Fuud lanserar skalbar E-handel för varumärket Juica

| 12 september, 2022 | 0 kommentarer

STOCKHOLM, 12 sep, 2022 13.15 CEST

Fuud har nyligen lanserat en ny E-handelsplattform för varumärket Juica. Plattformen har anpassats för att vara skalbar, och kommer framöver att lanseras för flera av bolagets övriga varumärken. Lanseringen genomfördes i slutet av förra veckan, och mottagandet har varit positivt.

Fuuds nya E-handelsplattform har utvecklats tillsammans med Storm Commerce, ett av Nordens största SaaS-bolag. Plattformen som Fuud har investerat i är ett kraftfullt verktyg som möjliggör bra kundupplevelser och flexibilitet, samtidigt som bolaget på kort tid kan lansera lösningar för ytterligare varumärken.

Peter Blom, VD Fuud AB kommenterar lanseringen:

”Livsmedelshandel på nätet har växt explosionsartat de senaste åren och det är en allt bredare målgrupp som bidrar till tillväxten. Flera av våra varumärken passar utmärkt i digitala kanaler, och vårt nyligen förvärvade varumärke GI-Boxen säljs endast genom E-handel. Vår investering i den nya plattformen kommer ge oss goda möjligheter att lansera fler varumärken digitalt, och Juica var först ut. Genom nyhetsbrev, kampanjer, korsförsäljning och gemensam distribution och logistik mellan varumärkena finns stor potential till både volym och lönsamhet. Att sälja varor direkt till konsumenterna bidrar även till högre vinstmarginaler.”

Besök Fuuds nya E-handel genom denna länk.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Peter Blom, VD Fuud AB

Tel: +46 706 555 698

E-mail: [email protected]

Om Fuud-koncernen

Med visionen att bli ett ledande nordiskt företag på FMCG-marknaden med strategi att fortsätta anskaffa och utveckla nya varumärken med stabil intjäningspotential samlar Fuud en rad spännande svenska varumärken inom Functional Foods under samma tak, för att med gemensam kraft utmana de befintliga spelarna inom en av livsmedelsbranschens snabbast växande kategorier.

Fuud växer genom en kombination av organisk tillväxt och förvärv med stort fokus på högkvalitativt innehåll, spännande innovationer och attraktiv design. Fuuds mål är att erbjuda nya och bättre alternativ än de som redan finns på marknaden, och samtidigt bidra till såväl bättre hälsa som ökad livskvalitet för Nordens befolkning.

Med naturligt inbyggd framåtanda, en stark och hungrig säljkår samt en rad rutinerade nyckelspelare i ledning och styrelse har Fuud skapat en balans mellan muskler, driv och erfarenhet. Inom Fuud-koncernen finns just nu följande varumärken: iQ Fuel, Homie, Foodbox, GI-Boxen, Beijing8, Juica, Juicekultur, Bacoccoli, Nathalie’s, Barfly, och Legendz.

Bolaget är baserat i Stockholm och är noterat på Nasdaq First North Growth Market, kortnamn Fuud. FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser. Tel. +46 (0) 8 528 00 399, email [email protected].

Kategori: Marknadsnyheter

Om skribenten ()

Tanalys är en sajt för investerare som med teknisk analys vill förbättra sin trading. Tanalys erbjuder teknisk analys från flera ledande analytiker, samt nyheter och utbildningar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.