Connect with us

Marknadsnyheter

TikTok tillbaka som officiell samarbetspartner för Eurovision Song Contest 2024 – för tredje året i rad

Published

on

Med drygt en månad kvar till den 68:e upplagan av musikfesten Eurovision Song Contest meddelar TikTok att de återigen har valts ut av European Broadcasting Union som officiell samarbetspartner för evenemanget.
– TikTok-communityt brinner verkligen för Eurovision och vi ser fram emot att ta fansen ännu närmare hjärtat av världens mest älskade musikevenemang här i Sverige, säger Farhand Zand, Europachef för Music Partnerships på TikTok.

När TikTok för tredje året i rad får förtroendet att verka som officiell samarbetspartner för Eurovision Song Contest gör de det med visionen om att föra sitt community närmare tävlingens kärna än någonsin. De senaste åren har plattformen lyft och uppmärksammat den stora musik- och kulturfesten genom olika globala trender kopplade till Eurovison på det officiella TIkTokkontot för evenemanget.

Med Loreens andra Eurovisionvinst, efter succén med Euphoria 2012, är hon den enda kvinnliga soloartisten som vunnit musiktävlingen mer än en gång. Efter årets svenska melodifestivalenfinal står det klart att det är de norska succétvillingarna Marcus och Martinus Gunnarsen som representerar Sverige i Eurovision Song Contest 2024 med låten ”Unforgettable”. Den lottade startordningen visar att artistduon dessutom får äran att som första bidrag ut öppna musiktävlingen i Malmö.

Att årets upplaga går av stapeln i Sverige ger TikTok extra motivation till att ge sitt community än större tillgång till exklusivt innehåll än tidigare, bland annat via unika klipp som tar med användaren bakom kulisserna på tävlingen. Samtidigt lyfter plattformen artister kopplade till Eurovision, likväl som trender som sprids i det globala communityt. Flera TikTok-kreatörer kommer också att dela med sig av sin upplevelse på plats i Malmö inför och under tävlingen.

Användaren hittar till allt innehåll under #Eurovision2024, där engagemanget redan börjat bubbla. Under hashtaggen #Eurovision har dessutom redan över en halv miljon inlägg samlats, som sprids och engagerar världen över.

”Vi är glada över att få förlänga vårt partnerskap med Eurovision och arbeta tillsammans för tredje året i rad. TikTok-communityt brinner verkligen för Eurovision och vi ser fram emot att ta fansen ännu närmare hjärtat av världens mest älskade musikevenemang här i Sverige”, säger Farhand Zand, Europachef för Music Partnerships på TikTok.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys