Connect with us

Marknadsnyheter

Tidigare Delivery Hero-chef blir ny COO på Zimpler för att driva tillväxt inom fintech

Published

on

Stockholm, 3 september 2024 — Zimpler, en ledande aktör inom digitala direktbetalningar, har utsett Daniel Strömberg till ny Chief Operating Officer (COO). Strömberg, en ledare med lång erfarnhet och en framgångsrik bakgrund inom finans, tech och e-handel, ansluter sig till Zimpler under en kritisk tillväxtfas.

Daniel Strömberg tillträder som Chief Operating Officer (COO), blir en del av företagets ledningsgrupp och rapporterar till Zimplers VD Johan Strand. 

Zimplers VD Johan Strand kommenterade rekryteringen: ”Vi är glada att välkomna Daniel till teamet. Hans djupa förståelse för att skala teknikföretag och förbättra operativ effektivitet passar perfekt med Zimplers plan att optimera verksamheten för hållbar och långsiktig tillväxt.”

Daniel Strömbergs omfattande karriär inkluderar rollen som Norden-VD på Delivery Hero & Foodora, där han spelade en nyckelroll i den framgångsrika sammanslagningen av Onlinepizza och Foodora, vilket stärkte företagets position som marknadsledare i Norden. Hans strategiska expertis inom att skala verksamheter och optimera betalningslösningar var avgörande för Foodoras tillväxt i regionen efter sammanslagningen.

Efter sin tid på Foodora var Daniel Strömberg Group COO på Freska, ett ledande tech företag för hushållsnära tjänster i Norden. På Freska ansvarade han för fem marknader, drev operativ effektivitet och marknadsexpansion och bidrog avsevärt till företagets snabba tillväxt i en konkurrensutsatt bransch.

Strömberg själv ser fram emot att ta sig an utmaningen: ”Zimplers engagemang för innovation inom betalningar tilltalar mig. Jag ser fram emot att samarbeta med teamet för att stärka verksamheten och öka vår tillväxttakt”

Daniel Strömbergs utnämning är ett strategiskt drag av Zimpler för att stärka sitt ledningsteam när företaget fortsätter att omforma den globala finansindustrin med banbrytande betalningslösningar.

För mer information: Josefine Hedlund, Head of Marketing | ‍press@zimpler.com

Om Zimpler:
Zimpler är ett ledande bolag inom digitala direktbetalningar som knyter samman företag med över 350 miljoner kundbankkonton i 25 marknader. Grundat i Sverige 2012, strävar nu Zimpler efter att demokratisera betalningar globalt och skapa tillväxtmöjligheter för företag över hela världen. Genom snabbare transaktioner, starkare compliance och bättre service fungerar de innovativa lösningarna som en kraftfull motor för att förenkla verksamheter och driva företag framåt.

Läs mer på zimpler.com och följ resan via LinkedIn.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys