Connect with us

Marknadsnyheter

Viveca Stens ‘Åremorden’ blir Viaplay-serie

Published

on

  • Viveca Stens krimromaner har publicerats i fler än 40 länder
  • Serien i sex delar har premiär på Viaplay under 2024
  • ‘Åremorden’ produceras av SF Studios i samproduktion med Viaplay

Den bästsäljande svenska författaren Viveca Stens framgångsrika krimromaner ‘Åremorden’ blir en dramaserie på Viaplay. Serien i sex delar utspelar sig i Norrlands vackra samt karga fjällvärld och produceras av SF Studios i samproduktion med Viaplay, med Joakim Eliasson (‘Heder’; ‘Gåsmamman’) som regissör. Stens böcker är utgivna i fler än 40 länder och har sålt över 7,5 miljoner exemplar, och tv-serien baserad på hennes ‘Morden i Sandhamn’ har setts av nästan 100 miljoner tittare runt om i världen sedan 2010.

I ‘Åremorden‘ tar Stockholmspolisen Hanna Ahlander flykt från sina personliga och professionella problem till Åre. Men när en ung kvinna försvinner under Luciaaftons iskalla natt kan Hanna inte låta bli att börja nysta i fallet. Lokalpolisen Daniel Lindskog tar motvilligt hjälp av henne – men kan de lita på varandra?

Viveca Sten: “Jag är så glad över att mina nya favoritkaraktärer Hanna och Daniel har tagit sig in i läsarnas hjärtan. Att det nu blir en serie på Viaplay känns otroligt roligt! När jag började skriva våren 2020 – som ett resultat av att bli kvar i Åre pga Corona-pandemin – vågade jag inte föreställa mig att böckerna så snart skulle komma till liv även på vita duken. Jag hoppas och tror att ‘Åremorden ska bli en lika framgångsrik tv-serie som ‘Morden i Sandhamn och ser särskilt fram emot att medverka som exekutiv producent.”

Filippa Wallestam, Viaplay Group Chief Content Officer: “Viveca Stens berättande är beprövat att fånga intresse både lokalt och internationellt, och vi ser fram emot en bred publik för denna ambitiösa serie. ‘Åremorden’ kommer att leverera charmiga vintermiljöer samt ett iskallt kriminaldrama, allt genom ögonen på engagerande karaktärer som Vivecas miljontals läsare ska känna igen. Högkvalitativa serier som denna skiljer Viaplay från mängden och understryker återigen att Nordic-noir har en lysande framtid.”

‘Åremorden’ (engelsk titel: ‘The Åre Murders’) spelas in från våren 2023, med skådespelare som annonseras i sinom tid, och har premiär hösten 2024. Manusförfattarna är Karin Gidfors (‘Snabba Cash’) och Jimmy Lindgren (‘Heder’), med SF Studios Brita Lundqvist som producent. Tillsammans med Viveca Sten är seriens exekutiva producenter Susann Billberg på SF Studios och Helena Larand på Viaplay Group. Globala försäljningar hanteras av Viaplay Content Distribution.

Om Viaplays eget innehåll

Viaplay planerar att släppa minst 70 egna producerade titlar under 2022. Kommande serier och filmer inkluderar ‘Furia’ säsong två; ‘Rebus’; ‘Human to Human’; ‘Sex Drömmar Kärlek’; ‘Veronika’; ‘I kärlekens namn’; ‘På gatan där jag bor’; ‘Min skuld’; ‘Call Me Dad’; ‘Strandhotellet’; ‘Roombeek’; ‘Hör upp!’; ‘Slutet på sommaren’; ‘R.I.P. Henry’; ‘Thunder in My Heart’ säsong två; ‘Leva Life’; ‘Det är något som inte stämmer’; ‘Det kunde varit vi’; ‘Threesome’ säsong två; ‘Tack för senast!’; ‘Fästningen’; ‘The Hunt for Jasper S.’; ‘Liv Ullmann: The Road Less Travelled’; ‘Den som dräper’ säsong tre; ‘Förhöret’ säsong tre; ‘Meningen med livet’; ‘Something Stupid’; ‘The Guilty’; ‘Stockholms Blodbad’; ‘Delete Me’ säsong två; ‘Guldtransporten’; ‘North Sea Connection’; ‘Limbo’; ‘Litvinenko’; ‘Karma och Jonar’; ‘Ronja’; ‘The Uninhabitable Earth’; ‘Murderesses’; ‘Pørni’ säsong tre; ‘Hilma’; en serie om Börje Salming; och ‘The Swarm’.

Två engelskspråkiga storfilmer kommer att produceras av Viaplay varje år. Bolaget har även etablerat ett samägt produktionsbolag i Storbritannien med FilmNation Entertainment och investerat i amerikanska studion Picturestart.

****

INFORMATION TILL REDAKTIONEN

Viaplay Group AB (publ) är den internationella underhållningsleverantören. Vår streamingtjänst Viaplay finns på direkt-till-konsument-basis i alla nordiska och baltiska länder, Polen, Nederländerna och Storbritannien, och vi expanderar snabbt med lansering i USA och Kanada under 2023. Varje dag underhåller vi miljoner av kunder med vårt unika innehållserbjudande, vilket inkluderar hyllade Viaplay Originals och en unik uppsättning av premium direktsänd sport. Dessutom blir Viaplays berättande tillgängligt till partners runt om i världen genom det innovativa brandade innehållskoncept Viaplay Select. Från streaming till TV-kanaler, radiostationer och produktionsbolag, är vårt syfte att förmedla berättelser, beröra människor och vidga perspektiv. Viaplay Group är noterat på Nasdaq Stockholm (‘VPLAY B’).

Kontakta oss:
press@viaplaygroup.com (eller Nicholas Smith, Senior Communications Manager: +46 73 699 1700)
investors@viaplaygroup.com (eller Matthew Hooper, Chief Corporate Affairs Officer: +44 7768 440 414)

Ladda ner högupplösta bilder: Flickr

Följ oss:
viaplaygroup.com / LinkedIn / Twitter / Instagram / Facebook

Dataskydd:
För att läsa mer om Viaplay Group och dataskydd, klicka här

Continue Reading

Marknadsnyheter

UMIDA: Ingår samarbete med Emil Åreng

Published

on

By

Umida Group AB (publ) har inlett ett samarbete med en av Sveriges bästa och mest krediterade bartenders, Emil Åreng. Under varumärket Ekobryggeriet har bolaget tillsammans med Emil utvecklat en ny tonic som har smak av svarta vinbär, produkten lanseras nu i dagligvaruhandeln och HORECA.  

Emil Åreng har i spritens namn rest världen runt, publicerat böcker och artiklar, vunnit de största cocktailtävlingarna och varit kreativ chef över anrika Cadierbaren på Grand Hotel i Stockholm. Emil skapade cocktailboken “Salongs i Norrland” som utsågs till Världens Bästa Cocktailbok vid Gourmand Awards. Emil driver sedan några år tillbaka en av Nordens främst cocktailbarer i Umeå, Facit Bar. Emil är av många ansedd som Sveriges främsta bartender.

Nu har Emil tillsammans med Ekobryggeriet utvecklat en ny tonic. Tonicen har smak av svarta vinbär och har nu lanserats via direktförsäljning till dagligvaruhandelsbutiker samt restauranger. Tonicen kommer att bära Ekobryggeriets vanliga design samt tydligt framhäva Emils inbladning i produkten. För Ekobryggeriet som varumärke är det av stor vikt att de främsta inom cocktailsvärlden vill vara en del av varumärket och använder produkterna dagligen. Ekobryggeriet ska finnas till för allt från världens främsta bartenders till glada hemmakonsumeter, oavsett om det ska mixas en enkel gin & tonic eller mer avancerade cocktails.

”Det är väldigt kul att vi fått äran att utveckla en ny tonicsmak tillsammans med Emil Åreng. Detta är en otroligt stark kvalitetsstämpel för Ekobryggeriet. Vi vill att Ekobryggeriet ska vara ett varumärke för alla och att produkterna ska användas till drinkar vid alla samanahang.” säger Filip Lundquist, VD på Umida Group AB.

För ytterligare information, kontakta:

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0)76 942 41 21

Continue Reading

Marknadsnyheter

UMIDA: Ingår samarbete med Emil Åreng

Published

on

By

Umida Group AB (publ) har inlett ett samarbete med en av Sveriges bästa och mest krediterade bartenders, Emil Åreng. Under varumärket Ekobryggeriet har bolaget tillsammans med Emil utvecklat en ny tonic som har smak av svarta vinbär, produkten lanseras nu i dagligvaruhandeln och HORECA.  

Emil Åreng har i spritens namn rest världen runt, publicerat böcker och artiklar, vunnit de största cocktailtävlingarna och varit kreativ chef över anrika Cadierbaren på Grand Hotel i Stockholm. Emil skapade cocktailboken “Salongs i Norrland” som utsågs till Världens Bästa Cocktailbok vid Gourmand Awards. Emil driver sedan några år tillbaka en av Nordens främst cocktailbarer i Umeå, Facit Bar. Emil är av många ansedd som Sveriges främsta bartender.

Nu har Emil tillsammans med Ekobryggeriet utvecklat en ny tonic. Tonicen har smak av svarta vinbär och har nu lanserats via direktförsäljning till dagligvaruhandelsbutiker samt restauranger. Tonicen kommer att bära Ekobryggeriets vanliga design samt tydligt framhäva Emils inbladning i produkten. För Ekobryggeriet som varumärke är det av stor vikt att de främsta inom cocktailsvärlden vill vara en del av varumärket och använder produkterna dagligen. Ekobryggeriet ska finnas till för allt från världens främsta bartenders till glada hemmakonsumeter, oavsett om det ska mixas en enkel gin & tonic eller mer avancerade cocktails.

”Det är väldigt kul att vi fått äran att utveckla en ny tonicsmak tillsammans med Emil Åreng. Detta är en otroligt stark kvalitetsstämpel för Ekobryggeriet. Vi vill att Ekobryggeriet ska vara ett varumärke för alla och att produkterna ska användas till drinkar vid alla samanahang.” säger Filip Lundquist, VD på Umida Group AB.

För ytterligare information, kontakta:

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0)76 942 41 21

Continue Reading

Marknadsnyheter

UMIDA: Ingår samarbete med Emil Åreng

Published

on

By

Umida Group AB (publ) har inlett ett samarbete med en av Sveriges bästa och mest krediterade bartenders, Emil Åreng. Under varumärket Ekobryggeriet har bolaget tillsammans med Emil utvecklat en ny tonic som har smak av svarta vinbär, produkten lanseras nu i dagligvaruhandeln och HORECA.  

Emil Åreng har i spritens namn rest världen runt, publicerat böcker och artiklar, vunnit de största cocktailtävlingarna och varit kreativ chef över anrika Cadierbaren på Grand Hotel i Stockholm. Emil skapade cocktailboken “Salongs i Norrland” som utsågs till Världens Bästa Cocktailbok vid Gourmand Awards. Emil driver sedan några år tillbaka en av Nordens främst cocktailbarer i Umeå, Facit Bar. Emil är av många ansedd som Sveriges främsta bartender.

Nu har Emil tillsammans med Ekobryggeriet utvecklat en ny tonic. Tonicen har smak av svarta vinbär och har nu lanserats via direktförsäljning till dagligvaruhandelsbutiker samt restauranger. Tonicen kommer att bära Ekobryggeriets vanliga design samt tydligt framhäva Emils inbladning i produkten. För Ekobryggeriet som varumärke är det av stor vikt att de främsta inom cocktailsvärlden vill vara en del av varumärket och använder produkterna dagligen. Ekobryggeriet ska finnas till för allt från världens främsta bartenders till glada hemmakonsumeter, oavsett om det ska mixas en enkel gin & tonic eller mer avancerade cocktails.

”Det är väldigt kul att vi fått äran att utveckla en ny tonicsmak tillsammans med Emil Åreng. Detta är en otroligt stark kvalitetsstämpel för Ekobryggeriet. Vi vill att Ekobryggeriet ska vara ett varumärke för alla och att produkterna ska användas till drinkar vid alla samanahang.” säger Filip Lundquist, VD på Umida Group AB.

För ytterligare information, kontakta:

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0)76 942 41 21

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.