Marknadsnyheter
Valtech nylanserar och ompositionerar sitt varumärke
Valtech ompositionerar till the experience innovation company. Den nya positionen speglar bättre företagets ambitioner samt tillväxt och är ett direkt svar på utvecklingen i dagens upplevelsedrivna värld.
Ompositioneringen baseras också på en fördubbling av byråns omsättning och antal anställda under de senaste 5 åren. En period då Mattias Malmer varit SVP Global Marketing Operations samt involverad vid nylanseringen och implementeringen av det nya varumärket och positioneringen.
”Det var dags att genomföra den här nylanseringen och ompositioneringen av varumärket för att hålla jämna steg med den utveckling vi upplever och ser på marknaden. Under de senaste 10 åren har Valtech vuxit från 1400 anställda till 6000 globalt och från 7 länder till över 20 idag. Vi arbetar idag med globala varumärken, som Mars, LÓréal, Volvo och Atlas Copco och hjälper dem i deras digitala förändringsarbete. Vårt nya varumärke speglar mycket bättre det arbete vi gör för, och med våra kunder, säger Mattias Malmer och fortsätter:
”Vi ser att marknaden mognar snabbt. Vi har hjälpt våra kunder med business transformation, men nu är det dags att ta det ett steg längre. Vi ser att upplevelseinnovation tar över digital transformation, och det är här vi hjälper våra kunder att differentiera sig gentemot konkurrenterna i deras kategori. Något som är nödvändigt om man vill behålla sin konkurrenskraft.”
Valtechs unika samarbetskultur är kärnan i den nya varumärkespositioneringen. Det är tack vare den som Valtech kan kombinera olika discipliner, kulturer, branscher och perspektiv för att skapa exeptionellt värde för kunderna. Genom att våga blanda kreativitet med commerce, wellness med mobilitet, detaljhandel med B2B skapar vi tillsammans med våra kunder unika lösningar. Den här vägen till innovation möjliggörs av Valtechs förmåga att anpassa sin modell för kundengagemang till kundens specifika behov -– något som gjort det möjligt för stora varumärken som L’Oreal, Mars och Audi att bryta silos, överträffa förväntningar, omdefiniera framgång och leverera exponentiellt värde.
Det är inte bara en ny visuell identitet, Valtech har också identifierat fem övergripande erbjudanden kopplat till upplevelseinnovation. De kärntjänster de erbjuder är: Experience Elevation, Commerce Acceleration, Enterprise Transformation, Marketing Creativity & Performance samt Data Evolution.
Mattias Malmer har arbetat på Valtech sedan 2011 och är en del av Valtechs globala ledning.
Presskontakt – Valtech
Sanna Samuelsson, Marketing Manager Nordics sanna.samuelsson@valtech.com
Om Valtech:
Valtech är the experience innovation company. I en digitalt accelererad värld, där ”de bästa” tävlar mot ”bästa praxis”, hjälper vi varumärken att bryta igenom och springa om konkurrenten. I mötespunkten mellan hantverk, kategorier och kulturer låser våra globala team upp värde genom att utnyttja styrkan i data, AI, kreativitet och teknik för att uppnå verklig upplevelseinnovation. Med fokus på att leverera exceptionella affärsresultat finns vi till för att visa upp ett bättre sätt att uppleva världen.
För mer information, besök VALTECH.COM.
Marknadsnyheter
Nordea Bank Abp: Återköp av egna aktier den 06.01.2025
Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Förändringar i återköpta aktier
06.01.2025 kl. 22.30 EET
Nordea Bank Abp (LEI-kod: 529900ODI3047E2LIV03) har den 06.01.2025 slutfört återköp av egna aktier (ISIN-kod: FI4000297767) enligt följande:
Handelsplats (MIC-kod) |
Antal aktier |
Viktad snittkurs/aktie, euro*, ** |
Kostnad, euro*, ** |
---|---|---|---|
XHEL |
0 |
0,00 |
0,00 |
XSTO |
0 |
0,00 |
0,00 |
XCSE |
27 678 |
10,75 |
297 659,48 |
Summa |
27 678 |
10,75 |
297 659,48 |
* Växelkurser som använts: DKK till EUR 7,4584
** Avrundat till två decimaler
Den 17 oktober 2024 tillkännagav Nordea ett program för återköp av egna aktier till ett värde av högst 250 mn euro med stöd av det bemyndigande som gavs av Nordeas ordinarie bolagsstämma 2024. Återköpet av egna aktier utförs genom offentlig handel i enlighet med Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 596/2014 av den 16 april 2014 (marknadsmissbruksförordningen) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052.
Efter de redovisade transaktionerna innehar Nordea 3 024 954 egna aktier för kapitaloptimeringsändamål och 11 513 966 egna aktier för ersättningsändamål.
Uppgifter om respektive transaktion finns som en bilaga till detta meddelande.
För Nordea Bank Abp:s räkning,
Morgan Stanley Europé SE
För ytterligare information:
Ilkka Ottoila, chef för investerarrelationer, +358 9 5300 7058
Mediefrågor, +358 10 416 8023 eller press@nordea.com
Marknadsnyheter
Ismael Diawara lämnar AIK Fotboll
AIK Fotboll är överens med IK Sirius FK om en transfer för den 30-årige målvakten Ismael Diawara. Ismo kom till AIK inför säsongen 2024 och det blev sammanlagt fem tävlingsmatcher för honom under debutsäsongen.
– Vi tackar Ismo för hans insatser under det gångna året och önskar honom lycka till i sin fortsatta karriär, säger herrlagets sportchef Thomas Berntsen.
– Jag vill tacka alla supportrar, ledare och lagkamrater för min tid i AIK. Det har varit en väldigt lärorik tid för mig som jag kommer att ta med mig framöver, säger Ismael Diawara.
AIK Fotboll AB har infört en klassificering av spelartransfers baserad på nettoresultatet vid varje transfer enligt nedanstående skala:
Klass Från (kSEK) Till (kSEK)
I 0 2 500
II 2 500 5 000
III 5 000 10 000
IV 10 000 20 000
V 20 000 40 000
VI 40 000 70 000
Transfern av Ismael Diawara till IK Sirius FK hamnar i klass I. Beloppen i skalan avser resultateffekt netto av en spelarförsäljning i enlighet med Uefas definition av resultatmåttet ”Player Trading”, d v s intäkter från spelförsäljning med avdrag för agentarvoden, andra försäljningsomkostnader och eventuella ersättningar till tidigare klubbar samt bokfört värde på spelaren vid tidpunkten för försäljningen.”
För en längre faktapresentation av Ismael Diawara, se det bifogade materialet i detta pressmeddelande.
För mer information, kontakta:
Thomas Berntsen, sportchef (herr) AIK Fotboll
Telefon: 08 – 735 96 50
E-post: thomas.berntsen@aikfotboll.se
Marknadsnyheter
Återköp av aktier i Scandic i vecka 1, 2025
Scandic Hotels Group AB (publ) (LEI: 529900JY9ZBGUXGRKQ86) har mellan den 30 december 2024 och den 3 januari 2025 återköpt sammanlagt 195 000 egna aktier (ISIN: SE0007640156) inom ramen för det aktieåterköpsprogram som styrelsen beslutat om.
Återköpen är en del av det aktieåterköpsprogram om 300 miljoner kronor som Scandic lanserade den 9 december 2024. Aktieåterköpsprogrammet löper under perioden den 9 december 2024 till senast den 31 mars 2025 och genomförs i enlighet med EU:s marknadsmissbruksförordning (”MAR”) och EU-kommissionens delegerade förordning 2016/1052 (”Safe Harbour-förordningen”).
Scandics aktier har återköpts enligt följande:
Datum |
Aggregerad daglig volym (antal aktier) |
Viktat genomsnittspris per dag (SEK) |
Totalt dagligt transaktionsvärde (SEK) |
2024-12-30
|
60 000 |
68,1827 |
4 090 962 |
2025-01-02
|
65 000 |
68,8185 |
4 473 203 |
2025-01-03
|
70 000 |
68,7911 |
4 815 377 |
Totalt ackumulerat under vecka 1, 2025 |
195 000 |
68,6130 |
13 379 542 |
Totalt ackumulerat under återköpsprogrammet |
1 035 000 |
67,7976 |
70 170 495 |
Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av Nordea för Scandics räkning. Efter ovanstående förvärv uppgår Scandics innehav av egna aktier till 1 035 000. Det totala antalet aktier i Scandic, inklusive egna aktier, uppgår till 219 157 922 och antalet utestående aktier, exklusive egna aktier, uppgår till 218 122 922.
Fullständig information om de genomförda transaktionerna biläggs detta pressmeddelande.
För mer information, vänligen kontakta:
Rasmus Blomqvist, Director Investor Relations, Scandic Hotels Group
Email: rasmus.blomqvist@scandichotels.com
Telefon: +46 702 335 367
Om Scandic Hotels Group
Scandic är det största hotellföretaget i Norden med ett nätverk av omkring 280 hotell och 58 000 hotellrum i drift och under utveckling på över 130 destinationer. Scandic är ledande när det kommer till att integrera hållbarhet inom alla områden och dess prisbelönta koncept inom tillgänglighet säkerställer att Scandic är till för alla. Väl omtyckt av gäster och medarbetare är Scandic Friends Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen och företaget en av de mest attraktiva arbetsgivarna i regionen. Scandic är noterat på Nasdaq Stockholm. www.scandichotelsgroup.com
Taggar:
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke