Marknadsnyheter
Åsa Sånemyr är ny varuhuschef på Åhléns City Stockholm


Åsa Sånemyr har rekryterats som varuhuschef för Åhléns City Stockholm. Åsa har gedigen erfarenhet från flertalet ledarroller inom försäljning, marknadsföring och som vd för bland annat Hope och Lund Fashion och nu senast managemenkonsultbolaget New Day Stockholm. Hon tillträder som varuhuschef på Åhléns City Stockholm den 21 februari.
Åsa Sånemyr har rekryterats till rollen som varuhuschef för Åhléns City Stockholm med uppdraget att utveckla, förnya och leda varuhuset till att bli en ännu mer attraktiv destination där kundernas behov och drömmar uppfylls inom mode, hem och skönhet. Målet för Åhléns City Stockholm är att vara en engagerande och nytänkande mötesplats som inspirerar såväl kunder som samarbetspartners.
– Det är fantastiskt roligt att Åsa Sånemyr nu kliver in i rollen som varuhuschef för Åhléns City Stockholm. Åhléns City är en fysisk manifestation av vårt varumärkeslöfte, med målet att alltid ha ett erbjudande och en köpupplevelse i toppklass som möter kundernas behov och drömmar. Vi står inför flera spännande utvecklingsmöjligheter som kräver en trygg och modig visionär ledare med passion för förnyelse. Vi är därför mycket glada över att just Åsa, med sitt goda ledarskap och gedigna erfarenhet av kundfokus och varumärkespositionering ska leda arbetet framåt, säger Annica Hagen, vd Åhléns.
Åsa har en lång bakgrund av olika ledande befattningar inom flera olika branscher vilket kommer att vara till stor nytta i Åhléns Citys fortsatta framtidsresa. Åsa har tidigare varit vd på bland annat HOPE Stockholm, Lund Fashion och Hammarby Fotboll. Hon kommer senast från det egna managementkonsultbolaget New Day Stockholm, som hon grundade 2020.
– Varuhuschef på Åhléns City Stockholm har alltid varit en drömroll för mig, bland annat då jag tidigare jobbat med varuhuset i egenskap av leverantör och för att jag är en frekvent kund. Jag tycker att Åhléns förändringsresa är superspännande och ser fram emot att få fortsätta utveckla, förnya och leda den ikoniska handelsplatsen som Åhléns City i Stockholm redan är. Jag hoppas kunna bidra med ett nytänkande och affärsinriktat ledarskap som kan inspirera medarbetare och stärka Åhléns Citys varumärke ytterligare, säger Åsa Sånemyr.
På Åhléns City i Stockholms erbjuds idag bland annat över 1000 varumärken inom hem, mode och skönhet och tjänster samt café- och restaurangutbud. Där finns Nordens största skönhetsavdelning och exklusiv Personal Shopping för den mode-, skönhet- och hemintresserade kunden. Varuhuset är en arbetsplats med 500 anställda som årligen möter 13 miljoner besökare.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Weronica Nilsson, PR- och kommunikationschef Åhléns,
e-post: weronica.nilsson@ahlens.se, tfn: 070 198 11 23
Om Åhléns
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandels-koncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke