Connect with us

Marknadsnyheter

Två julfavoriter i ny kombination: Apotekarnes Julmust med smak av apelsin

Published

on

Apotekarnes kommer i år med en läskande julklapp till alla mustälskare – en julmust med smak av apelsin som passar perfekt till julens alla festligheter. Apotekarnes Julmust Apelsin dyker upp i butikshyllorna redan om ett par veckor.  

Apotekarnes Julmust har en anrik historia och är sedan länge en lika självklar del av svenskarnas julfirande som sillen och skinkan. Med en marknadsandel på 73 procent och en försäljning på över 30 miljoner liter julmust om året är Apotekarnes helt enkelt ett muste på svenskarnas julbord.  Nu välkomnar Apotekarnes en ny familjemedlem med smak av apelsin.

– I år har det varit full fart i tomteverkstaden och det känns jättekul att presentera en spännande mustnyhet. Apotekarnes Julmust Apelsin är sockerfri och har en tydlig apelsinsmak. Den passar perfekt till julens alla firanden och avnjuts bäst väl kyld, säger Fanny Nihlvin, varumärkesansvarig för Apotekarnes.

Apotekarnes Julmust Apelsin kommer i två format, en 1,4 liters flaska och en 50 centiliters flaska och finns i butiker från vecka 40.

Sockerfri julmust alltmer populärt
Den sockerfria julmusten har de senaste åren tagit en allt större andel av den totala konsumtionen och ökade förra året med 7 procent.

– Konsumenterna efterfrågar även nya smaker och innovationer. Apotekarnes nya sockerfria variant med smak av apelsin är därför ett bra komplement till den traditionella musten som idag finns som både sockrad och sockerfri, säger Fanny Nihlvin.

Om Apotekarnes
Apotekarnes bryggeri grundades 1874 när Stockholms apotekare gick ihop i Apotekarnes Mineralvattens AB. Från början tillverkades enbart vattensorter men sedan 1908 produceras även läskedryck. 1964 införlivades Apotekarnes i Pripps och sedan 2001 ingår bryggeriet i Carlsberg Sverige.

För mer information, kontakta:
Anna Anderberg, tf Kommunikationschef Carlsberg Sverige
Tel: 0733 91 62 62 E-post: anna.anderberg@carlsberg.se

Carlsberg Sverige
We are Brewing for a Better Today & Tomorrow
Carlsberg Sverige är, med fler än 50 starka varumärken, Sveriges ledande dryckesföretag. Vi utvecklar, tillverkar, distribuerar, marknadsför och säljer öl, cider, mineralvatten och läsk. Några av våra välkända och folkkära varumärken är Falcon, Carlsberg, Eriksberg, Ramlösa, Somersby och Pepsi. Carlsberg Sveriges framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hållbart företagande som sträcker sig mer än 300 år tillbaka i tiden. Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk, hög kvalitet och hållbarhet. Läs mer om Carlsberg Sverige och vårt hållbarhetsarbete Together Towards Zero.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys