Marknadsnyheter
Tillagning med airfryer tar plats på Coops förpackningar
![](https://media1.tanalys.se/2025/02/tillagning-med-airfryer-tar-plats-pa-coops-forpackningar.jpg)
![](https://mb.cision.com/Public/96/4102240/898394694f4f990d_800x800ar.jpg)
Allt fler svenskar använder airfryer för att tillaga sin mat. För att hjälpa sina kunder i köket introducerar nu Coop tillagningsmetoden på utvalda och relevanta förpackningar.
Från och med i år adderar Coop airfryerinstruktioner på ett tiotal produkter under egna varumärket Coop. Nyheten ger en lättanvänd vägledning med tydliga tillagningsinstruktioner för att tillaga respektive produkt korrekt, vilket minskar risken för över- eller underkokning.
– Att lägga till airfryertider på frysvaruförpackningar förbättrar konsumentupplevelsen och driver försäljningen genom att möta konsumenternas krav och därmed förbättra konsumentnöjdheten. Airfryers lagar ofta mat snabbare och med en krispigare konsistens än konventionella ugnar, vilket stämmer överens med den kvalitet som kunderna efterfrågar i frysvaror, säger Minna Björklund, chef EVM på Coop Sverige.
– Vi vill förse våra kunder och medlemmar med varor som förbättrar deras vardagar ur en rad aspekter. Dels är airfryer väldigt populärt i de svenska köken numera, och användarna växer stadigt. Genom att anpassa sig efter trenden blir våra produkter mer lockande för en växande marknad. Dels blir konsumenterna alltmer bekväma i sitt köp, de vill att det ska vara enkelt och smidigt att laga till sin mat. Summerat ett mer kundfokuserat arbete som positionerar oss rätt framåt, fortsätter Minna.
Flertalet av Coops frysta pommes under varumärket Coop har numera airfryer-instruktionerna – och innefattas även av Bäst Pris för Medlem under veckorna 5-10, där Coop sänkt priset på aktuella varor för sina fyra miljoner medlemmar.
– Vi växer både i volym och omsättning på fryst på fryst potatis, så en självklar kategori att börja med – även om vi tjuvstartade tidigare i vinter i frysdisken med airfryer-information på våra Crispy Fish, säger Minna Björklund.
Aktuella produkter (frysta) under varumärket Coop med airfryerinformation (tillagning):
- Crispy Fish
- Potatisbullar
- Klyftpotatis
- French Fries
- Sweet Potato Fries
- Pommes Strips
- Kroketter
För mer information kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 eller media@coop.se
Coop är en av Sveriges största dagligvarukedjor som levererar prisvärd, hållbar matglädje och har mer än 800 butiker från Kiruna i norr till Smygehamn i söder. Coop har sedan 2008 erbjudit näthandel av mat och vår butik på coop.se erbjuder mer än 80 procent av de svenska hushållen möjligheten att få tillgång till sin beställning via hemleverans eller andra leveransmöjligheter. Coop rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken och har störst andel ekologisk försäljning i branschen. Totalt omsätter Coop i Sverige 48 miljarder kronor och har över 22 000 medarbetare. För mer information om Coop besök: http://www.coop.se.
Taggar:
Marknadsnyheter
Ngenic välkomnar Fredrik Lemming som strategisk säljare
Ngenic är glada att meddela att vi har engagerat Fredrik Lemming som strategisk säljare till vårt säljteam. Fredrik kommer att bidra med sina omfattande erfarenheter inom kundhantering och kundnöjdhet från telekombranschen.
Fredrik Lemming har arbetat med kundupplevelse och kundtjänstlösningar i mer än 25 år på Telia på den nordiska marknaden, som är känd för sin höga digitaliseringsmognad och tidiga anpassning till ny teknik. Som chef för en av Telias B2B-enheter har han varit aktivt involverad i det framåtblickande strategiarbetet och säkerställt att Telia ACE (CCaaS-plattformen) förblir konkurrenskraftig och innovativ i det snabbt föränderliga teknologiska landskapet.
“Vi är mycket glada över att ha Fredrik med i vårt team,” säger Björn Berg, VD för Ngenic. “Hans djupa kunskap och erfarenhet inom kundhantering och hans förmåga att driva innovation kommer att vara ovärderliga tillgångar för oss när vi fortsätter att växa och utveckla våra lösningar.”
Fredrik Lemming kommenterar: “Jag ser fram emot att bli en del av Ngenic och bidra till företagets fortsatta framgång även operativt, då jag följt Ngenic sedan starten som bolag. Energimarknaden är i en spännande och transformativ fas, som påminner mycket om den resa telekombranschen gjort. Med min bakgrund inom kundupplevelse och teknologisk innovation är jag övertygad om att kunna tillföra värde och hjälpa Ngenic att nå nya höjder.”
Vid ytterligare information, vänligen kontakta:
Björn Berg, VD Ngenic AB
Mail: bjorn.berg@ngenic.se
Telefon: +46 70 570 70 17
Kort om Ngenic
Ngenic är ett ledande energiteknikföretag som arbetar med digitalisering och effektivisering av energisystem, med energiföretag, fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och villaägare som kunder. Produkterna och systemet möjliggör ett mer kostnadseffektivt utnyttjande av befintlig infrastruktur i el- och fjärrvärmenät samtidigt som kundvärdet av energileveransen ökar. Energieffektiviseringsföretagen (EEF) utsåg Ngenic till Årets framtidsföretag 2019. Huvudkontoret ligger i Uppsala. Ngenic är noterat på Spotlight Stock Market (ticker: NGENIC). För mer information, besök: www.ngenic.se
Marknadsnyheter
Potentiell avyttring av Setras sågverk i Malå
Setra kommer under 2025 undersöka möjligheterna att avyttra sågverket i Malå. En avyttring förväntas bidra till Setras möjligheter att ytterligare stärka sin position i Mellansverige där företagets råvaruförsörjning förväntas förbättras under de kommande åren.
Under 2024 tog Setra stora kliv i en omfattande uppgradering av sågverket i Malå med ett nytt timmerintag, ny såglinje, uppdaterad råsortering och utökad torkkapacitet. Den nya såglinjen är installerad och uppkörning av sågen pågår enligt plan. Den fulla potentialen förväntas nås under 2027 då kapaciteten av sågad vara ökar från nuvarande 160 000 m3/år till 340 000 m3/år.
Malå är beläget i ett av Europas mest attraktiva råvaruområden, både avseende kvalitet och tillväxt. Den geografiska belägenheten, kombinerat med ett välinvesterat sågverk som är utrustat med den senaste tillgängliga teknologin, skapar goda förutsättningar för en långsiktigt god intjäning samt möjlighet att hitta ett bra industriellt hem för sågverket i Malå.
Försäljningsprocessen kommer att ske i en strukturerad process under första halvåret 2025, där Access Partners har mandaterats som koordinerande rådgivare.
För ytterligare information vänligen kontakta:
VD Marcus Westdahl: 073-0981400 eller CFO Johanna Lindén: 070-6147359
Setra Group är en av Sveriges största träindustrier med en över 100-årig historia. Vi förädlar skogsråvara från ansvarsfullt brukade skogar i närområdet till klimatsmarta träprodukter för byggande och boende på en global marknad. Vi säljer även biprodukter som bark, flis och spån till kunder inom pappers- och massaindustrin samt till värme- och drivmedelsproduktion. Läs gärna mer på setragroup.com
Marknadsnyheter
Cleeks Golf Club lanserar exklusivt samarbete med världskände svenske modedesignern Martin Key
![](https://media1.tanalys.se/2025/02/cleeks-golf-club-lanserar-exklusivt-samarbete-med-varldskande-svenske-modedesignern-martin-key.png)
Premiärlansering av limited edition weekendväska
Klicka här för mer information om lanseringen
Stockholm och West Palm Beach, Florida (11 februari 2025) – Cleeks Golf Club, Europas LIV Golf-lag med den dubbla Major-vinnaren Martin Kaymer som kapten, tillkännagav idag ett unikt samarbete med den berömda designern Martin Key, känd för sina exklusiva skinnjackor. Detta samarbete förenar andemeningen hos båda varumärkena, vilket är grundat i tradition och samtidigt drivet av innovation. Det här representerar ett djärvt steg att omdefiniera elegans både på och utanför golfbanan.
Samarbetet innehåller en sofistikerad weekendväska. Handgjord i Italien av finaste bovine skinn med en naturlig, räfflad struktur, har väskan en stilfull premiumgrön utsida, kompletterad av guldfärgade detaljer med 18k guldpläterade dragkedjor. Brunt twilltyg klär insidan med läderdetaljer i orange, vilket kombinerar funktion med stil.
”På Cleeks Golf Club hedrar vi golfens traditioner samtidigt som vi omfamnar en modern inställning till spelet och livsstilen. Denna weekendväska är mer än bara en accessoar – den representerar vårt engagemang för kvalitet, tradition och en sofistikerad känsla för stil som vi bär med oss både på och utanför banan. Den återspeglar Cleeks Golf Clubs utmärkande identitet, vilket skiljer oss från mängden genom att erbjuda något verkligt unikt”, säger Cleeks kapten Martin Kaymer.
Känd för sitt enastående hantverk och tidlösa design, hyllas Martin Key för att skapa läderprodukter som symboliserar kvalitet och sofistikering. Varje produkt återspeglar en enastående balans mellan tradition och modernitet, tillverkad för att hålla i generationer.
”Hög hantverksskicklighet handlar om att skapa något som står sig över tid. Detta samarbete tillät oss att designa en produkt som ger uttryck för tradition, innovation och ett gemensamt engagemang för excellens – och fångar golfens andemening av uthållighet genom sin design”, säger Martin Key.
Med måtten 48 x 28 x 23 cm är denna mångsidiga weekendväska en hyllning till både sofistikering och funktionalitet – en essentiell följeslagare för kvalitetsmedvetna golfare och resenärer som värdesätter elegans i varje detalj. Med ett pris på 4 800 USD är Martin Key för Cleeks limited edition weekendväska, producerad i 11 exemplar, mer än bara en accessoar – det är ett statement-piece som återspeglar de gemensamma värderingarna av tradition, hantverk och innovation.
Namnet Cleeks Golf Club hyllar en ikonisk golfklubba i sportens historia och representerar en bro mellan golfens anrika förflutna och dess ständigt utvecklande framtid. Med slogan ”Tradition Refreshed” kombinerar Cleeks sömlöst respekt för tradition med en framåtblickande inställning till design och livsstil. Under säsongen 2025 kommer klubben att lansera flera högprofilerade samarbeten, där den första är med Martin Key.
Klicka här för mer information om produktlanseringen.
Håll dig uppdaterad om alla nyheter från Cleeks Golf Club på cleeksgc.com.
Mediekontakter
LIV Golf, Chase Altieri: media@livgolf.com
Burson, Mathilda Kennett: mathilda.kennett@bursonglobal.com
Om Cleeks Golf Club
Med den dubbla majorvinnaren Martin Kaymer som kapten representerar Cleeks GC stolt Europa tillsammans med den dubbla seniormajorvinnaren och engelsmannen Richard Bland, den polske stjärnan och DP World Tour Player of the Year 2023, Adrian Meronk, och nästa generations danske stjärna Frederik Kjettrup. År 2024 vann Cleeks GC sin första lagtitel någonsin på LIV Golf Houston och utsåg den erfarne affärsledaren Jonas Mårtensson till lagets General Manager. Mårtenssons framgångsrika bakgrund kommer från hans tid som VD för Mojang – videospelsutvecklaren som ägs av Microsoft. Han är även känd för att ha producerat det mest sålda videospelet genom tiderna, Minecraft.
Om Martin Key
Martin Key är en internationellt hyllad modedesigner känd för sitt enastående hantverk och tidlösa design. Känd för att skapa skräddarsydda skinnjackor i sin egen ateljé i Malung, Dalarna, samt läderprodukter som illustrerar kvalitet och sofistikering, uppnår varje produkt en perfekt balans mellan tradition och modernitet, tillverkad för att hålla i generationer. Kunder kan uppleva Martin Keys unika skapelser på plats i hans showroom beläget mitt i Stockholm. Hans berättelse handlar om att bevara en tradition och förbli trogen sitt hantverk, där varje detalj spelar roll.
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke