Connect with us

Marknadsnyheter

XMReality AB (publ) offentliggör utfallet av nyttjande av teckningsoptioner av serie TO1

Published

on

Styrelsen för XMReality AB (publ) (”XMReality” eller ”Bolaget”) offentliggör idag utfallet av de teckningsoptioner av serie TO1 som emitterades i samband med Bolagets företrädesmission av units under det fjärde kvartalet 2022. Nyttjandegraden uppgick till 11,3 procent och XMReality tillförs cirka 1,5 MSEK före emissionskostnader.

Bakgrund

Teckningsperioden för utnyttjande av teckningsoptionerna av serie TO1 pågick under perioden från och med den 8 maj 2023 till och med den 19 maj 2023. Teckningskursen per aktie vid utnyttjande av teckningsoptionerna av serie TO1 fastställdes till 0,55 SEK.

Totalt utnyttjades 5 355 556 teckningsoptioner av serie TO1 för teckning av 2 677 778 aktier, vilket innebär att cirka 11,3 procent av utestående teckningsoptioner av serie TO1 utnyttjades för teckning av aktier.

Antal aktier, aktiekapital och utspädning

Genom utnyttjandet av teckningsoptioner av serie TO1 ökar antalet aktier i XMReality med 2 677 778 aktier, från 88 475 269 aktier till 91 153 047 aktier. Aktiekapitalet ökar med 133 888,90 SEK, från 4 423 763,45 SEK till 4 557 652,35 SEK.

För befintliga aktieägare som inte utnyttjat några teckningsoptioner av serier TO1 uppgår utspädningen till cirka 2,93 procent av antalet aktier och röster i Bolaget.

XMRealitys Certified Adviser är Redeye AB
www.redeye.se

Denna information lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22 maj 2023 kl. 15.10 CEST.

För mer information, vänligen kontakta:
Johanna Edepil, CMO XMReality
Tel: +46 730 981 281 
E-mail: johanna.edepil@xmreality.com

Om XMReality
XMReality AB (publ) utvecklar och säljer lösningar som revolutionerar kunskapsöverföring via så kallad förstärkt verklighet – Augmented Reality (AR). Företaget är marknadsledande inom vägledning på distans (remote guidance) där man via AR kan guida en person på plats för att lösa problem eller förhindra att de uppstår. Produkten används globalt i mer än 60 länder. Nestlé, Electrolux, Sidel, Heineken och Saab är några av de mer än 135 kunderna. XMReality är baserat i Linköping och USA och är noterat på Nasdaq First North Growth Market (ticker: XMR). För mer information, besök: www.xmreality.com 

Continue Reading

Marknadsnyheter

UMIDA: Ingår samarbete med Emil Åreng

Published

on

By

Umida Group AB (publ) har inlett ett samarbete med en av Sveriges bästa och mest krediterade bartenders, Emil Åreng. Under varumärket Ekobryggeriet har bolaget tillsammans med Emil utvecklat en ny tonic som har smak av svarta vinbär, produkten lanseras nu i dagligvaruhandeln och HORECA.  

Emil Åreng har i spritens namn rest världen runt, publicerat böcker och artiklar, vunnit de största cocktailtävlingarna och varit kreativ chef över anrika Cadierbaren på Grand Hotel i Stockholm. Emil skapade cocktailboken “Salongs i Norrland” som utsågs till Världens Bästa Cocktailbok vid Gourmand Awards. Emil driver sedan några år tillbaka en av Nordens främst cocktailbarer i Umeå, Facit Bar. Emil är av många ansedd som Sveriges främsta bartender.

Nu har Emil tillsammans med Ekobryggeriet utvecklat en ny tonic. Tonicen har smak av svarta vinbär och har nu lanserats via direktförsäljning till dagligvaruhandelsbutiker samt restauranger. Tonicen kommer att bära Ekobryggeriets vanliga design samt tydligt framhäva Emils inbladning i produkten. För Ekobryggeriet som varumärke är det av stor vikt att de främsta inom cocktailsvärlden vill vara en del av varumärket och använder produkterna dagligen. Ekobryggeriet ska finnas till för allt från världens främsta bartenders till glada hemmakonsumeter, oavsett om det ska mixas en enkel gin & tonic eller mer avancerade cocktails.

”Det är väldigt kul att vi fått äran att utveckla en ny tonicsmak tillsammans med Emil Åreng. Detta är en otroligt stark kvalitetsstämpel för Ekobryggeriet. Vi vill att Ekobryggeriet ska vara ett varumärke för alla och att produkterna ska användas till drinkar vid alla samanahang.” säger Filip Lundquist, VD på Umida Group AB.

För ytterligare information, kontakta:

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0)76 942 41 21

Continue Reading

Marknadsnyheter

UMIDA: Ingår samarbete med Emil Åreng

Published

on

By

Umida Group AB (publ) har inlett ett samarbete med en av Sveriges bästa och mest krediterade bartenders, Emil Åreng. Under varumärket Ekobryggeriet har bolaget tillsammans med Emil utvecklat en ny tonic som har smak av svarta vinbär, produkten lanseras nu i dagligvaruhandeln och HORECA.  

Emil Åreng har i spritens namn rest världen runt, publicerat böcker och artiklar, vunnit de största cocktailtävlingarna och varit kreativ chef över anrika Cadierbaren på Grand Hotel i Stockholm. Emil skapade cocktailboken “Salongs i Norrland” som utsågs till Världens Bästa Cocktailbok vid Gourmand Awards. Emil driver sedan några år tillbaka en av Nordens främst cocktailbarer i Umeå, Facit Bar. Emil är av många ansedd som Sveriges främsta bartender.

Nu har Emil tillsammans med Ekobryggeriet utvecklat en ny tonic. Tonicen har smak av svarta vinbär och har nu lanserats via direktförsäljning till dagligvaruhandelsbutiker samt restauranger. Tonicen kommer att bära Ekobryggeriets vanliga design samt tydligt framhäva Emils inbladning i produkten. För Ekobryggeriet som varumärke är det av stor vikt att de främsta inom cocktailsvärlden vill vara en del av varumärket och använder produkterna dagligen. Ekobryggeriet ska finnas till för allt från världens främsta bartenders till glada hemmakonsumeter, oavsett om det ska mixas en enkel gin & tonic eller mer avancerade cocktails.

”Det är väldigt kul att vi fått äran att utveckla en ny tonicsmak tillsammans med Emil Åreng. Detta är en otroligt stark kvalitetsstämpel för Ekobryggeriet. Vi vill att Ekobryggeriet ska vara ett varumärke för alla och att produkterna ska användas till drinkar vid alla samanahang.” säger Filip Lundquist, VD på Umida Group AB.

För ytterligare information, kontakta:

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0)76 942 41 21

Continue Reading

Marknadsnyheter

UMIDA: Ingår samarbete med Emil Åreng

Published

on

By

Umida Group AB (publ) har inlett ett samarbete med en av Sveriges bästa och mest krediterade bartenders, Emil Åreng. Under varumärket Ekobryggeriet har bolaget tillsammans med Emil utvecklat en ny tonic som har smak av svarta vinbär, produkten lanseras nu i dagligvaruhandeln och HORECA.  

Emil Åreng har i spritens namn rest världen runt, publicerat böcker och artiklar, vunnit de största cocktailtävlingarna och varit kreativ chef över anrika Cadierbaren på Grand Hotel i Stockholm. Emil skapade cocktailboken “Salongs i Norrland” som utsågs till Världens Bästa Cocktailbok vid Gourmand Awards. Emil driver sedan några år tillbaka en av Nordens främst cocktailbarer i Umeå, Facit Bar. Emil är av många ansedd som Sveriges främsta bartender.

Nu har Emil tillsammans med Ekobryggeriet utvecklat en ny tonic. Tonicen har smak av svarta vinbär och har nu lanserats via direktförsäljning till dagligvaruhandelsbutiker samt restauranger. Tonicen kommer att bära Ekobryggeriets vanliga design samt tydligt framhäva Emils inbladning i produkten. För Ekobryggeriet som varumärke är det av stor vikt att de främsta inom cocktailsvärlden vill vara en del av varumärket och använder produkterna dagligen. Ekobryggeriet ska finnas till för allt från världens främsta bartenders till glada hemmakonsumeter, oavsett om det ska mixas en enkel gin & tonic eller mer avancerade cocktails.

”Det är väldigt kul att vi fått äran att utveckla en ny tonicsmak tillsammans med Emil Åreng. Detta är en otroligt stark kvalitetsstämpel för Ekobryggeriet. Vi vill att Ekobryggeriet ska vara ett varumärke för alla och att produkterna ska användas till drinkar vid alla samanahang.” säger Filip Lundquist, VD på Umida Group AB.

För ytterligare information, kontakta:

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0)76 942 41 21

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.