Connect with us

Marknadsnyheter

BOOKING.COM-UNDERSÖKNING: 1 AV 3 FOTBOLLSFANS TROR ATT DERAS LAG KAN VINNA EM

Published

on

  • Över hälften av alla europeiska fotbollsfans planerar att resa både inrikes och utomlands för att se sitt lag spela nästa sommar.
  • Nästan en fjärdedel (24 %) av europeiska fotbollsfans mellan 18 och 34 år medger att de skulle ställa in sin smekmånad för att se deras lag vinna en stor internationell tävling.
  • Booking.com tillkännager fotbollslegenden – och vinnaren av UEFA EURO 2008 och Guldskon – David Villa som sin nya Brand Ambassador. Han ska ge insikt i vad fansens hängivenhet och outtröttliga optimism innebär för spelarna när de tävlar på högsta nivå.  

MALMÖ, 20 november, 2019 – Booking.com, officiell sponsor av boende och upplevelser under UEFA EURO 2020™, har genomfört en undersökning bland över 7 500 fotbollsfans i 11 europeiska länder – Belgien, Danmark, England, Frankrike, Italien, Kroatien, Nederländerna, Ryssland, Spanien, Sverige och Tyskland – inför UEFA EURO 2020™ för att se vilka förväntningar fansen har inför turneringen nästa sommar.

Europeiska fotbollsfans stöttar sina lag

Resultatet visar en stor optimism över hela regionen – 35 % tror att deras lag kommer gå hela vägen och lyfta pokalen i ett framtida mästerskap – vilket bådar gott inför det kommande Europamästerskapet. 

Nästan 40 % av kvinnliga fotbollsfans tror att deras lag kan vinna turneringen, jämfört med 32 % av manliga fotbollsfans, och trots år av varierande resultat är den äldre generationen fortfarande den mest optimistiska kring deras lags chanser att vinna – 37 % av fansen över 65 år tror på sitt lag.

Vilken europeisk nation har de mest optimistiska fansen? 

Imponerande 58 % av de tyska fotbollsfansen är optimistiska inför lottningen till turneringen. Men efter ett inte helt övertygande resultat i UEFA Nations League, där man förlorade mot ärkerivalerna Frankrike och Nederländerna, tror mindre än en tredjedel (29 %) att deras lag kommer vinna hela turneringen – och 24 % tror inte ens att deras lag har chans att vinna en stor turnering inom de närmsta 10 åren.

Kroatiens fans är mest optimistiska inför lottningen: mer än två tredjedelar (67 %) känner sig hoppfulla och 45 % känner sig säkra på att de kommer vinna en stor turnering under de kommande åren. 

Efter flera besvikelser i turneringssammanhang och en snöplig förlust mot Tjeckien i EM-kvalet är engelska fotbollsfans de mest nervösa inför lottningar i allmänhet, och en tredjedel (35 %) är oroliga för deras lags chanser i den kommande turneringen. Nästan en tredjedel (32 %) tror emellertid att deras lag kan vinna EM nästa år, men 1 av 10 (11 %) tror sig aldrig få uppleva en förstaplats i en stor turnering. 

Frankrike är favoriter inför turneringen och det återspeglas också bland fansen där mer än hälften (51 %) är optimistiska inför lottningen och en tredjedel (33 %) tror att Frankrike kan gå hela vägen och lyfta EM-pokalen. Merparten av spelarna från UEFA EURO 2016™ är med i årets lag, med några dynamiska tillskott, och experterna är överens om att det kommer bli ett svårslaget landslag i år. 

Spanska fans har höga förväntningar på sitt lag. Mer än en tredjedel (36 %) medger att de är nervösa inför lottningen men 59 % tror ändå att laget kan vinna hela turneringen – det är den högsta siffran bland alla europeiska fans. 

Undersökningen visar att nederländska fans tror att UEFA EURO 2020™ kan vara ett mästerskap för tidigt för att gå hela vägen. Trots att laget tog sig till final i UEFA Nations League tror bara 17 % att laget kan vinna det kommande Europamästerskapet. Men nästan dubbelt så många (33 %) tror sig få uppleva en vinst i ett internationellt mästerskap inom fyra år. 

Europeiska fotbollsfans förbereder sig för att resa under nästa sommar

Nästa års turnering sker i 12 länder och mer än hälften (56 %) av de tillfrågade fansen planerar att resa både inrikes och utomlands för att se sitt lag spela live.

Trots att bara 16 % av danska fotbollsfans tror att deras lag kan vinna turneringen är 61 % villiga att resa för att se sitt lag spela. 

Europeiska fotbollsfans är så intresserade av att se sitt lag tävla i en stor turnering att nästan en fjärdedel (24 %) i åldrarna 18–34 år skulle ställa in sin smekmånad för att få se sitt lag vinna en internationell turnering live. 26 % medger även att de gladeligen skulle spendera betydligt mer pengar på att resa till ett sportevenemang än på sin smekmånadssemester. 

Häpnadsväckande 27 % uppger sig inte ha något problem med att förlora sitt jobb om det innebär att de skulle kunna vara på plats när deras lag vinner en historisk final.  

Kommentar från Arjan Dijk, Senior Vice President och Chief Marketing Officer på Booking.com: “2020 kommer bli ett spännande sportår – från UEFA EURO 2020 i Europa till andra internationella turneringar i Japan och Australien. Vårt uppdrag är att göra det lättare för alla att uppleva världen, och då en fjärdedel av fotbollsfansen i åldrarna 18–34 uppger att de endast reser för att se sitt lag spela, är vi glada över att vara samarbetspartner med UEFA för att bidra till att fansen får bästa möjliga upplevelse när de reser till turneringen. Det innebär att enkelt kunna boka det perfekta boendet och upptäcka saker att göra i varje värdstad.” 

–Slut–

Kontakta Booking.coms pressavdelning i Sverige för mer information: booking@aspekta.se

Booking.com grundades 1996 i Amsterdam och har gått från att vara ett litet, holländskt start up-företag till ett av världens största digitala reseföretag. Booking.com är en del av Booking Holdings Inc. (NASDAQ: BKNG) och jobbar för att göra det lättare för alla att uppleva världen. Genom att investera i teknologi som hjälper till att ta bort friktionen ur resandet, sammankopplar Booking.com miljontals resenärer med minnesvärda upplevelser, smidiga transportalternativ och fantastiska ställen att bo på, från hus till lägenheter och mycket mer. Booking.com gör det möjligt, genom sin ställning som världsledande marknadsplats, att sammankoppla både etablerade varumärken och entreprenörer av alla storlekar med en global publik och utveckla deras verksamhet. Booking.com finns på 43 språk och erbjuder över 28 miljoner bokningsalternativ, inklusive fler än 6,2 miljoner hus, lägenheter och andra unika ställen att bo på. Oavsett vart du vill resa eller vad du vill uppleva, gör Booking.com det möjligt och hjälper dig med kundtjänst som är tillgänglig dygnet runt.

Följ oss på Twitter och Instagram, gilla oss på Facebook, och besök vårt nyhetsrum för att få de senaste nyheterna och uppdateringarna.

MEDDELANDE TILL REDAKTÖRER

Undersökningen beställdes av Booking.com och genomfördes oberoende bland 7 743 europeiska fotbollsfans över 18 år i 11 länder (inklusive ca 900 vardera från Tyskland, Frankrike, Spanien, Italien, Storbritannien och Ryssland, samt ca 400 vardera från Belgien, Danmark, Kroatien, Nederländerna och Sverige). Undersökningen genomfördes mellan 8 augusti och 2 september 2019.

Continue Reading

Marknadsnyheter

LumenRadio skapar ny ledningsroll och tillsätter en Chief Commercial Officer

Published

on

By

LumenRadio utnämner Peter Andersson till Chief Commercial Officer (CCO), vilket samtidigt innebär införandet av en ny ledningsroll. Den nyinrättade befattningen syftar till att förstärka företagets tillväxt med fokus på försäljning och att optimera den övergripande kommersiella prestandan inom organisationen.

I sin nya befattning kommer Peter att ansvara för ledning och utveckling av försäljning och marknad. Huvuduppgiften för rollen är att formge och genomföra företagets kommersiella strategi, med särskilt fokus på att intensifiera arbetet med att implementera den indirekta säljstrategin för Building och Infrastructure Control Systems (B&ICS).

Peter har en gedigen erfarenhet av liknande befattningar och kommer senast från sin roll som CCO på teknologiföretaget Metry, som genomgått en snabb expansion och som nyligen förvärvades av Evora, en ledande leverantör av teknikbaserade hållbarhetslösningar för fastighetsbranschen. Tidigare har han innehaft liknande befattningar inom Thales, en global teknikledare som utvecklar och investerar i digitala systemlösningar och ”deep tech” innovationer. Peter tillträder den nya rollen den 1:a maj 2024.

”Potentialen för LumenRadios produkter på existerande och nya marknader är hissnande, tekniken är marknadsledande och kan revolutionera flera industrier”, säger Peter Andersson. “Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med detta fantastiska team vara med och utveckla bolaget till nästa nivå, geografiskt och intäktsmässigt”. 

”Vi är väldigt glada över att välkomna Peter och dra nytta av hans omfattande erfarenhet av att driva tillväxt och utveckla kommersiella strategier. Peter kommer att spela en nyckelroll i att accelerera takten och intensifiera vår fortsatta tillväxtresa”, säger Alexander Hellström, VD på LumenRadio.”

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Alexander Hellström, VD LumenRadio AB

Email: alexander.hellstrom@lumenradio.com

Susanne Gerdin, IR, Communication & Marketing Director

Email: susanne.gerdin@lumenradio.com

Tel: +46 70-723 09 30

Om LumenRadio

LumenRadio är ett svenskt teknologibolag som erbjuder tillförlitliga trådlösa produkt-till-produkt-uppkopplingar för verksamhetskritiska IoT applikationer. Våra skalbara lösningar bygger på patenterad trådlös teknologi för ljusstyrning, fastighetsautomation och industriell kommunikation. Vi har en noll vision vad gäller kablar och erbjuder våra kunder ett trådlöst alternativ som fungerar lika bra som den traditionella kabeln – eller bättre. Med huvudkontor i Göteborg, Sverige, och försäljningskontor i Norge, Tyskland, USA, och Kina levererar våra cirka 70 passionerade medarbetare varje dag – Wireless Without Worries.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Cell Impact har tecknat avtal om leveranser till ett värde av 3,2 MSEK

Published

on

By

En ledande japansk global leverantör har lagt en order hos F.C.C. som omfattar design, verktyg och prototyper – vilket Cell Impact kommer att leverera.

Ordern är en direkt följd av det fördjupade samarbetet mellan Cell Impact AB (publ) och japanska F.C.C. Co., Ltd. som inleddes med den demonstrationslina som installerades hos F.C.C. i slutet av 2022.

– Bolaget som har lagt ordern var ett av de företag som utvärderade Cell Impact Forming™, vår unika och patenterade formningsteknologi, hos F.C.C. Ordern omfattar design av verktyg och flödesplattor, tillverkning av formningsverktyg och en prototypserie av kundanpassade flödesplattor, säger Daniel Vallin, tillförordnad vd för Cell Impact.

I den här affären tog F.C.C. emot ordern från den globala leverantören och Cell Impact fick sedan en order från F.C.C. Ordervärdet uppgår till 3,2 miljoner kronor och leveranserna förväntas ske under fjärde kvartalet 2024. Verktygen kommer att tillverkas av Cell Impact i Karlskoga och produktionen av prototyper kommer att ske både i Karlskoga och hos F.C.C. i Hamamatsu, Japan, med den Cell Impact Forming-lina som finns i F.C.C:s fabrik till den globala leverantören.

F.C.C. är en globalt etablerad leverantör till fordonsindustrin. Några av bolagets framträdande styrkor är dess storlek, infrastruktur och de sedan länge etablerade kontaktnäten inom Automotive.

Denna information är sådan information som Cell Impact AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.

För mer information, vänligen kontakta:
Daniel Vallin
CEO och IR-kontakt, Cell Impact AB
+46 730686620 eller daniel.vallin@cellimpact.com

Om Cell Impact
Cell Impact AB (publ) är en global leverantör av avancerade flödesplattor till tillverkare av bränsleceller och elektrolysörer. Företaget har utvecklat och patenterat en unik metod för höghastighetsformning, Cell Impact Forming™, som gör det möjligt att tillverka flödesplattor mer skalbart och kostnadseffektivt, jämfört med konventionella formningsmetoder. Cell Impact Forming är en miljövänlig formningsteknik som inte använder något vatten och väldigt lite el.

Cell Impact är noterat på Nasdaq First North Growth Market och FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser (CA).

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Electrolux Professional Group förvärvar Adventys – specialist inom induktionsteknologi

Published

on

By

Electrolux Professional Group har idag förvärvat Adventys – en fransk tillverkare av utrustning för matlagning med induktionsteknologi.

“Matlagning med induktionsteknologi reducerar CO2-utsläppen väsentligt jämfört med annan teknik, som exempelvis gas, eftersom den endast använder energi när spisytan är aktiverad. Detta gör den till en teknologi för framtidens hållbara matlagning. Med förvärvet av Adventys får vi tillgång till egen utveckling av induktionsteknologi samtidigt som vi behåller och stärker vårt ledarskap inom matlagning på spisar och stekbord,” säger Alberto Zanata, VD och Koncernchef för Electrolux Professional Group.

Adventys, grundat 1999, designar och tillverkar utrusning för matlagning med induktion, och har cirka 40 anställda, varav flertalet inom FoU (R&D), baserat med en fabrik i Seurre, Frankrike. Företaget har en global försäljning om cirka 70 Mkr, och en EBITA-marginal som är högre än Electrolux Professionals EBITA-marginalmål om 15%.

Electrolux Professional förvärvar Adventys från P3F Sarl (ägd av Adventys VD) och andra investerare för ca 260 Mkr (22,1 MEur).

För ytterligare information, vänligen kontakta Jacob Broberg, Chief Communication & Investor Relations Officer +46 70 190 00 33

Electrolux Professional Group är en av de ledande globala leverantörerna av storkök, dryck och tvätt för professionella användare. Våra innovativa produkter och världsomspännande servicenätverk gör det dagliga arbetet för våra kunder enklare, mer lönsamt och verkligt hållbart varje dag. Våra lösningar och produkter tillverkas i 13 fabriker i åtta länder och säljs i mer än 110 länder. År 2023 hade Electrolux Professional Group en global försäljning på 12 miljarder kronor och cirka 4.300 anställda. Electrolux Professionals B-aktier är noterade på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på https://www.electroluxprofessionalgroup.com

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.