Marknadsnyheter
UMIDA: Lanserar nästa produkt från varumärket Joluca Cocktails den 16 augusti
Umida Group AB (publ) kommer den 16 augusti att följa upp succélanseringen Joluca Cocktails Rom och Cola med att lansera den andra produkten från varumärket. Den nya produkten beräknas sälja ca 250 000 burkar och generera ca 2,4 MSEK i nettoomsättning under 2022.
Umida lanserade den första mars 2022 en blanddryck under det egenutvecklade och delägda varumärket Joluca Cocktails. Joluca Cocktails delägs tillsammans med Sveriges främsta influencertrio, JLC. Den första produkten Joluca Cocktails Rom och Cola har tagit en stark position inom segmentet blanddrycker och sålde över 200 000 burkar redan första tre månaderna. Under augusti kommer bolaget nu att lansera nästa produkt under varumärket Joluca Cocktails. Produkten kommer att presenteras i detalj på Joluca Cocktails sociala medier och av JLC själva fram till lanseringen. Produkten kommer att lanseras i Systembolagets beställningssortiment med målsättningen att komma in i så många butiker som möjligt. Den långsiktiga målsättningen med Joluca Cocktails är att bygga ett starkt varumärke inom den internationellt kraftigt växande kategorin blanddrycker.
”Det är otroligt roligt att vi nu kommer dubbla antalet produkter inom Joluca Cocktails. Jag tror att den nya produkten har stora möjligheter att bli en storsäljare. Smakmässigt är det en klassisk cocktail som kommer gå hem hos de flesta konsumenterna. Eftersom produkten lanseras i beställningssortimentet är vi i behov av en stor uppslutning från JLC följare för att få så många beställningar som möjligt. Joluca Cocktails Rom och Cola finns idag i ca 340 butiker vilket är en bra målsättning även för den nya produkten.” säger Filip Lundquist, VD för Umida Group AB (publ).
För ytterligare information, kontakta:
Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ)
Telefon: +46 (0)769 42 41 21
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke