Björklövens #fyllhallen-kampanj vinner guld igen

| 10 juni, 2021 | 0 kommentarer

I går, onsdag 10 juni, avgjordes en av Europas största PR-tävlingar – SABRE Awards – och vinnare i kategorin ”Entertainment” blev kampanjen #Fyllhallen som Björklöven och Punkt PR skapade utifrån ett initiativ av supportern Emanuel Forslund från Umeå. Nominerade var bland andra stora varumärken som Xbox och Nordisk Film & Zentropa.

– Hela idén med #fyllhallen har varit en av de största ljuspunkterna under de här underliga säsongerna som vi precis har genomlevt, säger Anders Blomberg, VD på Björklöven. Att det var ett initiativ från vår supporter Emanuel Forslund gör det så starkt, det visar återigen hur viktiga och faktiskt helt avgörande våra fantastiska fans är. Jag längtar tills vi kan fylla hallen på riktigt igen.

I december vann kampanjen guld i European Excellence Awards och nu kammade den alltså även hem guld i sin kategori i SABRE EMEA Awards. Totalt deltog över 2 000 PR-kampanjer från hela Europa och 400 var nominerade vidare i olika kategorier. I kategorin ”Consumer Services / Entertainment” tog alltså Björklöven och Punkt PR hem vinsten.

– Det känns jättefint att värmen från Björklöven-fansen spridit sig i Europa. Det faktum att kampanjen startade utifrån en genuin kärlek till laget har säkert haft stor påverkan på juryn i de två stora PR-tävlingar som den nu har vunnit, säger Hanna Kangassalo på Punkt PR.

Här finns alla vinnare listade:
https://www.provokemedia.com/events-awards/sabre-awards/sabre-awards-EMEA/2021-sabre-emea-winners

Filmen som Punkt PR och Björklöven tävlade med:
https://vimeo.com/468136105

Kontakt Björklöven
Anders Blomberg, VD på Björklöven
090-712574
[email protected]

Kategori: Marknadsnyheter

Om skribenten ()

Tanalys är en sajt för investerare som med teknisk analys vill förbättra sin trading. Tanalys erbjuder teknisk analys från flera ledande analytiker, samt nyheter och utbildningar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *