Connect with us

Marknadsnyheter

Tilläggsbeställning från BESTSELLER för Touchtech Showroom

Published

on

Touchtech och BESTSELLER har ingått ett nytt tilläggsavtal för Touchtech Showroom med ambitionen att färdigställa lösningen till tredje kvartalet 2021. Utvecklingen kommer ske iterativt med frekventa leveranser de kommande 4–6 månaderna. BESTSELLER finansierar den allokerade utvecklingstiden som kan justeras inför respektive ny iteration. Det är därför i dagsläget svårt att bedöma exakta ordervärdet men Touchtech uppskattar att det rör sig om 300 000 – 500 000 SEK per månad. Arbetet påbörjas omgående.

Parallellt kommer parterna att förhandla om ett licensavtal för tjänsten som aktiveras när båda parter tillsammans anser Touchtech Showroom vara färdigställd.

Touchtech Showroom används redan av B2B-säljare på flertalet nya marknader för VERO MODA. Feedbacken har överlag varit väldigt positivt och andra marknader och varumärken inom Bestseller-koncernen har utryckt intresse av att ansluta till detta projekt.

Nicklas Pilgaard Morbjerg, Business Developer på BESTSELLER, kommenterar:

At BESTSELLER, we work purposefully to optimize business processes and especially to find new digital opportunities to service our customers. That is why we are in the process of scaling up the solutions, like Touchtech Showroom, that enable our B2B customers to reap the benefits of our digital investments.”

För ytterligare information, vänligen kontakta

Deniz Chaban, VD
deniz@touchtech.com

Om Touchtech

At Touchtech, we have a mission: to solve retail’s challenges with products that delight and inspire. As the company behind the market leading and ground-breaking Endless-Aisle software products — Vendo, Digital Venue and Lima — we enable retailers around the world to digitalize their retail work-flows using interactive solutions. From car dealerships to retail stores, pop-up concepts to B2B-showrooms, our products are extending what’s possible when integrating online with offline, delivering on the promise to increase sales, profitability and enrich customer experience in physical spaces.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys