Connect with us

Marknadsnyheter

Cision lanserar ny kommunikationstjänst – mäter och optimerar PR lokalt och globalt

Published

on

Nu lanserar Cision en ny PR- och kommunikationstjänst i Sverige, NextGen Cision Communications Cloud. Med den nya omvärldsbevakningen kan kommunikatörer mäta och optimera sina PR-aktiviteter både i Sverige och internationellt. I tjänsten ingår även marknadens största mediedatabas som möjliggör proaktiv kommunikation mot journalister, medier och sociala influencers.

Cision har under de senaste åren expanderat globalt och blivit världsledande inom omvärldsbevakning, bland annat genom att förvärva flera ledande internationella bevaknings- och analysföretag. Nu lanserar Cision NextGen Communications Cloud i Sverige, en lätthanterlig tjänst som lagt samman befintliga delar av Cisions produktportfölj och kombinerar den globala styrkan med den lokala närvaron, exempelvis genom svenska nyhetskällor och mediekontakter.

–  Vi är glada att äntligen kunna lansera Cisions flaggskepp i Sverige och en tjänst som optimerar hela kommunikationsarbetet, säger Magnus Thell, VD för Cision Sverige. Det handlar om hela flödet, från att hitta rätt journalister eller influencers för varje utskick, till att följa upp var nyheten publiceras, vilka budskap som fungerar och analysera hur publiciteten bidrar till verksamhetsmålen. Tack vare vår globala närvaro och våra innovativa lösningar kan tjänsten anpassas till alla organisationers behov, samtidigt som den är mycket enkel att använda med ett användarvänligt gränssnitt.

Här kan du läsa mer om Cision Communications Cloud

Nyheter i ​​NextGen Cision Communications Cloud:
 

  • Hitta rätt kontakter i Cisions nya mediedatabas. Hitta rätt person för varje utskick, oavsett om det är en journalist eller en influencer. Sök och filtrera bland miljontals ämnen, nyckelord, nyhetsresultat och publikintressen.
  • Omvärldsbevakning i Sverige och globalt. Cisions nya bevakningstjänst har obegränsade sökningar och anpassningsbara nyhetslarm och rapporter. Omvärldsbevakningen ger kunderna informationen de behöver för att exempelvis hantera en kris eller bevaka en lanseringskampanj.
  • Integrerat analysverktyg. Med Cisions analysverktyg kan kunder enkelt visualisera sina bevakningsträffar och skapa en förståelse genom att koppla datan till relevanta affärsresultat, filtrera materialet efter tidsintervall, konkurrenter och kampanjer. Smidigt arbetsflöde med justerbara dashboards, mobilvänlig design och interaktiva rapporter till beslutsfattare.
     
  • Bevaka poddar. Fyra av tio svenskar lyssnar på poddar och 23 procent gör det varje vecka enligt rapporten Svenskarna och internet. Med Cisions nya bevakningstjänst kan du identifiera och bevaka över 25 000 poddar i Sverige och globalt.
     

Oskar Larsson
Head of Marketing Cision Nordics
+46 8 507 410 41
oskar.larsson@cision.com

Cision Ltd. är en globalt ledande leverantör av software och tjänster inom förtjänad kommunikation för verksamma inom PR- och marknadskommunikation samt IR. Cisions® mjukvara möjliggör för användare att identifiera och interagera med opinionsbildare, skapa och distribuera meningsfulla berättelser och mäta vilken affärspåverkan det har. Cision har över 4,800 anställda med kontor i 24 länder i Amerika, EMEA och APAC.

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.