Connect with us

Marknadsnyheter

UMIDA: Inleder nytt samarbete med bandet HELLOWEEN

Published

on

Umida Group AB (publ) avslutar en av årets stora högtider, Halloween, med att inom affärsområdet Brands For Fans ingå ett samarbetsavtal med det tyska power metal bandet HELLOWEEN. Första produktlanseringen under det nya samarbetet blir en Pumpkin Spiced Gin och beräknas lanseras lagom till årets nästa stora högtid, Jul.

Med nya samarbetet adderar nu Brands For Fans ytterligare ett starkt namn till den gedigna listan av internationellt stora band som även vill göra avtryck i dryckesbranschen. Denna gång är det tyska power metal bandet HELLOWEEN som är stilbildare såväl som pionjärer inom genren power metal. Även om medlemmar har kommit och gått under åren så har HELLOWEEN sedan 1984 levererat medryckande melodier, stark energisk sång i högt tonläge till fansens förtjusning. HELLOWEEN har sålt över 10 miljoner skivor, har över miljonen månatliga lyssnare i månade på spotify och en trogen följarskara på över 2 miljoner på sociala medier. Det starkaste fästet är i hemlandet Tyskland vilket också är det bästa marknaden för Brands For Fans webbshopen. Därav kommer den första produkten att lanseras exklusivt i Brands For Fans webbshopen i Europa.

I samma pionjäranda som musikskapandet, så har bandet tillsammans med Brands For Fans Master Blender Daniel Henriksson tagit fram en helt ny produkt i ginkategorien, en gin smaksatt med pumpa. Produkten beräknas lanseras i tid till julhandeln exklusivt på Brands For Fans Europeiska webshop.

”Being a Gin lover myself, our collaboration with Brands For Fans was very exciting to me. We had the chance to design our own unique flavour note, and the result is nothing less than my new favourite drink! To top it off, we´re even able share this extraordinary, pumpkin flavoured Gin with our fans!“ säger sångaren Andi Deris

”Det är med glädje vi välkomnar Helloween till vår familj av internationella välkända band. För oss är detta inte bara ett nytt spännande samarbete utan det blir också första gången där vi börjar med att lansera en produkt exklusivt via vår webbshop www.brandsforfans.com. Vi hoppas att detta ska hjälpa oss att få ännu mer uppmärksamhet för vår europeiska webbshop samt knyta närmare band med fansen.” säger Filip Lundquist, VD för Umida Group AB (publ).

För ytterligare information, kontakta:

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ)

Telefon: +46 (0)769 42 41 21

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys