Connect with us

Marknadsnyheter

Halvårsrapport 2019-01-01 till 2019-06-30

Published

on

2019-01-01 – 2019-06-30 (6 månader)

  • Nettoomsättningen uppgick till 0 SEK (0).
  • Resultatet efter finansiella poster uppgick till -3 067 519 SEK (-3 007 718).
  • Resultatet per aktie* uppgick till -0,13 SEK (-0,14).
  • Soliditeten uppgick per 2019-06-30 till 61 %.

2019-04-01 – 2019-06-30 (3 månader)

  • Nettoomsättningen uppgick till 0 SEK (0).
  • Resultatet efter finansiella poster uppgick till -1 839 324 SEK (-1 869 845).
  • Resultatet per aktie* uppgick till -0,08 SEK (-0,09).

* Periodens resultat dividerat med 23 712 973 (21 274 621) utestående aktier vilket inkluderar tecknade aktier i nyemissionen vilken är under registrering.

  • Under perioden genomfördes två nyemissioner som sammantaget genererade 4 632 333 kronor före emissionskostnader.
  • Tester visade fullständig rening av antibiotika i avloppsvatten med EcoFilter. Införsäljning av systemet till sjukvården pågår.
  • Utvecklar strategi för utlicensering av bolagets patent för att reducera slaskproduktion vid evaporator-rening.
  • Erhöll fler positiva patentbesked för KOL-projektet.
  • Fortsatt kemiarbete med PAL-133 för behandling av KOL och kronisk bronkit.
  • Målsättningen är att bolaget snarast skall bli självfinansierat.

2. Projektstatus

Bolaget har nu kommit fram till en punkt då det kan vara möjligt att få intäkter från flera projekt:

1. EcoFilter-systemet för att rena bort antibiotika från sjukhusens avloppsvatten är klart för marknadslansering. Vi erbjuder abonnemang på reningstjänsten med 5-20 års kontrakt. PharmaLundensis bygger därefter upp reningscentraler med evaporatorer i landets storstadsregioner där reningen utförs. Reningen blir 99.9 % och efter förbränning återstår bara koldioxid och vatten. En elegant lösning på ett långvarigt och svårt problem!

2. Patentet som skyddar vår metod för att reducera slaskproduktion vid evaporator-rening av avfallsvatten (se punkt 4, Väsentliga händelser efter periodens utgång) bedöms kunna generera licensintäkter. Vi håller på att utveckla en strategi för marknadsföring. Detta projekt är attraktivt, då vi bedömer att patentet skulle kunna generera betydande intäkter till bolaget utan att kräva några investeringar.

3. Vi har, inom ramen för bolagets pre-licenseringsprogram, fortsatta diskussioner med medelstora läkemedelsbolag som erbjuds att köpa en option på en exklusiv licens på deras huvudmarknad för vår framtida KOL/kronisk bronkit behandling (PAL-133). Bolagen betalar en summa för optionen som sedan är giltig tills behandlingen testats på 200 patienter. Vid denna tidpunkt skall företagen bestämma om man vill aktivera optionen och skriva ett traditionellt licensavtal med up-front payment, milestones samt royalty.

Verksamheten kommer den närmaste tiden att fokuseras på att etablera kontakter och marknadsföra bolagets projekt, med målsättningen att göra bolaget självfinansierat.

3. Väsentliga händelser under andra kvartalet 2019

Genomförde företrädesemission av konvertibler

Vid styrelsesammanträde i PharmaLundensis AB (publ) torsdag den 4 april 2019 beslutades, med stöd av bemyndigande från årsstämman den 15 juni 2018, att Bolaget skall uppta ett konvertibelt lån om nominellt högst 4 732 500 kronor genom emission av högst 315 500 konvertibler med företrädesrätt för befintliga aktieägare. Varje befintlig aktie i Bolaget på avstämningsdagen 11 april 2019 berättigade till 1 teckningsrätt, och 71 teckningsrätter berättigade till teckning av en konvertibel till en teckningskurs om 15 kronor. Teckningstiden var 15 april till 30 april 2019. Lånet löper med 13 procent årlig ränta från och med 15 maj 2019 till och med den 15 maj 2025 och betalas i sin helhet ut efter förfallodatumet. Således återbetalas då 208.2 % av investerat belopp med ränta på ränta. Konvertibeln kommer inte att noteras på någon marknadsplats. Totalt inkom, efter förlängning av teckningstiden, teckningar från 420 investerare på totalt 133 835 units motsvarande 2 007 525 kronor, vilket gav en teckningsgrad på 42,4 %. Efter emissionskostnader på ca 400 000 kr tillfördes bolaget således ca 1.6 miljoner kronor. Teckningen skedde till 45 % med företräde. Samtliga tecknare erhöll önskat antal units.

Tester visade fullständig rening av antibiotika i avloppsvatten med EcoFilter
PharmaLundensis genomförde realistiska tester med EcoFilter systemet för att klargöra förmågan att ta bort antibiotika från avloppsvatten innehållande både urin och avföring. Utvärderingen visade att EcoFilter ger en fullständig ( > 99.9 %) eliminering av samtliga testade antibiotika. I testet ingick både antibiotika mot bakterier (Ciprofloxacine, Imipenem, Vancomycin, Metronidazol, Tetracyclin, Penicillin V) och mot svampinfektion (Amphotericin B). EcoFilters renande funktion utvärderads genom en biologisk ”bioassay” som går till på följande sätt: Man placerar en liten testlapp med antibiotika i mitten av en odlingsskål vars yta är täckt av levande bakterier (E. Coli) eller svamp (Saccharomyces). Då antibiotika diffunderar från lappen ut mot kanterna dödar den bakterier och svamp i en ring omkring antibiotikalappen. Ju högre halt antibiotika det finns i lappen, desto större blir diametern på ringen med döda bakterier och svampar runt testlappen. I försöken impregnerades lappen med fyra lösningar: 1. Kontroll med fysiologisk saltlösning, 2. Avloppsvatten före rening, 3. Avloppsvatten som renats genom EcoFilter, tidig fraktion, 4. Avloppsvatten som renats genom EcoFilter, mittfraktion. Det konstaterades att reningen uppfyllde alla krav och att det nu är dags för att marknadsföra systemet. 

Genomförde företrädesemission av units bestående av aktier och teckningsoptioner
Styrelsen för PharmaLundensis AB (publ), org. nr 556708-8074, beslutade den 9 maj 2019, under förutsättning av godkännande från årsstämma, att genomföra en företrädesemission av högst 1 018 207 units. Varje unit bestod av 3 nya aktier och 2 teckningsoptioner med teckningskursen 6 kronor per unit, motsvarande en teckningskurs per aktie om 2 kronor. Varje befintlig aktie berättigade till 1 uniträtt och 22 uniträtter berättigade till teckning av en unit. Teckning skedde med företräde för befintliga aktieägare. Teckningstiden var 17 juni – 1 juli 2019. Teckning av units utan stöd av uniträtt skedde i poster om 250 units. Vid full teckning skulle PharmaLundensis tillföra ca 6.1 MSEK före emissionskostnader. Vid fullt utnyttjande av teckningsoptionerna tillförs bolaget ytterligare cirka 4.1 MSEK före emissionskostnader. Årsstämma den 11 juni 2019 bekräftade detta beslut. I nyemissionen inkom totalt teckningar på 437 468 units motsvarande 2 624 808 kronor, vilket gav en teckningsgrad på 43 %. Efter emissionskostnader på ca 250 000 kr tillfördes bolaget således ca 2.35 miljoner kronor. Aktierna tecknades till 66 % med företräde. Samtliga tecknare erhöll önskat antal aktier.

Positivt PCT patentbesked för EcoFilter

PharmaLundensis erhöll positiva Fas 2-besked för bolagets internationella PCT-ansökan för EcoFilter-systemet. Uppfinningen anses uppfylla samtliga nödvändiga krav inklusive nyhet och uppfinningshöjd. Denna ansökan kan nu ligga till grund för nationella patent i merparten av världens länder som ingår i PCT-samarbetet. VD Dr Staffan Skogvall noterade att bolaget nyligen beviljades patent för systemansökan i Europa, och nu kom positivt besked för den internationella ansökan. PharmaLundensis patentskydd för EcoFilter blir allt starkare.

4. Väsentliga händelser efter periodens utgång

Genomfört utvärdering av kommersiella möjligheter för patent som skyddar bolagets metod att reducera slaskproduktion vid evaporator-rening av avfallsvatten

Att använda evaporatorer (indunstare) för att rena industriellt avfallsvatten från föroreningar är en standardmetod. Metoden innebär att man överför avloppsvattnet med förorening till två fraktioner, den rena fraktionen som utgör ca 95 %, och koncentratet med alla föroreningar som utgör ca 5 % av volymen. Den rena fraktionen kan släppas ut i avloppet eller återanvändas i processen, medan koncentratet vanligtvis destrueras genom förbränning. Mängden koncentrat kan dock bli väldigt stor och det är svårt att bränna stora mängder vatten i en brännugn. Om det som exempel produceras 1000 m3 avfallsvatten per dag i en fabrik så blir det 50 m3 koncentrat som måste hanteras varje dygn. Om man kunde ta bort allt kvarvarande vatten i koncentratet skulle volymen minska med kanske upp till 99 %. Då skulle det bara bildas 0.5 m3 slask varje dygn, i stället för 50 m3 i exemplet ovan. Om man idag försöker att ta bort mer än 95 % av vattnet i det första steget i evaporatorn faller dock föroreningarna ut på väggarna inne i maskinen. Detta ger ett driftsavbrott och kräver en dyrbar sanering.

PharmaLundensis har tagit fram en enkel och effektiv metod för att lösa det här problemet. I princip går det ut på att den sista vattenreduktionen (dvs evaporeringen av kvarvarande vatten från koncentratet) sker i slaskbehållaren. Då kommer kvarvarande föroreningar att falla ut på innerväggarna i slaskbehållaren, i stället för inne i evaporatorn. Att det faller ut i slaskbehållaren gör dock inget då hela behållaren kan brännas upp. PharmaLundensis har patent för denna metod i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Tyskland, Frankrike, Storbritannien, Italien, Spanien, Holland och Schweiz, och ansökan väntar på godkännande i USA, Canada, Japan, Kina, Indien och Australien1.  

Bolaget har nyligen genomfört en utvärdering av vilken kommersiell potential som patentet för att reducera produktion av slask vid rening av industriellt avfallsvatten med evaporatorer kan ha. Enligt Bolagets uppfattning kan detta patent ha ett betydande värde, och vi anser därför att det är lämpligt att lägga resurser på att sälja in det till företag i denna bransch. Vid en inledande inventering identifierades ett hundrataltal företag i Europa som tillverkar och/eller säljer sådan utrustning. En strategi för marknadsföring håller på att utvecklats.

För PharmaLundensis del är detta projekt attraktivt, då vi bedömer att patentet skulle kunna generera betydande intäkter till bolaget utan att kräva några direkta investeringar.

1. https://www.pharmalundensis.se/wp-content/uploads/2015/05/SE1551412.A1.pdf 

5. VD kommenterar

Jag vill inledningsvis tacka alla som tecknade i emissionen före sommaren! Jag är verkligen glad för att vi har tusentals aktieägare som tror på verksamheten och som vill hjälpa till att förverkliga våra planer! Jag är övertygad om att det kommer att betala sig mycket bra i framtiden, både finansiellt och läkemedelsmässigt!

Mitt fokus kommer under hösten att ligga på att etablera kontakter och marknadsföra våra olika projekt (sid 3). Det blir spännande att se vilket av våra tre projekt som först börjar generera intäkter! Min initiala målsättning är att vi så snabbt som möjligt skall bli självfinansierade. Vi har en mycket slimmad organisation och en låg ”burn rate” så det behövs endast mycket små intäkter för att nå dit. Därefter kommer jag sikta på att successivt öka intäkterna där nästa mål är att få ihop tillräckligt mycket kapital för att fullt ut finansiera våra kliniska studier på KOL och kronisk bronkit. Nästa målsättning är att vi skall få in så mycket inkomster att vi kan ge utdelning till aktieägarna. Med tanke på den långa utvecklingstiden som det har varit så tror jag att alla skulle uppskatta att vi når dit. Dessutom misstänker jag att när det börjar komma intäkter i bolaget så kommer vår aktiekurs att rusa. Det skulle säkert alla också uppskatta!

Det finns således mycket spännande saker på gång i bolaget. Jag vill önska alla aktieägare en fortsatt trevlig sommar och en spännande höst!

Med vänliga hälsningar

Dr Staffan Skogvall

VD

Continue Reading

Marknadsnyheter

Wyld Networks får första intäktsbringande satellit-IoT-data från Namibia i Afrika

Published

on

By

Virtuella satellitoperatören Wyld Networks har fått sin första intäktsbringande satellit-IoT-data från Namibia i Afrika.

Detta sker i samarbete med ett sydafrikanskt agritech-företag som installerar fuktsensorer i marken för att optimera bevattning och automatisera schemaläggningssystem för jordbruk.

”Trådlöst anslutna agritech-sensorer levererar kvalitativa data för att ge bönder och agronomer data på den detaljnivå de behöver för att fatta informerade beslut och öka effektiviteten”, säger Alastair Williamson, VD för Wyld Networks. ”Särskilt relevant i regioner där mobilanslutning inte alltid är tillgänglig.”

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Alastair Williamson, VD Wyld Networks
E-post: alastair.williamson@wyldnetworks.com 
Tel: +44 7 824 997 689

Om Wyld Networks AB

Wyld Networks utvecklar och säljer innovativa trådlösa teknologilösningar som möjliggör prisvärd uppkoppling globalt, vilket adresserar problemet för människor och bolag gällande bristen på global nätverksuppkoppling. Lösningarna är främst inriktade på trådlös nätverksanslutning för IoT-produkter och människor. Wyld Networks Ltd grundades i Cambridge, Storbritannien under 2016 och är ett helägt dotterbolag till Wyld Networks AB.

Wyld Networks aktie (WYLD) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market. Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB (tel 08-5030 1550, e-post ca@mangold.se).

Läs mer på: www.wyldnetworks.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Hoodin AB (publ) publicerar delårsrapport för första kvartalet 2024

Published

on

By

Första kvartalet, 2024-01-01 – 2024-03-31

  • Nettoomsättning 243 (252) KSEK

  • Rörelseresultat -1 287 (-1 480) KSEK

  • Resultat efter skatt -1 286 (-1 575) KSEK

  • Resultat per aktie -0,04 (-0,12) SEK

VD har ordet

En spännande tid präglad av innovation och tillväxt

Vår resa in i 2024 har präglats av en stark framåtrörelse och en tydlig vision om framtiden. Vi på Hoodin har inlett arbetet med en revolutionerande ny version av vår plattform, driven av kraften i AI och vår unika data- och informationstillgång inom life science. Denna nya version kommer att bana väg för en betydande förbättring av vår förmåga att lösa komplexa problem inom regulatoriska frågor.

AI lyfter Hoodin till nya höjder

Vi ser en enorm potential i AI:s förmåga att transformera hur vi hanterar regulatoriska frågor inom life science. Genom att integrera AI i den nya versionen av Hoodin kommer vi att kunna erbjuda en oöverträffad effektivitet och precision i hanteringen av komplexa data och regelverk.

Detta innebär att vi kan erbjuda våra kunder:

  • Förbättrad riskhantering: Genom proaktiv identifiering och analys av potentiella risker kan vi hjälpa våra kunder att undvika kostsamma förseningar och problem.

  • Optimerad regelefterlevnad: Vi kan automatisera och effektivisera processer för regelefterlevnad, vilket frigör tid och resurser för våra kunder att fokusera på innovation och tillväxt.

  • Förbättrad spårbarhet och transparens: Vi ger våra kunder en oöverträffad överblick över all regulatorisk data och information, vilket ger dem fullständig kontroll och transparens.

Marknaden vaknar till MDR:s utmaningar

Vi ser tydliga tecken på att marknaden börjar vakna till inför de utmaningar som den kommande utgången av den så kallade ”grace perioden” för MDR medför. Företag inser nu behovet av att ta itu med lösningar för post market surveillance (PMS) och Hoodin är väl positionerat för att möta detta behov. Som ett resultat av detta har bolaget inlett flertalet positiva dialoger med både slutkunder och samarbetspartners.

Vår unika kombination av AI, data och expertis inom life science gör oss till den perfekta partnern för företag som vill:

  • Etablera effektiva PMS-processer: Vi kan hjälpa dem att designa, implementera och hantera robusta PMS-system som garanterar efterlevnad av MDR.

  • Minska risker och kostnader: Vi kan identifiera och hantera potentiella problem tidigt, vilket sparar både tid och pengar.

  • Få en konkurrensfördel: Vi kan ge dem verktygen och insikterna de behöver för att ligga steget före i den ständigt föränderliga regulatoriska miljön.

    Samarbete med QMS-leverantörer för en helhetslösning

    Vi har noterat ett ökat intresse från företag som erbjuder kvalitetssystem (QMS, quality management system) för samarbete med Hoodin. Vi ser detta som en positiv utveckling och välkomnar möjligheten att samarbeta med QMS-leverantörer för att erbjuda våra kunder en komplett lösning för hantering av regulatoriska frågor.

    Genom att kombinera Hoodins AI-drivna plattform med robusta QMS-system kan vi erbjuda kunderna en oöverträffad nivå av effektivitet, precision och transparens.

    Händelser under Q1 2024

    Under det första kvartalet 2024 har Hoodin fokuserat på att:

    • Förbättra den AI-drivna plattformen: Fortsatt utveckling av den nya AI-drivna plattformen för att förbättra dess förmåga att hantera komplexa data och regelverk.

    • Förbereda lanseringen av den nya plattformen: Förberedande aktiviteter för lanseringen av den nya AI-drivna plattformen under de kommande månaderna.

    • Stärka kundsamarbetet: Utökade samarbeten med befintliga kunder och etablering av nya kundrelationer.

    • Delta i branschmässor: Deltagande i relevanta branschmässor för att öka synligheten och marknadsföra Hoodins lösningar.

    Vi är övertygade om att Hoodin är väl positionerat för en stark tillväxt och framgång under de kommande åren. Med vår innovativa teknik, unika data och expertis inom life science är vi redo att hjälpa våra kunder att navigera den komplexa regulatoriska miljön och nå nya framgångar. Vi ser fram emot att fortsätta vår resa tillsammans med er.

    Tack för ert fortsatta stöd och förtroende!

    Marcus Emne VD, Hoodin

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Emne, verkställande direktör, Hoodin AB (publ)
Tfn: +46 79-335 76 58
E-post: marcus@hoodin.com

Hemsida: www.hoodin.com

Om Hoodin

Hoodin är en ledande leverantör av en SaaS plattform inom eftermarknadskontroll och regelverk för life science. Bolagets SaaS plattform, Hoodin 360 Surveillance & Vigilance, hjälper företag att effektivisera och automatisera sitt arbete inom regelverk, standards och lagar för att säkerställa produktsäkerhet. Besök vår webbplats på [webbadress] för mer information.

Disclaimer

Detta pressmeddelande kan innehålla framtidsinriktad information som är föremål för risker och osäkerheter. Faktiska resultat kan avvika väsentligt från de förväntningar som uttrycks eller antyds i sådana framtidsinriktade uttalanden på grund av olika faktorer. Företaget tar inget ansvar för att uppdatera framtidsinriktad information på något som helst sätt.

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Hoodin AB (publ) publicerar delårsrapport för första kvartalet 2024

Published

on

By

Första kvartalet, 2024-01-01 – 2024-03-31

  • Nettoomsättning 243 (252) KSEK

  • Rörelseresultat -1 287 (-1 480) KSEK

  • Resultat efter skatt -1 286 (-1 575) KSEK

  • Resultat per aktie -0,04 (-0,12) SEK

VD har ordet

En spännande tid präglad av innovation och tillväxt

Vår resa in i 2024 har präglats av en stark framåtrörelse och en tydlig vision om framtiden. Vi på Hoodin har inlett arbetet med en revolutionerande ny version av vår plattform, driven av kraften i AI och vår unika data- och informationstillgång inom life science. Denna nya version kommer att bana väg för en betydande förbättring av vår förmåga att lösa komplexa problem inom regulatoriska frågor.

AI lyfter Hoodin till nya höjder

Vi ser en enorm potential i AI:s förmåga att transformera hur vi hanterar regulatoriska frågor inom life science. Genom att integrera AI i den nya versionen av Hoodin kommer vi att kunna erbjuda en oöverträffad effektivitet och precision i hanteringen av komplexa data och regelverk.

Detta innebär att vi kan erbjuda våra kunder:

  • Förbättrad riskhantering: Genom proaktiv identifiering och analys av potentiella risker kan vi hjälpa våra kunder att undvika kostsamma förseningar och problem.

  • Optimerad regelefterlevnad: Vi kan automatisera och effektivisera processer för regelefterlevnad, vilket frigör tid och resurser för våra kunder att fokusera på innovation och tillväxt.

  • Förbättrad spårbarhet och transparens: Vi ger våra kunder en oöverträffad överblick över all regulatorisk data och information, vilket ger dem fullständig kontroll och transparens.

Marknaden vaknar till MDR:s utmaningar

Vi ser tydliga tecken på att marknaden börjar vakna till inför de utmaningar som den kommande utgången av den så kallade ”grace perioden” för MDR medför. Företag inser nu behovet av att ta itu med lösningar för post market surveillance (PMS) och Hoodin är väl positionerat för att möta detta behov. Som ett resultat av detta har bolaget inlett flertalet positiva dialoger med både slutkunder och samarbetspartners.

Vår unika kombination av AI, data och expertis inom life science gör oss till den perfekta partnern för företag som vill:

  • Etablera effektiva PMS-processer: Vi kan hjälpa dem att designa, implementera och hantera robusta PMS-system som garanterar efterlevnad av MDR.

  • Minska risker och kostnader: Vi kan identifiera och hantera potentiella problem tidigt, vilket sparar både tid och pengar.

  • Få en konkurrensfördel: Vi kan ge dem verktygen och insikterna de behöver för att ligga steget före i den ständigt föränderliga regulatoriska miljön.

    Samarbete med QMS-leverantörer för en helhetslösning

    Vi har noterat ett ökat intresse från företag som erbjuder kvalitetssystem (QMS, quality management system) för samarbete med Hoodin. Vi ser detta som en positiv utveckling och välkomnar möjligheten att samarbeta med QMS-leverantörer för att erbjuda våra kunder en komplett lösning för hantering av regulatoriska frågor.

    Genom att kombinera Hoodins AI-drivna plattform med robusta QMS-system kan vi erbjuda kunderna en oöverträffad nivå av effektivitet, precision och transparens.

    Händelser under Q1 2024

    Under det första kvartalet 2024 har Hoodin fokuserat på att:

    • Förbättra den AI-drivna plattformen: Fortsatt utveckling av den nya AI-drivna plattformen för att förbättra dess förmåga att hantera komplexa data och regelverk.

    • Förbereda lanseringen av den nya plattformen: Förberedande aktiviteter för lanseringen av den nya AI-drivna plattformen under de kommande månaderna.

    • Stärka kundsamarbetet: Utökade samarbeten med befintliga kunder och etablering av nya kundrelationer.

    • Delta i branschmässor: Deltagande i relevanta branschmässor för att öka synligheten och marknadsföra Hoodins lösningar.

    Vi är övertygade om att Hoodin är väl positionerat för en stark tillväxt och framgång under de kommande åren. Med vår innovativa teknik, unika data och expertis inom life science är vi redo att hjälpa våra kunder att navigera den komplexa regulatoriska miljön och nå nya framgångar. Vi ser fram emot att fortsätta vår resa tillsammans med er.

    Tack för ert fortsatta stöd och förtroende!

    Marcus Emne VD, Hoodin

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Emne, verkställande direktör, Hoodin AB (publ)
Tfn: +46 79-335 76 58
E-post: marcus@hoodin.com

Hemsida: www.hoodin.com

Om Hoodin

Hoodin är en ledande leverantör av en SaaS plattform inom eftermarknadskontroll och regelverk för life science. Bolagets SaaS plattform, Hoodin 360 Surveillance & Vigilance, hjälper företag att effektivisera och automatisera sitt arbete inom regelverk, standards och lagar för att säkerställa produktsäkerhet. Besök vår webbplats på [webbadress] för mer information.

Disclaimer

Detta pressmeddelande kan innehålla framtidsinriktad information som är föremål för risker och osäkerheter. Faktiska resultat kan avvika väsentligt från de förväntningar som uttrycks eller antyds i sådana framtidsinriktade uttalanden på grund av olika faktorer. Företaget tar inget ansvar för att uppdatera framtidsinriktad information på något som helst sätt.

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.