Marknadsnyheter
Viaplay Group och Talpa Network ingår linjär-tv-avtal i Nederländerna


- Talpa Networks linjär-tv-kanal SBS9 blir Viaplay TV från och med den 5 april
- Kanalen ska visa utvalt innehåll från Viaplays portfölj av premiumsport
- Viaplay TV blir tillgänglig genom alla stora tv-distributörer i Nederländerna
Viaplay Group och det nederländska mediebolaget Talpa Network har ingått ett linjär-tv-avtal i Nederländerna. Talpa Networks linjär-tv-kanal SBS9, som är tillgänglig över större delar av landet, kommer att döpas om till Viaplay TV från och med den 5 april och visa utvalt innehåll från streamingtjänsten Viaplays portfölj av premiumsport. Viaplay TV:s första direktsändning blir andra träningsloppet för Japans Grand Prix med nederländska stjärnföraren Max Verstappen. Tablån för april inkluderar även direktsänd Premier League-fotboll, höjdpunkter från Kinas Grand Prix och direktsänd PDC Premier League Darts i Rotterdam med trefaldiga världsmästaren Michael van Gerwen.
Förutom utvald direktsänd sport och repriser från Viaplay kommer Viaplay TV att erbjuda nederländska och internationella serier och filmer från Talpa Networks stora underhållningsutbud. Kanalen är tillgänglig för tittare i Nederländerna genom alla stora tv-distributörer.
Viaplay Group och Talpa Network kommer att dela på intäkterna från avtalet.
Viaplay är den nederländska hemvisten för enormt populära sporter som Formel 1, Premier League-fotboll och PDC-dart, tillsammans med Bundesliga-, EFL Championship- och Carabao Cup-fotboll, Hoofdklasse-landhockey, Enfusion-kickboxning och mer. Med jämna mellanrum släpper Viaplay exklusiva sportdokumentärer, som den kommande serien i tre avsnitt ‘Max Verstappen – Off the Beaten Track’.
Allt sportinnehåll som visas på Viaplay TV förblir tillgängligt i sin helhet på streamingtjänsten Viaplay.
Peter Nørrelund, Viaplay Group EVP och Chief Sports & Business Development Officer: “Talpa Network är en väletablerad nederländsk aktör med utomstående räckvidd. Det här partnerskapet kommer att visa upp Viaplays portfölj av premiumsport, som är den mest attraktiva och relevanta i Nederländerna, till en bred publik och ge nya intäktsmöjligheter. Den nya Formel 1-säsongen kör nu för fullt och vi har ett fantastiskt sportår framför oss, så tajmingen kunde inte vara bättre för nederländska fans.”
Joost Brakel, VD, Talpa Network: “Vi är fullt fokuserade på vår ‘open media’-strategi som betyder att vi ständigt letar efter samarbetsmöjligheter med attraktiva partners. Avtalet med Viaplay Group är ett bra exempel på detta, precis som tidigare framgångsrika samarbeten med RetailMedia.One och BBC First. Vi är nöjda med att kunna erbjuda dessa mycket populära sporter till våra tittare.”
****
INFORMATION TILL REDAKTIONEN
Viaplay Group AB (publ) är Nordens ledande underhållningsleverantör. Vår streamingtjänst Viaplay är tillgänglig i varje nordiskt land, samt i Nederländerna och Polen, och vårt innehållskoncept Viaplay Select finns på partnerplattformar världen över. Vi har även TV-kanaler på de flesta av våra marknader, och radiostationer i Norge och Sverige. Våra talangfulla medarbetare kommer till jobbet varje dag med en passion och ett tydligt uppdrag att underhålla miljontals människor med vårt unika erbjudande av lokalt relevant berättande, vilket inkluderar direktsänd premiumsport, filmer, serier och musik. Vårt syfte är att växa vår affär på ett lönsamt och ansvarsfullt sätt, och att leverera hållbart värde för alla våra intressenter. Viaplay Group är noterad på Nasdaq Stockholm (‘VPLAY B’).
Kontakta oss:
press@viaplaygroup.com (eller: +46 73 699 1700)
investors@viaplaygroup.com (eller: +44 7768 440 414)
Ladda ner högupplösta bilder: Flickr
Följ oss:
viaplaygroup.com / LinkedIn / Twitter / Instagram / Facebook
Dataskydd:
För att läsa mer om Viaplay Group och dataskydd, klicka här
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke