genom att göra vår infrastruktur mer kraftfull, pålitlig och hållbar gör vi det möjligt för samhället att också bli det. Tele2 grundades 1993 och är noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2023 genererade Tele2 intäkter på 29 miljarder kronor och rapporterade en underliggande EBITDAaL på 10 miljarder kronor. För senaste nytt och definitioner av mått, se vår hemsida www.tele2.com
Om Tele2 Play
Tele2 Play är Tele2-koncernens streamingplattform där du som TV- eller streamingkund hos Tele2 samlar all din underhållning, sport i världsklass och barnens favoriter på ett och samma ställe. Du kan också ta med dig din underhållning i hela EU. Streamingpaketet Film & Series erbjuder hundratals filmer, serier, familjeunderhållning och dokumentärer från partners och tjänster som Viaplay och Skyshowtime. Film & Serier kostar 199 kr/mån. Tjänsten fungerar på både Android och iOS och kan användas med Chromecast eller Airplay. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och ändringar. Läs mer på https://www.tele2play.se.
Om Disney+
Disney+ är det dedikerade streaminghemmet för filmer och program från Disney, Pixar, Marvel, Star Wars och National Geographic, tillsammans med The Simpsons och mycket mer. På utvalda internationella marknader inkluderar det även det nya varumärket för allmänt underhållningsinnehåll, Star. Disney+ är flaggskeppet bland streamingtjänster direkt till konsumenter från The Walt Disney Company och är en del av segmentet Disney Media & Entertainment Distribution. Tjänsten erbjuder reklamfri streaming tillsammans med en ständigt växande samling exklusiva originalproduktioner, inklusive långfilmer, dokumentärer, live-action och animerade serier samt kortformat innehåll. Med oöverträffad tillgång till Disneys långa historia av otrolig film- och tv-underhållning är Disney+ också det exklusiva streaminghemmet för de senaste släppen från The Walt Disney Studios. Och genom Star erbjuder den det senaste från 20th Century Studios, Disney Television Studios, FX, Searchlight Pictures och mer. För mer, besök disneyplus.com eller hitta Disney+-appen på de flesta mobila och anslutna TV-enheter.
För mer information, vänligen kontakta:
Jessica Hjälmered, Senior Communication Manager/ PR-chef, Tele2, +46 (0)8 121 47 400, jessica.hjalmered@tele2.com
Aurora Stark, PR- och kommunikationschef, The Walt Disney Company Nordic & Baltic, aurora.stark@disney.com
Om Tele2
Tele2 är ett ledande telekombolag med syfte att möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter. Genom våra nätverk och tjänster — som sträcker sig från bredband, datanät, mobil- och fast telefoni till TV, streaming och globala IoT-tjänster — är vi djupt sammankopplade med alla delar av dagens digitala livsstil. Genom att göra vår infrastruktur mer kraftfull, säker och hållbar möjliggör vi samma slags utveckling av samhället. Tele2 grundades 1993 och är noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2023 omsatte bolaget 29 miljarder kronor, med en underliggande EBITDAaL på 10 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com.
Taggar:
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke