Marknadsnyheter
Zound showed progress in a challenging year
In a year marked by the pandemic net sales for Zound Industries amounted to 1,756 MSEK in 2020, down 12% from 1,997 MSEK in 2019. Operating profit for the full year, was positive at 9.4 MSEK.
2020 was a year of highs and lows for Zound as the global COVID-19 pandemic presented many challenges. Demand dropped when key markets introduced restrictions in the early spring and once demand started to recover in the middle of the year, component shortages and logistic challenges hit the electronics industry and impacted Zound’s product availability. These challenges are expected to continue throughout the first half of 2021.
A reorganization and several relevant product launches aided recovery and after a record breaking Q3 and a stable Q4, Zound ended the year down only 12 percent for the full year.
“There is no no doubt that the global pandemic shaped our year. But the team pulled together and worked incredibly hard to overcome the challenges the year threw at us, to launch some excellent products in 2020 and to keep future product development progressing for 2021 and beyond,” comments Jeremy de Maillard, CEO at Zound.
Despite the challenges, there were some clear success stories. Zound’s own ecommerce channels grew by an impressive 42% and the US and China, both key markets for the company, experienced double-digit growth.
In terms of products, Zound started the year with the launch of Marshall’s Monitor II ANC headphones that won widespread praise for its performance. The launch of Marshall Emberton followed in the summer, a portable speaker that quickly became Zound’s fastest ever selling product. Rounding up the year, Marshall released an update to its best-selling headphone franchise with the Major IV. Urbanears launched its first true wireless products, Luma and Alby, and adidas broadened its portfolio with the RPD-01, a wireless headphone tuned for runners.
“Although sales were down in 2020, we are in a good position heading into 2021 with a healthy financial position driven by strong cash flow and positive net debt. Looking ahead, we are finalizing our new strategic plan and navigating the supply chain issues which will continue to affect our business and industry until Q3. Our product roadmap is strong and we’re pushing harder than ever before on innovation and sustainability”, comments Jeremy de Maillard, CEO at Zound.
Most recently, on March 4th 2021, Zound unveiled the first true wireless product from Marshall – the Mode II alongside the new campaign Never Stop Listening starring Iggy Pop.
The full 2020 Annual Report will be published before the AGM later this spring.
For more information, please contact
Gustav Dahlgren, Head of Communications, Zound Industries
gustav.dahlgren@zoundindustries.com | +46 704 96 93 13
About Zound Industries International AB
Zound Industries designs and develops speakers and headphones under the brand names adidas, Marshall and Urbanears. With a strong focus on innovative technology and user-centered design, Zound has launched a wide range of iconic, award-winning products. Zound currently has around 250 employees, with offices in Stockholm, New York, London, Paris, Shenzhen and Hong Kong. In 2020 turnover reached about SEK 1.8 billion.
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke