Connect with us

Marknadsnyheter

Visit Orlando väljer AVIAREPS som global representationsbyrå

Published

on

AVIAREPS kommer att marknadsföra Orlando genom strategiska handelsförsäljningsaktiviteter i Latinamerika och Europa.

Visit Orlando har utsett AVIAREPS till global representant för Pan-Latinamerika och Pan-Europa. AVIAREPS dedikerade lokala turismexpertteam kommer att ansvara för Visit Orlandos handelsförsäljningsrepresentation på de primära nyckelmarknaderna Brasilien, Mexiko, Colombia, Tyskland, Irland, Storbritannien och projektarbete i Kanada, samt på de sekundära marknaderna Sverige, Danmark, Norge och Finland, Nederländerna Argentina, Peru och Ecuador.

Med egna kontor i alla viktiga länder i Europa och Latinamerika kan AVIAREPS utveckla och implementera ett funktionellt försäljningskoncept och anpassa det lokalt till varje marknad. AVIAREPS uppgifter kommer att omfatta stöd till försäljningsstrategier och -aktiviteter, utbildning på marknaden och att se till att handeln hålls uppdaterad om destinationens resultat. Dessa åtgärder kommer att komplettera Visit Orlandos insatser för att locka internationella besökare till Orlando genom försäljningsinsatser. AVIAREPS kommer dessutom att förse Visit Orlando med forskning och marknadsinformation samt MICE-tjänster.

Mike Waterman, försäljningschef för Visit Orlando: ”AVIAREPS har förmågan att anpassa internationella handelskoncept till varje enskild marknad för att marknadsföra Orlando med det slutliga målet att öka antalet besökare och öka medvetenheten. Teamen kommer att vara en förlängning av det Orlando-baserade teamet för att specifikt förse resebranschen med personlig service och utbildning.”

Thomas Drechsler, COO Tourism på AVIAREPS: ”Vi känner oss hedrade över utnämningen som global representationsbyrå för Visit Orlando. Vår starka närvaro i både Europa och Latinamerika med egna kontor på alla nyckelmarknader ger oss en samordnad och lokaliserad försäljningsstrategi. Vi ser fram emot att utnyttja vårt nätverk av starka lokala handelsförbindelser och vår omfattande erfarenhet inom resebranschen för att marknadsföra Orlandos många attraktioner, boenden i världsklass och oöverträffade kongressanläggningar för resenärer över hela världen. Vi ser fram emot ett nära samarbete med Visit Orlando för att öka besöksantalet och medvetenheten om denna dynamiska destination.”

Visit Orlando är den officiella destinationsorganisationen för Orlando, Florida. Orlando är Floridas tredje största stad och en av de mest besökta städerna i världen. Den är internationellt känd för sina många nöjesparker och attraktioner. Staden är hemvist för bland annat Walt Disney World, Universal Studios och SeaWorld, samt andra populära turistmål. Utöver nöjesparkerna erbjuder Orlando ett livligt centrum med en mängd restauranger, barer och butiker samt kulturella attraktioner som museer och scenkonstlokaler. Med sitt varma klimat, sitt överflöd av aktiviteter och sin mångsidiga befolkning är Orlando ett populärt resmål för både turister och invånare. Förutom turistnäringen är Orlando också en viktig knutpunkt för konferenser och kongresser, eftersom Orange County Convention Center står värd för evenemang för en mängd olika branscher och organisationer under hela året.

Om AVIAREPS:

AVIAREPS är världens ledande byrå för försäljning, marknadsföring och kommunikation för rese- och livsstilsvarumärken. Företaget grundades i Tyskland 1994 med ambitionen att hjälpa kunderna att ta steget in på de globala marknaderna och har nu ett globalt nätverk som sträcker sig över sex kontinenter. AVIAREPS tjänsteportfölj omfattar omfattande expertis inom representation och försäljning, marknadsföring och kommunikation, affärsutveckling, IT-lösningar och finansiella tjänster. Utöver sina väletablerade tjänster som general sales agent (GSA) och representation för marknadsföring av turism erbjuder AVIAREPS mer än 250 kunder stöd inom digital marknadsföring, reklam, PR, kriskommunikation, hantering av sociala medier, evenemangskoordinering, försäljning, webbdesign med mera. För mer information om hur AVIAREPS påverkar var och hur resenärer väljer att spendera sin tid och sina pengar, besök följande webbplats www.aviareps.com. Håll dig uppdaterad genom att besöka vår Newsroom, eller följa oss på Facebook, LinkedIn och Instagram.

Om Visit Orlando: 

Visit Orlando är den officiella turistföreningen® för Orlando, den mest besökta destinationen i USA, världens huvudstad för nöjesparker® och landets främsta mötesdestination. Vi är en ideell branschorganisation som marknadsför och säljer Orlando-destinationen globalt och representerar mer än 1 300 medlemsföretag som omfattar alla delar av Central Floridas turistsamhälle.

Visit Orlando kopplar samman konsumenter och företagsgrupper med alla aspekter av Orlandos resesamhälle, oavsett om det gäller semester eller möten. Här finns sju av världens främsta nöjesparker – liksom uppfriskande vattenparker, aktiviteter för att komma i kontakt med naturen, livliga stadsdelar, en dynamisk matplats med Michelin-belönade restauranger och en gedigen kalender med underhållning och sportevenemang Orlando är ett mångsidigt, välkomnande och inkluderande samhälle för alla resenärer. Mer information finns på VisitOrlando.com eller OrlandoMeeting.com.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

ZINZINO AB (PUBL): Zinzino förvärvar inkråm i Xeliss – strategisk förstärkning i södra Europa och inom mikroalgen spirulina

Published

on

By

Zinzino, det globala varumärket för hälsa och välmående från Skandinavien, har via ett inkråmsförvärv övertagit rättigheterna till det luxemburgsbaserade direktförsäljningsbolaget Xellis distributörsdatabas och tillhörande kundregister, varulager och IP-rättigheter. Detta är ytterligare ett strategiskt viktigt steg i Zinzinos tillväxtplaner med fokus på att förbättra personlig hälsa och välbefinnande på global nivå med nyskapande bioteknik och en banbrytande produktportfölj som marknadsförs genom direktförsäljning.

Xelliss är ett globalt direktförsäljningsföretag med bas i Luxenburg. Varumärkesportföljen erbjuder en rad naturliga och innovativa produkter inom välbefinnande, näring och kosmetika, baserade på mikroalgen spirulina från egen produktion.

Ett visionärt tänkesätt, tech first-perspektiv, testbaserad kost med näring på cellnivå samt en stark position för att dra nytta av nuvarande trender kommer att forma grunden för partnerskapet med Xellis. Sedan förvärvet av VMA Life 2020, Enhanzz 2022 och det strategiska samarbetet med ACN under ingången av 2024 har Zinzino letat efter ytterligare kraftfulla investeringar för att behålla sin hållbara, lönsamma tillväxt, stärka sin distributionskraft, expandera till nya marknader och utnyttja produktportföljen inom nya konsumentområden.

– Individuell rådgivining och skräddarsydda lösningar är framtiden, och inte bara inom hälsa och friskvård, säger Dag Bergheim Pettersen, VD på Zinzino och Jean-Michel Larré, VD och grundare Xellis. Tillsammans har vi mångårig kombinerad branscherfarenhet och allt som krävs för att driva den moderna, personliga shoppingupplevelsen genom direktförsäljning.

Zinzino förvärvar Xelliss distributörsorganisation samt varulager och IP-rättigheter till produktlinjerna. Verksamheten som under föregående år omsatt ca 8 mEUR förväntas kunna skapa stark tillväxt genom de synergier som uppstår i de gemensamma nätverken. Bruttomarginalerna i verksamheten är goda och lönsamheten kommer därmed kunna utvecklas mycket väl genom utnyttjande av ZInzinoz befintlliga tekniska plattform och organisation.

Zinzino skall vid tillträdet betala en fast köpeskilling om 2 mEUR fördelat på 50% kontant och 50% nyemitterade Zinzino-aktier. Dessutom tillkommer villkorade tilläggsköpeskillingar baserat på försäljningsutvecklingen genererat av den förvärvade distributörsorganisationen under perioden 2024–2029. De totala tilläggsköpeskillingarna beräknas uppgå till 4,0 mEUR men kan vid maximalt utfall uppgå till 8,0mEUR och skall till 100% regleras med nyemitterade Zinzino-aktier. Den kontanta delen av köpeskillingen finansieras med egen kassa.

För mer information, vänligen kontakta:
Dag Bergheim Pettersen CEO Zinzino +47 (0) 932 25 700, zinzino.com
Fredrik Nielsen CFO Zinzino +46 707 900 174, fredrik.nielsen@zinzino.com

Bilder för fri publicering:
marketing@zinzino.com
Certified Adviser: Carnegie Investment Bank AB (publ)

Denna information är sådan som Zinzino AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.  Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande kl. 13.00 den 12 maj 2024.

Zinzino är ett globalt direktförsäljningsföretag från Skandinavien som specialiserat sig på testbaserade, personligt anpassade kosttillskott och vetenskaplig hudvård. Det är ett aktiebolag med aktier noterade på Nasdaq First North Premier Growth Market. Företagets vetenskapligt beprövade kosttillskott finns på mer än 100 marknader över hela världen. Zinzino äger det schweiziska biotekniska hudvårdsvarumärket HANZZ+HEIDII samt de norska forsknings- och produktionsenheterna BioActive Foods AS och Faun Pharma AS. Företagets huvudkontor ligger i Sverige, i Göteborg, med ytterligare kontor i Europa, Asien, USA och Australien.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Yoga: Positiva effekter i rättspsykiatrin

Published

on

By

En ny studie visar att yoga kan ha betydande fördelar för intagna individer med

allvarliga psykiatriska störningar. Genom att implementera traumafokuserad yoga

observerades minskningar av negativa emotionella tillstånd, ångest och fientlighet

hos deltagarna. Dessa positiva effekter sågs inte hos dem som ägnade sig åt andra

former av fysisk aktivitet. Resultaten, publicerade i Psychiatry Research, markerar ett

genombrott för användningen av yoga som kompletterande vårdintervention inom

rättspsykiatrin. Ett strukturerat yoga-program och utbildning för vårdpersonal har

utvecklats och visat sig vara genomförbart och gynnsamt för patienternas

välmående.

Källa: https://www.news-medical.net/n…

Continue Reading

Marknadsnyheter

Civilministern reser vidare – besöker Värmland

Published

on

By

Måndag den 13 maj fortsätter civilminister Erik Slottner sin resa genom Sverige med att under tre dagar besöka Årjäng, Karlstad och Kristinehamn.

I Årjäng besöker Erik Slottner under måndagen kommunhuset och Nordmarkens destilleri. Civilministern bjuder därefter in till en AW på Krogeriet i Årjäng dit allmänhet och media är välkomna för samtal och frågor.

Under tisdagen går resan vidare till Karlstad där civilministern besöker Nobelgymnasiet och träffar företrädare från kommunen för samtal om bland annat innovation och digital utveckling. Statsrådet åker därefter vidare till Karlstad universitet för samtal om bland annat universitetets styrkor och utmaningar samt AI.

Tisdagen avslutas sedan med en AW på Bishop Arms i Karlstad för samtal om det kommande EU-valet. Allmänhet och media är välkomna att ställa frågor.

Under onsdagen besöker civilminister Erik Slottner Kristinehamns kommun för samtal om bland annat digitalisering och utmaningar inom välfärdstjänster.

För mer information eller intervjuförfrågningar kontakta Samuel Dalevi.

Presskontakt:
Samuel Dalevi
Pressekreterare hos civilminister Erik Slottner
Tel 076 133 51 18
samuel.dalevi@regeringskansliet.se

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.