Connect with us

Marknadsnyheter

Tre nya turistpass förenklar resandet i Sydkorea för internationella turister

Published

on

Tre nya turistpass öppnar upp Sydkorea för internationella turister och ger tillgång till enkla och prisvärda transporter i hela landet samt förmånliga rabatter.

För att göra biljettköp och resande enklare och mer kostnadseffektivt för internationella turister, har tre nya turistpass lanserats i Sydkorea. Turistpassen ger smidig tillgång till kollektivtrafik samt rabatter på sevärdheter, shoppingmöjligheter och restauranger. Passen underlättar för resenärer som vill uppleva Sydkoreas kultur och upptäcka landets historiska sevärdheter. Passen kan köpas var för sig eller kombineras för att maximera möjliga förmåner.
 

Korea Tour Card – Nationellt turistpass för enklare resor och rabatter

Korea Tour Card är designat för att underlätta biljettköp och resor för internationella turister som planerar att resa runt i hela Sydkorea. Med turistpasset kan användare enkelt betala på tunnelbanor, bussar, taxi och AREX (flygplatsexpressen till Incheon International Airport). Dessutom erbjuder kortet tillgång till rabatter på över 200 sevärdheter, shoppingmöjligheter och restauranger i hela landet. Korea Tour Card är ett fysiskt kort som finns att köpa på Incheon International Airport, Tmoney-anslutna butiker, samt genom varuautomater på AREX-stationerna. Kortet kostar 4 000 KRW och kan sedan laddas med upp till 500 000 KRW.

BUSAN Pay – Ett regionalt kort för turister i Busan

Resenärer till Busan kan dra fördel av nya BUSAN Pay, det första regionala turistpasset för utländska turister i Busan. Genom att ladda ner BUSAN Pay-appen till mobiltelefonen och registrera ett förbetalt kort som kan hämtas på turistinformationscenter eller banker, får resenärerna tillgång till en digital guidebok, restaurangtips och exklusiva rabatter. I appen kan användare även köpa dagkort för tunnelbanan och det populära turistkortet Visit Busan Pass, vilket öppnar upp för ännu fler förmåner och rabattmöjligheter.

Climate Card Tourist Pass – Det miljövänliga transportpasset för korttidsresenärer i Seoul

Den 1 juli 2024 lanserade Seoul Metropolitan Government det nya Climate Card Tourist Pass, ett miljövänligt transportalternativ för internationella turister på kortare besök i Seoul. De nya turistpassen erbjuder obegränsad tillgång till Seouls lokaltrafik till förmånliga priser. Turistpassen erbjuds i fem varianter: 1-dagspass (5 000 KRW), 2-dagarspass (8 000 KRW), 3-dagarspass (10 000 KRW), 5-dagarspass (15 000 KRW) och 7-dagarspass (20 000 KRW). Turistpassen är fysiska kort som kan köpas på turistinformationscenter, i närbutiker vid tunnelbanestationer samt på stationerna längs tunnelbanelinje 1, 8 och 9. Climate Cart Tourism Pass kan också användas för korttidshyra av Seouls populära stadscyklar Ttareungi.

KTO Sweden+46855569180koreatourismsweden@aviareps.com

Korea Tourism Organization (KTO) är den officiella turistorganisationen i Republiken Korea (Sydkorea). KTO har sitt huvudkontor i Korea och är indelat i 5 divisioner, 16 avdelningar och 52 center/team. Den har också 9 inhemska kontor och 33 utlandskontor.
KTO strävar efter att öka medvetenheten om och det globala intresset för Korea som ett dynamiskt och spännande turistmål. Detta innebär att man främjar en balanserad turism i alla regioner och lyfter fram olika teman, inklusive historia, kulturarv, natur/äventyr, mat och den koreanska vågen (Hallyu). Organisationen strävar också efter att stödja tillväxt och innovation inom hela turistnäringen och förbättra kvaliteten och variationen på de turistupplevelser som erbjuds, samtidigt som man stärker fokus på ansvarsfulla och hållbara metoder inom hela sektorn.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

IF Metall stämmer bolag för hindrande av skyddsombud

Published

on

By

Huvudskyddsombudet vid ett kopparsmältverk i Skellefteå har under lång tid begärt att få del av upplysningar och handlingar om vilka anställda som är sjukskrivna och när deras första sjukdag var. Huvudskyddsombudet behöver uppgifterna för att kunna ta kontakt med de sjukskrivna personerna och fråga om de önskar att han biträder dem vid arbetsanpassnings- och rehabiliteringsmöten med arbetsgivaren. Kontakten med de sjukskrivna arbetstagarna skulle även kunna ge upplysningar om bakgrunden till sjukskrivningen och därmed information om det finns ett samband mellan sjukskrivningen och arbetsmiljön. Sådana uppgifter är av betydelse för att skyddsombudet ska kunna identifiera brister i arbetsmiljön på kollektiv nivå, vilket är nödvändigt för att kunna medverka i det systematiska arbetsmiljöarbetet på ett ändamålsenligt sätt. Bolaget har dock vägrat lämna ut uppgifterna med hänvisning till dataskyddsförordningen.

IF Metall har nu väckt talan mot bolaget och gjort gällande att bolaget har en rättslig förpliktelse att lämna ut uppgifterna och att dataskyddsförordningen därmed inte hindrar att uppgifterna lämnas ut. Bolaget har genom sitt agerande hindrat skyddsombudet och förbundet har yrkat allmänt skadestånd till huvudskyddsombudet med 100 000 kr för brott mot arbetsmiljölagen och 100 000 kr för brott mot förtroendemannalagen, samt allmänt skadestånd till förbundet med 100 000 kr för brott mot förtroendemannalagen. 

Ombud för förbundet i Arbetsdomstolen är Linn Munthe, tel: 08-676 63 70

Continue Reading

Marknadsnyheter

Telge Nät aviserar prishöjning för elnät 2025

Published

on

By

Elnätsavgiften i Södertälje och Nykvarns kommun höjs från och med årsskiftet. Beslutet fattades av en enhällig bolagsstyrelse torsdagen den 14 november. Telge Näts prissättning regleras av Energimarknadsinspektionens föreskrifter och årets höjning är ett resultat av fortsatt stigande kostnader för drift, underhåll och utveckling av elnätet.

Höjningen motsvarar cirka 43 kronor per månad för lägenhet, och för en villa som förbrukar cirka 20 000 per kilowattimmar blir höjningen cirka 210 kronor per månad. För en industri med högspänning (1 500MWh/år) blir höjningen cirka 2 819 kronor per månad. Prisexemplen gäller vinterperioden under höglasttid, inklusive moms.

— En tredjedel av vårt elnät byggdes för över 50 år sedan och behöver uppgraderas för att klara framtidens behov och krav. Samtidigt måste vi klara mer krävande underhåll och en skärpt hotbild mot vår grundläggande infrastruktur. För att klara detta går vi fram med prishöjningen, men vi kommer fortsätta ha en av de lägsta elnätstaxorna i landet, säger Anders Björklin chef för Marknad och försäljning.

Prissättningen utgår från att Telge Nät garanterar en trygg och hållbar leverans av el i Södertälje och Nykvarns kommun. Kostnaderna för elnätet drivs upp av den pågående klimatomställning där elektrifieringen av transport, industri och fastigheter ställer högre krav på ökad nätkapacitet och styrförmåga.

Presskontakt
Erik Elowsson, Press- och PR-ansvarig, Telge AB
erik.elowsson@telge.se
08-550 220 50

 

Om Telge Nät 
Telge Nät levererar el, energitjänster, fjärrvärme, fjärrkyla, stadsnät och vatten till cirka 90 000 boende, företag och verksamheter i Södertälje och Nykvarns kommuner.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Sinch informerar om nya finansiella mål

Published

on

By

Stockholm, Sverige – 20 november 2024 – Sinch AB (publ), som förändrar hur världen kommunicerar genom sitt Customer Communications Cloud, meddelar idag att styrelsen har beslutat om nya finansiella mål och hållbarhetsmål för verksamheten.

Finansiella mål på medellång sikt:

Sinch har som mål att i slutet av 2027 uppnå:

  • Organisk tillväxttakt i nettoomsättning och bruttoresultat på 7-9% per år.
  • Justerad EBITDA-marginal på 12-14%.

Dessa mål ersätter det tidigare finansiella målet att ”Justerad EBITDA per aktie ska växa 20 procent per år.”

Hållbarhetsmål:

Utöver detta har Sinch beslutat om ett mål att uppnå netto noll utsläpp till år 2050, vilket är i linje med Science Based Targets initiative (SBTi). Sinch har som målsättning att uppnå kort- och långsiktiga utsläppsminskningar i enlighet med Parisavtalets mål om en maximal temperaturökning på 1,5°C.    

Kapitalallokering:

Sinch är en lönsam och kassaflödesgenererande verksamhet. Överskottskapital från rörelsen kommer att användas för att minska skuldsättningen, finansiera framtida förvärv, och återföra medel till Sinchs aktieägare.

Skuldsättningspolicy:

Som tidigare har kommunicerats är Sinchs skuldsättningspolicy att:

  • Nettoskuldsättningen över tid skall vara lägre än 2,5 gånger justerad EBITDA (mätt på rullande tolvmånadersbasis).

Uttrycket ”över tid” innebär att bolagets skuldsättning tillfälligt kan överstiga 2,5 gånger justerad EBITDA under en period direkt efter ett förvärv.

Skuldsättningspolicyn understryker Sinchs engagemang för att upprätthålla en stark finansiell ställning och stöder bolagets långsiktiga finansieringsstrategi.

 

För mer information, vänligen kontakta

Ola Elmeland
Investor Relations Director
Mobile: +46 721 43 34 59
E-mail: investors@sinch.com

Om Sinch

Sinch förändrar hur världen kommunicerar. Mer än 175 000 företag – inklusive många av världens största teknikföretag – förlitar sig på Sinchs Customer Communications Cloud för att förbättra kundupplevelsen genom meddelandetjänster, röst och e-post. Sinch har varit lönsamt och snabbväxande sedan det grundades 2008. Det har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och aktien handlas på NASDAQ Stockholm: XSTO:SINCH. Besök oss på sinch.com.

Denna information är sådan information som Sinch AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande av ovan nämnda kontaktperson klockan 10:00 CET den 20 november 2024.

 

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.