Marknadsnyheter
ZINZINO AB (PUBL): PRELIMINÄR FÖRSÄLJNINGSRAPPORT Q3 2024
Zinzinos totala intäkter ökade med 22 % i Q3 jämfört med föregående år.
Intäkterna för Zinzinos försäljningsmarknader i september 2024 ökade med 20 % och uppgick till 177,8 (148,3) mSEK. Faun Pharmas externa försäljning minskade jämfört med föregåede år och uppgick till 5,8 (9,9) mSEK. Sammanlagt ökade koncernen intäkterna med 16 % till 183,6 (158,2) mSEK jämfört med föregående år.
Intäkterna i Zinzinos försäljningsmarknader ökade med 22 % i tredje kvartalet 2024 jämfört med samma period föregående år och uppgick till 503,5 (413,8) mSEK. Totala intäkter i koncernen ökade med 22% i tredje kvartalet och uppgick till 531,9 (436,9) mSEK.
Koncernens ackumulerade försäljning januari-september 2024 ökade med 21 % till 1493,1 (1238,5) mSEK.
Intäkterna fördelade sig enligt följande:
Regioner, mSEK | 24-Sep | 23-Sep | Förändring | Q3 2024 | Q3 2023 | Förändring | Ack 2024 | Ack 2023 | Förändring | |
Norden | 25,0 | 25,5 | -2% | 72,2 | 72,3 | 0% | 213,6 | 217,1 | -2% | |
Centraleuropa | 48,8 | 37,0 | 32% | 138,7 | 111,8 | 24% | 394,5 | 303,0 | 30% | |
Östeuropa | 28,1 | 31,9 | -12% | 88,1 | 94,3 | -7% | 279,7 | 281,3 | -1% | |
Syd- & Västeuropa | 38,1 | 26,4 | 44% | 104,3 | 68,7 | 52% | 264,6 | 180,2 | 47% | |
Baltikum | 7,2 | 8,3 | -13% | 22,0 | 24,1 | -9% | 69,5 | 66,8 | 4% | |
Nordamerika | 20,3 | 14,5 | 40% | 52,6 | 28,7 | 83% | 134,0 | 67,8 | 98% | |
Asien-Stillahavsregionen | 9,1 | 3,7 | 146% | 21,8 | 11,0 | 98% | 47,1 | 41,0 | 15% | |
Afrika | 1,2 | 1,0 | 20% | 3,9 | 2,9 | 36% | 10,8 | 10,0 | 8% | |
Zinzino | 177,8 | 148,3 | 20% | 503,5 | 413,8 | 22% | 1 413,8 | 1 167,2 | 21% | |
Faun Pharma | 5,8 | 9,9 | -41% | 28,4 | 23,1 | 23% | 79,7 | 71,3 | 12% | |
Zinzino Group | 183,6 | 158,2 | 16% | 531,9 | 436,9 | 22% | 1 493,5 | 1 238,5 | 21% |
Länder i regioner:
-Norden: Danmark, Färöarna, Finland, Island, Norge, Sverige
-Centraleuropa: Österrike, Tyskland, Schweiz
-Östeuropa: Tjeckien, Slovakien, Ungern, Polen, Rumänien
-Syd- & Västeuropa: : Cypern, Frankrike, Grekland, Italien, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Belgien, Irland, Serbien, Turkiet
-Baltikum: Estland, Lettland, Litauen
-Nordamerika: Kanada, USA, Mexiko
-Asien-Stillahavsregionen: Australien, Hongkong, Indien, Malaysia, Singapore, Taiwan, Thailand
-Afrika: Sydafrika
För mer information vänligen kontakta:
Dag Bergheim Pettersen CEO Zinzino +47 (0) 932 25 700, zinzino.com
Bilder för fri publicering: marketing@zinzino.com
Certified Adviser: Carnegie Investment Bank AB (publ)
Zinzino är ett globalt direktförsäljningsföretag från Skandinavien som specialiserat sig på testbaserade, personligt anpassade kosttillskott och vetenskaplig hudvård. Det är ett aktiebolag med aktier noterade på Nasdaq First North Premier Growth Market. Företagets vetenskapligt beprövade kosttillskott finns på mer än 100 marknader över hela världen. Zinzino äger det schweiziska biotekniska hudvårdsvarumärket HANZZ+HEIDII samt de norska forsknings- och produktionsenheterna BioActive Foods AS och Faun Pharma AS. Företagets huvudkontor ligger i Sverige, i Göteborg, med ytterligare kontor i Europa, Asien, USA och Australien.
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke