Marknadsnyheter
Zoomability har deltagit i 2023 års konferens för State Park Directors i USA
Under förra veckan, 12-14 september, deltog Mathias Lewén, VP Sales and Marketing Zoomability, tillsammans med Zoomabilitys distributör, McCabe Outdoor Mobility, på NASPD:s årliga konferens i Lake Tahoe, Nevada. Konferensen samlade totalt ca 400 deltagare och 70-talet utställare.
Konferensen är en viktig kontaktpunkt för utbyte av idéer kring utvecklig av parkerna, och representanter från mer än 40 stater var närvarande. Delegaterna vid konferensen representerade ca 1600 state parks runtom i USA, och var till största delen beslutsfattare inom respektive organisation.
State Parks är en kundgrupp som Zoomability relativt nyligen påbörjat en mer aktiv bearbetning av, och ser dem som en mycket viktig kundgrupp framöver. Under sommaren har bearbetning skett via telefon och videomöten, men NASPD gav också en ovärderlig möjlighet att få visa upp Zoomen på riktigt.
”Det var för Zoomability en mycket viktig konferens där vi fick möjlighet att nå ut till en stor mängd beslutsfattare inom ett viktigt kundsegment i USA, state parks”, konstaterar Mathias Lewén. ”Vi fick genomgående mycket gott mottagande och hade hög synlighet både under själva konferensen samt vid flera av de aktiviteter som arrangerades i anslutning till den.”
Zoomen demonstrerades dels via monterbesök, dels ute i närliggande parkmiljöer och stränder.
”I princip 100% av de som testade var mycket imponerade över Zoomens egenskaper och de flesta uttryckte också intresse för vidare diskussioner inom respektive organisation.” fortsätter Mathias. ”Vi kommer nu kontakta främst de som testade Zoomen och erbjuda testmöjligheter i deras egna miljöer.”
Zoomability förde under veckan även diskussioner med McCabe Outdoor Mobility och andra parter om närmare samarbete med målet att etablera Zoomen ännu bättre på den amerikanska marknaden.
”För att kunna genomföra den expansion i USA vi vill behöver vi en starkare lokal representation och McCabes har både intresse och plattform för att kunna hjälpa oss med detta” menar Mathias.
För mer information kontakta
Pehr-Johan Fager, VD
pj@zoomability.com
0709203961
Om Zoomability Int. AB (publ)
Zoomability har utvecklat och säljer en terränggående elrullstol Zoom Uphill®, anpassad för personer med funktionsnedsättning i de nedre extremiteterna, men som också passar alla som vill ha en häftig körupplevelse. Den har rönt stor uppmärksamhet främst i USA, men även i Sverige och övriga Europa. Det är en hybrid mellan traditionella eldrivna rullstolar-PWC, från tillverkare som Permobil, Sunrise och Invacare, och fyrhjulingar-ATV. Zoom Uphill® har funktionaliteten och de ergonomiska kvalitéerna som en PWC och körkapacitet och stabiliteten som hos en ATV. Den är unik i sin design då den tack vare sin patenterade bottenplatta är både lätt och smidig såväl som stark och stabil och lämpar sig därför både för tuff terräng och urbana miljöer. Zoom Uphill® möjliggör ett friare liv för personer med begränsad rörelseförmåga. Det kan vara människor med olika typer av funktionshinder, lungkapacitet eller styrka i kroppen.
Zoom Uphill® är registrerad som medicintekniskt hjälpmedel enligt MDR 2017/745 och testad enligt rullstoldirektivet EN12184.
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke