Marknadsnyheter
Världens första refill för doftljus – Candelize

Från och med 1 september inleder Candelize ett PR samarbete med EKPR & Kommunikation.
Candelize grundades 2015 av två drivna entreprenörskvinnor och drivs idag som ett litet familjeföretag av grundaren Charlotte Lusiak och hennes man. Idén bakom doftljusrefill-produkten föddes när Charlottes man hade tröttnat på alla dyra, nedbrunna doftljus (28 st närmare bestämt!) som samlades hemma och bad Charlotte köpa refiller. När det inte fanns spenderade trion kommande 10 mån på produktutveckling. Det blev Candelize.
Candelize är en enkel refillösning för doftljus, i form av ett doftsatt naturligt vax i vacker påse. Vaxet kan enkelt smältas i mikrovågsugnen på bara 2,5 min. Det finns i 13 magiska dofter som har skapats med framstående franska parfymhus och tillverkningen görs i Sverige.
–Ett doftljus av god kvalité kan kosta mycket pengar, ibland hittar man en fin behållare men man gillar inte doften eller tvärtom. Varför kan man inte bara få den doft man vi ha i den behållare man gillar, säger Charlotte. ”Vi älskar det hållbara tänket att inte köpa nya doftljus hela tiden, utan att i stället kunna återanvända och fylla på gamla favoriter.”
Produkten består av ekologiskt sojavax med ovanligt låg smältpunkt vilket gör att den kan användas i alla värmetåliga behållare. Under åren har Candelize samarbetat med flera stora svenska företag så som Skultuna, Skogsberg & Smart och Maria Nilsdotter.
I höst lanserar Candelize doftpinnar utifrån samma refillkoncept. Mer information kommer inom kort.
För ytterligare information och utlån, vänligen kontakta:
EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com
För pressbilder: EKPR & Kommunikations bildbank: www.ekprbildbank.com
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke