Connect with us

Marknadsnyheter

Convendum tecknar avtal med Fabege om eget hus vid Stureplan

Published

on

En av Stockholms absolut mest prominenta gator i kombination med en byggnad med 100-åriga anor och kvaliteter fick Convendum att välja placeringen för nästa storslagna co-working yta. Kungsgatan 9 med sina nära 7 600 kvm blir värd för alltifrån öppet café i gatuplan, till loungeytor, konferensrum, kontorshotell och avskilda ytor för mindre företag.

Avtalet tecknas på 12 år och avser i princip hela byggnaden med adress Kungsgatan 7-15. Ett anrikt kvarter mitt i hjärtat av Stockholm och med en årshyra på cirka 62 Mkr. Fastigheten kommer att moderniseras och investeringen innefattar även uppgradering av tekniska installationer och klimatförbättrande åtgärder, vilket kommer att sänka driftskostnaderna. Den totala investeringen uppskattas till 194 Mkr. Tillträde planeras till juni 2022.

– ”Vi är stolta över etableringen tillsammans med Fabege i denna stora nationalromantiska fastighet. Här kommer historiens vingslag möta Convendums modernism i en spännande symbios. Convendums affärsmodell med flexibla hyresavtal och all inclusive kontor i premiumsklassen har fått en kraftigt ökande efterfrågan på marknaden. Vår hitills största etablering på Kungsgatan kommer att representera allt det bästa hos Covendum, och detta på ett av Stockholms mest attraktiva lägen”, säger Håkan Jeppsson, VD Convendum.

Kungsgatan är en paradgata vars karaktär präglas av pampiga fasader, torn och broar. En stadsmiljö som har lockat många filmmakare genom tiderna. Fabege har tillsammans med övriga fastighetsägare arbetat aktivt för visionen att Kungsgatan ska bli en naturlig destination i Stockholm och stora förändringar har också skett de senaste åren framförallt längs stråket mellan Sveavägen och Stureplan.

– ”Det är inte ofta denna typ av objekt och möjligheter kommer ut på marknaden, vilket också har återspeglats i det stora intresset för Kungsgatan 9. Vi är riktigt glada att det blir tillsammans med Convendum som vi fortsätter förädla både Kungsgatan och denna juvel”, säger Klaus Hansen Vikström, Vice VD och chef för affärsutveckling på Fabege.

Spännande kaféer, restauranger, svenska och internationella varumärken och flaggskeppsbutiker inom friluftsliv, mode och design har etablerat sig på Kungsgatan och bidragit till visionen om Kungsgatan som paradgata och destination. Convendums erbjudande med bland annat premium co-working ytor och café öppet för allmänheten tillför ytterligare kvaliteter till visionen. Många av de butiker som finns i bottenvåningen på kvarteret kommer att finnas kvar.

Fabege AB (publ)

Om CONVENDUM
CONVENDUM etablerar moderna och efterfrågade Coworking spaces och Living i centrala affärsdistrikt. CONVENDUM erbjuder premiumkontor i kombination med aktivitetsbaserade öppna coworkingytor, lounge, konferenscenter, restaurang, café, gym, musikstudios och showrooms. Därtill erbjuds också boende i form av företagslägenheter.

CONVENDUM erbjuder moderna och effektiva kontorslösningar i bra lägen i större städers centrala affärsområden. Bolaget har etablerat 13 center för coworking med fokus på flexibilitet, service, teknik och design i Stockholm och Göteborg. CONVENDUM ökar nu expansionstakten och planerar ytterligare 20 Coworkingcenters varav flagshipsatsningen på Kungsgatan 7-15 är en.  

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Klaus Hansen Vikström, vVD och affärsutvecklingschef (extern), tfn 070-239 34 81
Andreas Malmsäter, uthyrningschef, tfn 08-555 148 62 alt. 073-986 15 08
Håkan Jeppsson, VD Convendum, tfn 072-2522370  

Med fokus på kommersiella fastigheter, utvecklar Fabege attraktiva platser i Stockholmsområdet. Vi är en närvarande partner som, med människan i centrum, nytänkande, ansvarsfullt och flexibelt, skapar förutsättningar för företag, platser och vår stad att utvecklas. Vårt perspektiv och ägandet är långsiktigt. Vi vet att när vi skapar hållbart, skapar vi också värde. Fabegeaktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap-segmentet. För mer information, vänligen besök oss på www.fabege.se

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.