Connect with us

Marknadsnyheter

XMReality utser ny CTO

Published

on

Från och med den 1 juli tillträder Alexander Sandström som Chief Technology Officer på XMReality. Alexander kommer senast från Amazon och har ytterligare internationell erfarenhet från bland annat Ericsson.

XMReality, en ledande leverantör av remote support-lösningar som drivs av Augmented Reality, har rekryterat Alexander Sandström som ny Chief Technology Officer. Alexander ersätter Per Unell som lämnar företaget samma datum. Som CTO kommer Alexander att leda XMRealitys produktstrategi och roadmap. 
 
Sandström tar med sig erfarenhet som senior produktchef för Amazon’s Prime Video live streaming-teknologi. Innan Amazon jobbade han som strategisk produktchef på Net Insight och skapade produkter för videotransport åt globala medieföretag. Sandström har också hållit flera befattningar inom Ericsson, där han främst designat och evangeliserat nätverkslösningar för mobilt bredband. Han har också bott och arbetat flera år i Silicon Valley, Kalifornien. Alexander tillför mer än ett decennium av expertis till XMReality inom både globalt skalbar live videoteknologi och mobila lösningar, och en stark internationell affärserfarenhet.

”Möjligheten att erbjuda experthjälp på distans blir allt viktigare för företag över hela världen. Stopp i produktion och andra problem kan minimeras eller undviks helt, problemlösning går snabbare och dessutom minskar miljöpåverkan från resor radikalt.” säger Alexander Sandström. ”XMReality är väl positionerat för att leda övergången från experthjälp på plats till support på distans. Jag ser fram emot att leda arbetet att skala både teknologi och produkt globalt och att dessutom fortsätta skapa nya innovativa lösningar som hjälper våra kunder.”

”XMReality utökar kontinuerligt sin kundbas och blir mer och mer global. Alexanders internationella erfarenhet och produktledarskap hos högteknologiska företag ger honom förutsättningarna att hjälpa oss öka både vår tillväxt och innovationstakt. Jag är mycket nöjd med denna rekrytering och ser verkligen fram emot att få honom på plats.” säger Jörgen Remmelg, VD på XMReality.
 

För mer information, vänligen kontakta:
Jörgen Remmelg, VD XMReality
Tel: +46 739 822 409
E-mail: jorgen.remmelg@xmreality.se

Om XMReality Remote Guidance™
XMRealilty Remote Guidance är ett AR-verktyg som möjliggör kunskapsdelning med hjälp av tal, gester, pekare, stillbilder med någon som befinner sig på ett helt annat ställe. Det inkluderar:

  • En unik ’hands-overlay’ teknik som innebär att man kan guida en annan person på distans, som om man vore där
  • Web portal för att skapa team, administrera användare samt mäta användning
  • Integrationsmöjligheter genom öppna API:er (Application Programming Interfaces) för klienter

Om XMReality
XMReality AB (publ) utvecklar och säljer lösningar som revolutionerar kunskapsöverföring via så kallad förstärkt verklighet – Augmented Reality (AR). Företaget är marknadsledande inom vägledning på distans (remote guidance) där man via AR kan guida en person på plats för att lösa problem eller förhindra att de uppstår. Produkten används globalt i mer än 60 länder. ABB, Nestlé, Electrolux, Sidel, Heineken och Saab är några av de mer än 90 kunderna. XMReality är baserat i Linköping och USA och är noterat på Nasdaq First North Growth Market (ticker: XMR). För mer information, besök: www.xmreality.com 

Continue Reading

Marknadsnyheter

UMIDA: Ingår samarbete med Emil Åreng

Published

on

By

Umida Group AB (publ) har inlett ett samarbete med en av Sveriges bästa och mest krediterade bartenders, Emil Åreng. Under varumärket Ekobryggeriet har bolaget tillsammans med Emil utvecklat en ny tonic som har smak av svarta vinbär, produkten lanseras nu i dagligvaruhandeln och HORECA.  

Emil Åreng har i spritens namn rest världen runt, publicerat böcker och artiklar, vunnit de största cocktailtävlingarna och varit kreativ chef över anrika Cadierbaren på Grand Hotel i Stockholm. Emil skapade cocktailboken “Salongs i Norrland” som utsågs till Världens Bästa Cocktailbok vid Gourmand Awards. Emil driver sedan några år tillbaka en av Nordens främst cocktailbarer i Umeå, Facit Bar. Emil är av många ansedd som Sveriges främsta bartender.

Nu har Emil tillsammans med Ekobryggeriet utvecklat en ny tonic. Tonicen har smak av svarta vinbär och har nu lanserats via direktförsäljning till dagligvaruhandelsbutiker samt restauranger. Tonicen kommer att bära Ekobryggeriets vanliga design samt tydligt framhäva Emils inbladning i produkten. För Ekobryggeriet som varumärke är det av stor vikt att de främsta inom cocktailsvärlden vill vara en del av varumärket och använder produkterna dagligen. Ekobryggeriet ska finnas till för allt från världens främsta bartenders till glada hemmakonsumeter, oavsett om det ska mixas en enkel gin & tonic eller mer avancerade cocktails.

”Det är väldigt kul att vi fått äran att utveckla en ny tonicsmak tillsammans med Emil Åreng. Detta är en otroligt stark kvalitetsstämpel för Ekobryggeriet. Vi vill att Ekobryggeriet ska vara ett varumärke för alla och att produkterna ska användas till drinkar vid alla samanahang.” säger Filip Lundquist, VD på Umida Group AB.

För ytterligare information, kontakta:

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0)76 942 41 21

Continue Reading

Marknadsnyheter

UMIDA: Ingår samarbete med Emil Åreng

Published

on

By

Umida Group AB (publ) har inlett ett samarbete med en av Sveriges bästa och mest krediterade bartenders, Emil Åreng. Under varumärket Ekobryggeriet har bolaget tillsammans med Emil utvecklat en ny tonic som har smak av svarta vinbär, produkten lanseras nu i dagligvaruhandeln och HORECA.  

Emil Åreng har i spritens namn rest världen runt, publicerat böcker och artiklar, vunnit de största cocktailtävlingarna och varit kreativ chef över anrika Cadierbaren på Grand Hotel i Stockholm. Emil skapade cocktailboken “Salongs i Norrland” som utsågs till Världens Bästa Cocktailbok vid Gourmand Awards. Emil driver sedan några år tillbaka en av Nordens främst cocktailbarer i Umeå, Facit Bar. Emil är av många ansedd som Sveriges främsta bartender.

Nu har Emil tillsammans med Ekobryggeriet utvecklat en ny tonic. Tonicen har smak av svarta vinbär och har nu lanserats via direktförsäljning till dagligvaruhandelsbutiker samt restauranger. Tonicen kommer att bära Ekobryggeriets vanliga design samt tydligt framhäva Emils inbladning i produkten. För Ekobryggeriet som varumärke är det av stor vikt att de främsta inom cocktailsvärlden vill vara en del av varumärket och använder produkterna dagligen. Ekobryggeriet ska finnas till för allt från världens främsta bartenders till glada hemmakonsumeter, oavsett om det ska mixas en enkel gin & tonic eller mer avancerade cocktails.

”Det är väldigt kul att vi fått äran att utveckla en ny tonicsmak tillsammans med Emil Åreng. Detta är en otroligt stark kvalitetsstämpel för Ekobryggeriet. Vi vill att Ekobryggeriet ska vara ett varumärke för alla och att produkterna ska användas till drinkar vid alla samanahang.” säger Filip Lundquist, VD på Umida Group AB.

För ytterligare information, kontakta:

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0)76 942 41 21

Continue Reading

Marknadsnyheter

UMIDA: Ingår samarbete med Emil Åreng

Published

on

By

Umida Group AB (publ) har inlett ett samarbete med en av Sveriges bästa och mest krediterade bartenders, Emil Åreng. Under varumärket Ekobryggeriet har bolaget tillsammans med Emil utvecklat en ny tonic som har smak av svarta vinbär, produkten lanseras nu i dagligvaruhandeln och HORECA.  

Emil Åreng har i spritens namn rest världen runt, publicerat böcker och artiklar, vunnit de största cocktailtävlingarna och varit kreativ chef över anrika Cadierbaren på Grand Hotel i Stockholm. Emil skapade cocktailboken “Salongs i Norrland” som utsågs till Världens Bästa Cocktailbok vid Gourmand Awards. Emil driver sedan några år tillbaka en av Nordens främst cocktailbarer i Umeå, Facit Bar. Emil är av många ansedd som Sveriges främsta bartender.

Nu har Emil tillsammans med Ekobryggeriet utvecklat en ny tonic. Tonicen har smak av svarta vinbär och har nu lanserats via direktförsäljning till dagligvaruhandelsbutiker samt restauranger. Tonicen kommer att bära Ekobryggeriets vanliga design samt tydligt framhäva Emils inbladning i produkten. För Ekobryggeriet som varumärke är det av stor vikt att de främsta inom cocktailsvärlden vill vara en del av varumärket och använder produkterna dagligen. Ekobryggeriet ska finnas till för allt från världens främsta bartenders till glada hemmakonsumeter, oavsett om det ska mixas en enkel gin & tonic eller mer avancerade cocktails.

”Det är väldigt kul att vi fått äran att utveckla en ny tonicsmak tillsammans med Emil Åreng. Detta är en otroligt stark kvalitetsstämpel för Ekobryggeriet. Vi vill att Ekobryggeriet ska vara ett varumärke för alla och att produkterna ska användas till drinkar vid alla samanahang.” säger Filip Lundquist, VD på Umida Group AB.

För ytterligare information, kontakta:

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0)76 942 41 21

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.