Marknadsnyheter
Westfield Mall of Scandinavia blir först i Sverige med H&M Beautys nya flagship store i nyrenoverad H&M butik


Den 12 september öppnar H&M dörrarna till en nyrenoverad butik i Westfield Mall of Scandinavia, där H&M Beauty också lanserar sin första svenska flagship store.
Den 12 september öppnar H&M en större och helt nyrenoverad butik i Westfield Mall of Scandinavia som, tack vare nya tech-lösningar, erbjuder en uppgraderad kundupplevelse. I butiken lanserar även H&M Beauty sin första Beauty flagship store i Sverige.
”Vi är stolta över att H&M väljer Westfield Mall of Scandinavia för sin första H&M Beauty flagship store i Sverige. Tillsammans med den nyrenoverade butiken, kommer kunder få möjlighet att bli inspirerade och upptäcka sina favoriter inom både skönhet, mode och heminredning på en och samma plats. Detta går helt i linje med ambitionen vi har för Westfield Mall of Scandinavia, där vi vill att besökare ska få Skandinaviens mest inspirerande och minnesvärda upplevelser.”, säger Sofia Rundström, General Manager Westfield Mall of Scandinavia
H&M Beauty flagship store bjuder in kunderna till en helt ny och uppgraderad butiksupplevelse, en större skönhetsavdelning än vanliga H&M Beauty butiker med över 80 skönhetsvarumärken som bland annat MAC cosmetics, Kylie cosmetics, Nudestix, The InkeyList, Anastasia Beverly Hills, Mantle och Dr Jart. Butiken i Westfield Mall of Scandinavia kommer vara den första butiken i Skandinavien som har e.l.f. i sitt sortiment.
”Vår nyrenoverade butik i Mall of Scandinavia erbjuder en förbättrad shoppingupplevelse med teknik, som förbättrar både produkttillgänglighet och kundservice. Med vår första Beauty Flagship i Sverige skapar vi en plats där mode och skönhet smälter samman, vilket ger kunderna möjlighet att skapa en helhetslook. Varje detalj i butiken är noggrant utformad för att inspirera våra kunder och göra deras upplevelse både smidig och minnesvärd.”, säger Karen O’Rourke, Sales Manager H&M
Avdelningen H&M Home öppnar även med ett nytt butiksutseende med en varm och inbjudande miljö, där utbudet kommer erbjuda produkter för alla rum: kök, badrum, vardagsrum, sovrum och barn.
Butiken öppnar på plan 1.
Kontakt för ytterligare information:
Sofia Rundström
General Manager Westfield Mall of Scandinavia
Mail: sofia.rundstrom@urw.com
Tel: +46 (0) 76 636 76 01
Om Unibail-Rodamco-Westfield
Unibail-Rodamco-Westfield är ägare, utvecklare och operatör av hållbara, högkvalitativa fastigheter i de mest dynamiska städerna i Europa och USA.
Koncernen driver 71 köpcentrum i 12 länder, varav 39 bär det ikoniska Westfield-varumärket. Dessa köpcentrum lockar över 900 miljoner besök årligen och utgör en unik plattform för handlare och varumärken att komma i kontakt med konsumenter. URW har också en kontorsportfölj av hög kvalitet, 10 kongress- och utställningslokaler i Paris och en utvecklings pipeline på 2.9 miljarder euro med huvudsakligen blandade tillgångar. För närvarande består portföljen på 50 miljarder euro till 86% av detaljhandel, 6% av kontor, 5% av kongress- och utställningslokaler och 2% av tjänster (per den 30 juni 2024).
URW är en engagerad partner i större städers stadsförnyelseprojekt, genom bland annat utveckling och anpassning av byggnader till branschledande hållbarhetsstandarder. Dessa åtaganden förstärks av koncernens Better Places plan, som strävar efter att skapa en positiv miljömässig, social och ekonomisk inverkan på de städer och samhällen där URW är verksam.
URWs’ stapelaktier är noterade på Euronext Paris (Ticker: URW), med en sekundär notering i Australien genom Chess Depositary Interests. Koncernen har en BBB+ rating från Standard & Poor’s och en Baa2 rating från Moody’s.
För mer information, besök www.urw.com
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke