Connect with us

Marknadsnyheter

UNIQLO:s tredje butik i Sverige öppnar i Göteborg, Fredagen den 23 April

Published

on

23 mars, 2021, Stockholm, Sverige – UNIQLO, den globala japanska retailkedjan, avslöjar idag att de öppnar sin tredje Sverigebutik på fredagen den 23 april på Fredsgatan 12 i Kompassen, Göteborg. I butiken på 1000 m2 kommer besökare hitta UNIQLO LifeWear för män, kvinnor, barn och spädbarn fördelat på två våningar. Dessutom presenterar UNIQLO ihop med Borås Textilhögskola The Upcycling Project – ett gemensamt designprojekt med syfte att inspirera till ett cirkulärt levnadssätt.

Tidigare i år avslöjade UNIQLO planen att öppna en helt ny butik i Göteborg. En butik som blir den tredje i Sverige och fjärde i Skandinavien. Butiken kommer att erbjuda LifeWear, som är kläder designade för att förbättra alla människors vardag. Däribland populära UNIQLO-produkter som Supima cotton t-shirts, AIRism, Chinos, Linen, Extra Fine Merino, Ultra Light Down, Jeans, UT:s (UNIQLO t-shirts) med flera.

UNIQLO inleder också ett partnerskap med Textilhögskolan i Borås för att tillsammans skapa The Upcycling Project, vars syfte är att lyfta fram en mer cirkulär syn på mode. Studenterna får tillgång till gamla och feltillverkade plagg från UNIQLO för att utforska hur överblivet material kan användas kreativt och ge nytt liv till kläder. Studenternas kreationer i The Upcycling Project kommer i april visas upp i hållbarhetsytan på bottenplan i nya Göteborgsbutiken.

”Vi är så glada över att kunna samarbeta med Textilhögskolan och dess studenter inför öppningen av vår nya butik i Göteborg. Hållbarhet är ett huvudområde för UNIQLO och med detta partnerskap hoppas vi kunna lära oss av studenternas perspektiv samtidigt som vi utbildar och inspirerar våra kunder,” säger Nikolina Johnston, COO, UNIQLO Scandinavia

Utöver detta samarbetar UNIQLO också med nyskapande möbelföretaget Modly Studios. Företaget har sin bas i Göteborg och grundades av Ergin Can och Jens Olsson. Hos Modly Studios kan konsumenter enkelt skräddarsy möbler online, innan de tillverkas lokalt och hållbart. De kommer som del i en utställning visa upp sina populära bord i hållbarhetsytan i nya UNIQLO-butiken på Fredsgatan 12.

Innan öppningen av UNIQLO Göteborg kommer delar av personalen stötta lokala välgörenhetsorganisationen Erikshjälpen genom att jobba i en av deras second hand-butiker under en dag. UNIQLO kommer också donera 1000 AIRism munskydd till Erikshjälpen.

Nya butiken:
Namn:
Adress:
Butiksarea: Öppningsdatum: 23e April

UNIQLO Fredsgatan 12
Kompassen, Fredsgatan 12-14 Göteborg 1000 m2 på 2 våningar

Följ UNIQLO:
Instagram: @UNIQLO_se Facebook: UNIQLO_Sweden

För mer information om UNIQLO i Sverige, gå in på www.uniqlo.com/se/fredsgatan12

För förfrågningar, vänligen kontakta: AWB PR Agency
Martin Bundock
martin@awb.se

(+46) 704283717

UNIQLO PR Lotte Skovgaard Nielsen lotte.skovgaardnielsen@uniqlo.eu

Om UNIQLO LifeWear UNIQLOs filosofi LifeWear innebär att skapa kläder som inspirerats av de japanska grundvärderingarna som värdesätter enkelhet, kvalitet och livslängd. Designade av tiden för tiden. LifeWear har designats med en modern elegans och kan därför utgöra grunden för varje individs personliga stil. En perfekt skjorta som alltid strävar efter att bli ännu mer perfekt. Enkel design byggd på eftertänksamhet och moderna detaljer. De bästa passformerna och materialen för att vara tillgängliga och anpassade för alla. LifeWear innebär kläder som alltid förnyas, ger värme, är lätta, väldesignade och som ger en ökad bekvämlighet i det vardagliga livet. Om UNIQLO och Fast Retailing UNIQLO är ett varumärke som tillhör Fast Retailing Co., Ltd., ett ledande japanskt modeföretag som designar, tillverkar och säljer kläder under sju olika huvudvarumärken: Comptoir des Cotonniers, GU, Helmut Lang, J Brand, Princesse tam tam, Theory, och UNIQLO. Med en global försäljning på cirka 1.8619 biljoner yen (vilket motsvarar $16.87 miljarder beräknat på yen i slutet av augusti 2017 till en kurs på $1 = 110.4 yen) är Fast Retailing ett av världens största detaljhandelsföretag, och UNIQLO är Japans ledande klädesföretag. UNIQLO fortsätter att öppna storskaliga butiker i flera av världens mest inflytelserika städer som en del av arbetet att etablera sig som ett sant globalt varumärke. Idag har varumärket över 1,900 butiker i 19 länder världen över, inkluderat Japan, Australien, Belgien, Canada, Kina, Frankrike, Tyskland, Hong Kong, Indonesien, Malaysia, Filippinerna, Ryssland, Sydkorea, Spanien, Taiwan, Thailand, U.K och USA. Utöver detta har Grameen UNIQLO, ett välgörenhetsföretag startat i Bangladesh september 2010 ett antal Grameen UNIQLO-butiker i Dhaka. UNIQLO har en integrerad affärsmodell under vilken design, produktion, marknadsföring och försäljning av moderiktiga samt vardagliga kläder gemensamt ingår. Företaget tror på att riktigt bra kläder ska vara bekväma, vara designmässigt universella, hålla hög kvalitet och ha en bra passform för de olika människor som bär dem. Med en företagsvision fast besluten om att förändra kläder, konventionell visdom och i slutändan världen, är Fast Retailing dedikerade att skapa kläder med nya och unika värderingar som förhöjer livet hos alla människor. För mer information om UNIQLO och Fast Retailing, besök gärna www.uniqlo.com

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

LumenRadio skapar ny ledningsroll och tillsätter en Chief Commercial Officer

Published

on

By

LumenRadio utnämner Peter Andersson till Chief Commercial Officer (CCO), vilket samtidigt innebär införandet av en ny ledningsroll. Den nyinrättade befattningen syftar till att förstärka företagets tillväxt med fokus på försäljning och att optimera den övergripande kommersiella prestandan inom organisationen.

I sin nya befattning kommer Peter att ansvara för ledning och utveckling av försäljning och marknad. Huvuduppgiften för rollen är att formge och genomföra företagets kommersiella strategi, med särskilt fokus på att intensifiera arbetet med att implementera den indirekta säljstrategin för Building och Infrastructure Control Systems (B&ICS).

Peter har en gedigen erfarenhet av liknande befattningar och kommer senast från sin roll som CCO på teknologiföretaget Metry, som genomgått en snabb expansion och som nyligen förvärvades av Evora, en ledande leverantör av teknikbaserade hållbarhetslösningar för fastighetsbranschen. Tidigare har han innehaft liknande befattningar inom Thales, en global teknikledare som utvecklar och investerar i digitala systemlösningar och ”deep tech” innovationer. Peter tillträder den nya rollen den 1:a maj 2024.

”Potentialen för LumenRadios produkter på existerande och nya marknader är hissnande, tekniken är marknadsledande och kan revolutionera flera industrier”, säger Peter Andersson. “Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med detta fantastiska team vara med och utveckla bolaget till nästa nivå, geografiskt och intäktsmässigt”. 

”Vi är väldigt glada över att välkomna Peter och dra nytta av hans omfattande erfarenhet av att driva tillväxt och utveckla kommersiella strategier. Peter kommer att spela en nyckelroll i att accelerera takten och intensifiera vår fortsatta tillväxtresa”, säger Alexander Hellström, VD på LumenRadio.”

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Alexander Hellström, VD LumenRadio AB

Email: alexander.hellstrom@lumenradio.com

Susanne Gerdin, IR, Communication & Marketing Director

Email: susanne.gerdin@lumenradio.com

Tel: +46 70-723 09 30

Om LumenRadio

LumenRadio är ett svenskt teknologibolag som erbjuder tillförlitliga trådlösa produkt-till-produkt-uppkopplingar för verksamhetskritiska IoT applikationer. Våra skalbara lösningar bygger på patenterad trådlös teknologi för ljusstyrning, fastighetsautomation och industriell kommunikation. Vi har en noll vision vad gäller kablar och erbjuder våra kunder ett trådlöst alternativ som fungerar lika bra som den traditionella kabeln – eller bättre. Med huvudkontor i Göteborg, Sverige, och försäljningskontor i Norge, Tyskland, USA, och Kina levererar våra cirka 70 passionerade medarbetare varje dag – Wireless Without Worries.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Cell Impact har tecknat avtal om leveranser till ett värde av 3,2 MSEK

Published

on

By

En ledande japansk global leverantör har lagt en order hos F.C.C. som omfattar design, verktyg och prototyper – vilket Cell Impact kommer att leverera.

Ordern är en direkt följd av det fördjupade samarbetet mellan Cell Impact AB (publ) och japanska F.C.C. Co., Ltd. som inleddes med den demonstrationslina som installerades hos F.C.C. i slutet av 2022.

– Bolaget som har lagt ordern var ett av de företag som utvärderade Cell Impact Forming™, vår unika och patenterade formningsteknologi, hos F.C.C. Ordern omfattar design av verktyg och flödesplattor, tillverkning av formningsverktyg och en prototypserie av kundanpassade flödesplattor, säger Daniel Vallin, tillförordnad vd för Cell Impact.

I den här affären tog F.C.C. emot ordern från den globala leverantören och Cell Impact fick sedan en order från F.C.C. Ordervärdet uppgår till 3,2 miljoner kronor och leveranserna förväntas ske under fjärde kvartalet 2024. Verktygen kommer att tillverkas av Cell Impact i Karlskoga och produktionen av prototyper kommer att ske både i Karlskoga och hos F.C.C. i Hamamatsu, Japan, med den Cell Impact Forming-lina som finns i F.C.C:s fabrik till den globala leverantören.

F.C.C. är en globalt etablerad leverantör till fordonsindustrin. Några av bolagets framträdande styrkor är dess storlek, infrastruktur och de sedan länge etablerade kontaktnäten inom Automotive.

Denna information är sådan information som Cell Impact AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.

För mer information, vänligen kontakta:
Daniel Vallin
CEO och IR-kontakt, Cell Impact AB
+46 730686620 eller daniel.vallin@cellimpact.com

Om Cell Impact
Cell Impact AB (publ) är en global leverantör av avancerade flödesplattor till tillverkare av bränsleceller och elektrolysörer. Företaget har utvecklat och patenterat en unik metod för höghastighetsformning, Cell Impact Forming™, som gör det möjligt att tillverka flödesplattor mer skalbart och kostnadseffektivt, jämfört med konventionella formningsmetoder. Cell Impact Forming är en miljövänlig formningsteknik som inte använder något vatten och väldigt lite el.

Cell Impact är noterat på Nasdaq First North Growth Market och FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser (CA).

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Electrolux Professional Group förvärvar Adventys – specialist inom induktionsteknologi

Published

on

By

Electrolux Professional Group har idag förvärvat Adventys – en fransk tillverkare av utrustning för matlagning med induktionsteknologi.

“Matlagning med induktionsteknologi reducerar CO2-utsläppen väsentligt jämfört med annan teknik, som exempelvis gas, eftersom den endast använder energi när spisytan är aktiverad. Detta gör den till en teknologi för framtidens hållbara matlagning. Med förvärvet av Adventys får vi tillgång till egen utveckling av induktionsteknologi samtidigt som vi behåller och stärker vårt ledarskap inom matlagning på spisar och stekbord,” säger Alberto Zanata, VD och Koncernchef för Electrolux Professional Group.

Adventys, grundat 1999, designar och tillverkar utrusning för matlagning med induktion, och har cirka 40 anställda, varav flertalet inom FoU (R&D), baserat med en fabrik i Seurre, Frankrike. Företaget har en global försäljning om cirka 70 Mkr, och en EBITA-marginal som är högre än Electrolux Professionals EBITA-marginalmål om 15%.

Electrolux Professional förvärvar Adventys från P3F Sarl (ägd av Adventys VD) och andra investerare för ca 260 Mkr (22,1 MEur).

För ytterligare information, vänligen kontakta Jacob Broberg, Chief Communication & Investor Relations Officer +46 70 190 00 33

Electrolux Professional Group är en av de ledande globala leverantörerna av storkök, dryck och tvätt för professionella användare. Våra innovativa produkter och världsomspännande servicenätverk gör det dagliga arbetet för våra kunder enklare, mer lönsamt och verkligt hållbart varje dag. Våra lösningar och produkter tillverkas i 13 fabriker i åtta länder och säljs i mer än 110 länder. År 2023 hade Electrolux Professional Group en global försäljning på 12 miljarder kronor och cirka 4.300 anställda. Electrolux Professionals B-aktier är noterade på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på https://www.electroluxprofessionalgroup.com

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.