Connect with us

Marknadsnyheter

Vy lanserar ny innovativ biljett för Norrtåg, Smartpris

Published

on

Pandemin har förändrat våra arbets- och resmönster. Många resenärer efterfrågar ökad trygghet, men inte minst flexibilitet. Efter grundliga tester och bra feedback från våra resenärer lanserar Vy nu Smartpris för Norrtåg, en helt ny typ av flexibel biljett där resenären får högre rabatt ju mer de reser. Efter nog många resor blir biljetten kostnadsfri.

Smartpris

– Vi vill locka tillbaka fler till tåget. Smartpris är vårt svar på kundernas behov av en mer flexibel lösning som gör det enkelt att fortsätta välja det miljövänliga tåget för pendling och vardagsresor, säger Marie Torneus, Marknadschef för Vy Tåg.

Smartpris kan liknas vid ett högkostnadsskydd. Biljetten köps i Vy-appen och innebär att kunderna får högre rabatt ju fler enkelbiljetter de köper på en given sträcka inom en 30-dagarsperiod. Efter 20 resor reser man gratis.

Nöjda kunder lämnar bilen hemma

Pandemin innebar att många människor helt arbetade hemifrån. Nu när allt fler återvänder till arbetsplatsen väljer fortfarande många att använda sin egen bil i stället för att åka kollektivt, något som varit märkbart för Vy och Norrtåg.

– Det är en ny tid. För att få tillbaka resenärerna till tåget måste vi anpassa oss till människors nya arbets- och resmönster, för de kommer troligen leva kvar. Ett sätt är mer flexibla biljettlösningar för våra kunder, säger Marie Torneus.

Bra respons från resenärer i Norge

Smartpris lanserades i Norge redan under förra året. Bland de resenärer som har fått testa Smartpris svarar många att den ökade flexibiliteten som biljetten ger har lett till fler resor med tåg framför bil. Sedan augusti 2021 har över 10 000 norska kunder genomfört mer än 100 000 resor med Smartpris. 75 procent av dem som hittills använt Smartpris är nöjda, och fler än fyra av fem svarar att de vill fortsätta att använda den nya biljetten med stegrande rabattskala.

– Vi bevakar hela tiden kundernas resmönster, användning och behov, och vi arbetar löpande med att lära oss mer, anpassa och utveckla nya lösningar, säger Marie Torneus.

Detta är Smartpris:

• Smartpris finns i Vy-appen och aktiveras under en 30-dagarsperiod från första köpta enkelbiljett.

• Ju mer du reser desto högre rabatt får du. Efter 20 resor blir biljetten helt kostnadsfri.

• Smart pris ger rabatt för resor till och från två fasta stationer.

• Smartpris visas som ett alternativ vid köp av Enkelbiljett i Vy-appen, om Smartpris är tillgängligt för din resa.

• Smartpris finns tillgängligt för biljettkategorierna «Vuxen» och «Student»

Se mer information på norrtag.se eller vy.se

Presskontakt:

Marie Torneus, marknadschef Vy Tåg
073-181 14 05
marie.torneus@vy.se

Vygruppen är en nordisk transportkoncern med en omsättning på cirka 15 miljarder kronor och omkring 10 500 anställda i Norge och Sverige. Koncernens affärsområden är persontrafik med tåg och buss, samt mobilitet och turism. Vy satsar hela tiden på att utveckla lösningar för bättre kundupplevelser, enklare sätt att resa från dörr till dörr och att göra det kollektiva och hållbara resandet ett ännu mer självklart alternativ. 

Vy Tåg är dotterbolaget som agerar på den svenska järnvägsmarknaden. Omsättningen är ca 1 miljard kronor, vi har 700 anställda och fem trafikuppdrag: Värmlandstrafik, X-trafik, Norrtåg och Nattåget Norrland (Stockholm – Narvik/Luleå). Dessutom har vi egen helgtrafik Karlstad-Oslo och kör snabbtåg Oslo-Göteborg i samarbete med vår ägare.

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.