Connect with us

Marknadsnyheter

GLOWiD stärker sin närvaro i Europa med live shopping från Streamify. “Kunderna älskade vår första live shopping-sändning”

Published

on

GLOWiD säljer koreansk hudvård, smink och hårvård via sin e-handel och är ledande återförsäljare och distributör av utvalda varumärken i Norden. Med hjälp av live shopping från Streamify vill de komma närmare sina kunder och stärka sitt community globalt. De har redan genomfört sin första sändning med goda resultat.

GLOWiD

GLOWiD grundades 2018 av Cecilia Ortmark Söder som tidigare bott i Seoul, där hon först introducerades för koreansk hudvård. Via sin e-handel och återförsäljare som b.la Skincity, KICKS, Lyko, Bangerhead, &Other Stories, Douglas och H&M, distribuerar GLOWiD koreansk hudvård till Europa.

“Live shopping är ett fantastiskt sätt för oss att ha en nära kontakt med våra kunder och låta dem kommunicera direkt till oss” – Linn Cervin, Social Media Manager på GLOWiD.

 

Stort community byggt på utbildande innehåll

GLOWiD arbetar tätt med tillverkarna i Korea för att testa nya produkter, upptäcka nya trender och innovationer och för att på så vis alltid vara i framkant med de produkter de distribuerar. Vilket gör att de via sitt community kan låta kunden vara med och påverka vilka produkter som säljs och ge dem exklusiv förtur till innovativa produkter från Korea. 

“Vi vill vara nära våra kunder och låta dem vara med och påverka vilka produkter som tas in. Med live shopping från Streamify kan vi skapa fler dialoger och högre närvaro hos våra kunder, vilket både stärker vårt community och gör det möjligt för dem att påverka GLOWiD’s utbud”– Kristina Karlsson Sales & Logistics Manager på GLOWiD.

 

Mycket positiv respons från första live shopping-sändningen med Streamify

Med en stark följarskara på omkring 30 000 följare på sociala medier och över 25 0000 nyhetsbrevsprenumeranter, kommunicerar GLOWiD utbildande innehåll till kunder, svarar på frågor och ger råd kring användning av produkter. Det finns ett starkt community kring varumärket och ett behov hos kunder att vara med och påverka.
 

“Vi får mycket frågor kring ingredienser och produkter. Via live shopping kan vi skapa utbildande sändningar där våra kunder kan lära sig mer och bli inspirerade” – Kristina Karlsson Sales & Logistics Manager på GLOWiD.

Live shopping är ett format och kanal som GLOWiD ser som en självklar kommunikationskanal för att komma närmare sina kunder och utbilda dem inom koreansk hudvård. Redan några dagar efter avtalet med Streamify började gälla, sände de sin första live shopping-sändning. Reaktionerna lät sig inte väntas på: “Vad kul att få träffa teamet från GLOWiD!” och “Mysig & härligt häng med er på GLOWiD” var några av kommentarerna i chatten.

– “Vår första sändning var väldigt uppskattad av våra kunder. Det var överraskande hur många tittare som kommenterade att det var så kul att träffa och hänga med oss på GLOWiD, vilket jag tycker säger så mycket av hur viktigt det är för digitala butiker att visa upp personerna som faktiskt står bakom varumärket”, Kristina Karlsson Sales & Logistics Manager på GLOWiD.

– “Valet av live shopping-plattform föll på Streamify för att ni kändes väldigt trygga och kunniga. Det var naturligt att satsa på live shopping då vi verkligen tror att det är en del av framtiden inom e-handel,”  Linn Cervin, Social Media Manager på GLOWiD. 

Vi ser fram emot långsiktigt och framgångsrikt samarbete med GLOWiD. Avtalet mellan parterna kommer inte att ha betydande effekter på årsresultatet.

För mer information om Streamify, vänligen kontakta:
Anna Björkeryd, CMO
Mobil: +46 72-313 04 90
Email: anna@streamify.io

Om Streamify
2019 lanserades den internationellt skalbara plattformen Streamify – en unik digital plattform som gör det möjligt för alla att sälja produkter via Live video shopping och pay-per-view-biljetter genom livesändningar.
Streamifys aktier är listade på Spotlight Stock Market under förkortningen STREAM, och aktiens ISIN-kod är SE0015244462. Mer information finns på www.streamify.io och www.spotlightstockmarket.com. 

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.