Marknadsnyheter
Unibet ny huvudsponsor till Allsvenskan och Superettan
to, jun 28, 2018 10:30 CET
Kindred Group har idag skrivit avtal med Svensk Elitfotboll om att via varumärket Unibet bli huvudsponsor till Allsvenskan och Superettan. Avtalet avser ett samarbete på totalt tolv år från den 1 januari 2020 och är värt 1,8 miljarder kronor. Samarbetet möjliggörs eftersom riksdagen röstat igenom en ny lagstiftning om spellicenser.
Kindred Group (tidigare Unibet Group) har idag skrivit avtal med Svensk Elitfotboll om huvudsponsorskapet för Allsvenskan och Superettan vilket är en av de största satsningarna på svensk idrott någonsin. Avtalet löper över sex år med en option om ytterligare sex år till ett totalt värde på 1,8 miljarder kronor. Samarbetet, som börjar gälla den 1 januari 2020, har en tydlig målbild om att utveckla svensk elitfotboll till en av de främsta ligorna i Europa.
Sponsorskapet sker genom Kindreds varumärke Unibet där ambitionen är att kanalisera engagemanget inom främst tre områden:
- Att utveckla svensk elitfotboll sportsligt
- Att möjliggöra för fotbollsfamiljen att ge tillbaka till samhället genom att ge mer pengar till klubbarna
- Att fortsätta bekämpa match-fixning genom utökade samarbeten
”Vi är väldigt stolta och glada över att ha ingått detta historiska avtal med Svensk Elitfotboll om att bli huvudsponsor för Allsvenskan och Superetten. Avtalet innebär en betydande och långsiktig satsning på svensk idrott. Vi har i 20 års tid kämpat för att få möjlighet att bidra till utvecklingen av svensk fotboll och gläds idag åt att få ingå detta samarbete”, säger Dersim Sylwan, General Manager Sverige för Kindred Group.
”Den nya spellicenslagen gör det äntligen möljigt för svensk idrott att få marknadsmässigt betalt för sina samarbeten vilket är bra för klubbar, föreningar, förbund och utövare. Med detta nya avtal får Svensk Elitfotboll betydligt mer betalat än tidigare samarbeten”, fortsätter Dersim Sylwan.
Den årliga ersättningen om upp till 150 miljoner kronor till Svensk Elitfotboll fördelas på följande sätt:
- 100 miljoner för huvudsponsorskapet som fördelas mellan klubbarna i Allsvenskan och Superettan enligt Svensk Elitfotbolls fördelningsnyckel
- 25 miljoner för att finansiera Svensk Elitfotbolls talangutveckling, värdegrundsarbete och integritetsarbete
- 20 miljoner fördelas till klubbarna utifrån Unibet-kundernas önskemål
- 5 miljoner avser en särskild europasatsning
För ytterligare information:
Dersim Sylwan, General Manager Sverige
070 480 4917
dersim.sylwan@kindredgroup.com
Alexander Westrell, Group Head of Communications
alexander.westrell@kindredgroup.com
+46 73 7071686
Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 21 miljoner kunder via något av de 11 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1,400 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och är medgrundare av ESSA, samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com.
Taggar:
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke