Connect with us

Marknadsnyheter

Kommuniké från årsstämma i Empir Group AB

Published

on

on, maj 16, 2018 18:39 CET

Empir Group AB, org.nr 556313-5309 (”Bolaget”), har hållit årsstämma den 16 maj 2018 kl. 16.00 på Miss Clara Hotell, Sveavägen 48, i Stockholm. Vid stämman fattades beslut om, bland annat, nedanstående. 

Fastställande av räkenskaperna

Årsstämman fastställde resultat- och balansräkningarna för koncernen och Bolaget för 2017. Styrelsens ledamöter och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2017.

Resultatdisposition

Årsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens reviderade förslag, att hela det fria egna kapitalet balanseras i ny räkning.

Styrelse och revisorer

Årsstämman beslutade, i enlighet med valberedningens förslag, att antalet styrelseledamöter ska vara fem ordinarie styrelseledamöter utan styrelsesuppleanter samt att Bolaget ska ha ett registrerat revisionsbolag som revisor.

Vidare beslutade årsstämman, i enlighet med valberedningens förslag, att genom omval utse Pär Råghall, Margareta Strandbacke och Kajsa Lundfall, samt och genom nyval utse Robert Carlén och Karin Hallerby till styrelseledamöter. Beslutades, i enlighet med valberedningens förslag, att välja Margareta Strandbacke till styrelsens ordförande.

Det beslutades, i enlighet med valberedningens förslag, att genom omval utse det registrerade revisionsbolaget KPMG AB som Bolagets revisor för tiden intill slutet av årsstämman 2019, för närvarande med Per Gustafsson som huvudansvarig revisor.

Arvoden

I enlighet med valberedningens förslag beslutades att arvode till styrelsen ska utgå med sammanlagt 550 000 kr (tidigare 460 000 kr) att fördelas med 150 000 kr (tidigare 420 000 kr) till ordföranden och 100 000 kr (tidigare 80 000 kr) vardera till styrelsens övriga ledamöter och att ingen särskild ersättning ska utgå för eventuellt utskottsarbete.

Beslutades vidare, i enlighet med valberedningens förslag, att arvode till revisorn ska utgå enligt offert och godkänd räkning.

Riktlinjer för lön och annan ersättning

Årsstämman beslutade om riktlinjer för ersättning till verkställande direktören och ledande befattningshavare i enlighet med valberedningens förslag.

Instruktion för valberedningen

Beslutades om instruktion för valberedningen inför årsstämman 2019 i enlighet med valberedningens förslag.

Godkännande av styrelsens beslut om företrädesemission

Årsstämman beslutade att godkänna styrelsens beslut om nyemission av aktier av serie A och serie B med företrädesrätt för Bolagets aktieägare. Noterades att styrelsen har bemyndigats att fastställa slutliga villkor för företrädesemissionen.

Beslut om nyemission av aktier med betalning genom kvittning

Beslutades, i enlighet med styrelsens förslag, om en riktad nyemission av aktier av serie B mot betalning genom kvittning.

Bemyndigande om nyemission

Styrelsen bemyndigades att vid ett eller flera tillfällen före nästa årsstämma, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, besluta om nyemission av aktier serie B, konvertibler och/eller teckningsoptioner. Nyemission ska kunna ske med eller utan föreskrift om apport, kvittning eller annat villkor som avses i 13 kap 5 § första stycket 6 aktiebolagslagen.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Promimic Årsredovisning 2023

Published

on

By

Promimic har idag publicerat sin årsredovisning för 2023

Dokumentet bifogas detta pressmeddelande och finns även tillgängligt på www.promimic.com där även en engelsk översättning finns att ladda ned.

Tryckt exemplar skickas till den aktieägare som så begär och uppger sin postadress.

Det finns även möjlighet att anmäla sig till vår prenumerationstjänst på hemsidan. Via tjänsten får du automatiskt all information och utskick som skickas ut från Promimic AB. Under Investerare / Prenumerera kan du anmäla dig. Kom ihåg att svara på bekräftelsemejlet du får efter din anmälan för att aktivera tjänsten.

Mölndal den 26 april 2024
Magnus Larsson
VD, Promimic

För ytterligare information:

https://promimic.com/investerare-se/

Magnus Larsson, CEO 
Mobil: +46 709 77 64 77 
E-mail: magnus.larsson@promimic.com

Heidi Bader, CFO
Mobil: +46 708 24 71 46
E-mail: heidi.bader@promimic.com

Promimic AB är ett tillväxtbolag som tillverkar, marknadsför och säljer biomaterial för förbättrad osseointegration till ledande företag på marknaderna ortopediska och dentala implantat. Huvudprodukten HAnano Surface har utvecklats från spetsforskning vid Chalmers tekniska högskola i Sverige. Tekniken har visat sig förbättra osseointegrationen i över 30 vetenskapliga studier och med över 1 500 000 implantat i klinisk användning. Promimic har kontor i Mölndal i Sverige och Austin, Texas i USA. Promimic AB är listade på Nasdaq First North Growth Market. Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ).

Continue Reading

Marknadsnyheter

ÅRSREDOVISNING 2023 ZINZINO AB (PUBL)

Published

on

By

Zinzino (publ) meddelar att bolagets årsredovisning för 2023 på svenska nu publiceras på bolagets hemsida, zinzino.com. Den engelska versionen kommer att publiceras inom cirka 45 dagar.

Årsstämman 2024 kommer att hållas i bolagets lokaler på Hulda Mellgrens gata 5 i Västra Frölunda den 27 maj kl 13.30. Valberedningens förslag till styrelseledamöter, styrelsens arvoden och revisorer redovisas i kallelsen till årsstämman. möte. För ytterligare information om årsstämman, se bolagets hemsida www.zinzino.com.

Länk till rapporten:
https://www.zinzino.com/site/SE/sv-SE/om-oss/investerare/

För mer information vänligen kontakta :
Dag Bergheim Pettersen VD Zinzino +47 (0) 932 25 700, e-post: dag@zinzino.com
Fredrik Nielsen CFO Zinzino +46 707 900 174, e-post: fredrik.nielsen@zinzino.com

Bilder för fri publicering :
marketing@zinzino.com

Certifierad rådgivare: Erik Penser Bank Aktiebolag,

Zinzino är ett globalt direktförsäljningsföretag från Skandinavien som specialiserat sig på testbaserade, personligt anpassade kosttillskott och vetenskaplig hudvård. Det är ett aktiebolag med aktier noterade på Nasdaq First North Premier Growth Market. Företagets vetenskapligt beprövade kosttillskott finns på mer än 100 marknader över hela världen. Zinzino äger det schweiziska biotekniska hudvårdsvarumärket HANZZ+HEIDII samt de norska forsknings- och produktionsenheterna BioActive Foods AS och Faun Pharma AS. Företagets huvudkontor ligger i Sverige, i Göteborg, med ytterligare kontor i Europa, Asien, USA och Australien.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

OncoZenge anlitar Anna Asplind som Fas 3 Programledare

Published

on

By

Stockholm, Sweden – April 26 2024 – OncoZenge AB (publ), ett ledande läkemedelsföretag som utvecklar BupiZenge™, en innovativ, icke-opioidbaserad behandling för oral smärta, meddelar idag att Anna Asplind anlitas som Fas 3 Programledare.

Som tidigare kommunicerats är strategin och fokus för OncoZenge att planera för ett pivotalt fas 3-program för europeiskt marknadsgodkännande av BupiZenge™, tillsammans med en partner. Företaget utvärderar fortfarande de bästa partneralternativen och projektplanerna, men gläds över att kunna bekräfta att Anna Asplind nu anlitats som programledare för fas 3 projektet till stöd för OncoZenges roll som sponsor för projektet.

Anna Asplind har mer än 20 års erfarenhet av att leda tvärfunktionella, nationella och internationella projektteam inom läkemedelsindustrin från fas I till fas IV. Anna började sin karriär som legitimerad sjuksköterska, följt av mer än 10 år i olika roller som klinisk prövningsledare och projektledare, inom olika terapiområden på AstraZeneca, med mer än 10 års erfarenhet av att leda kliniska projekt på ett antal kontraktsforskningsorganisationer därefter.

OncoZenge samarbetar med PharmaRelations för att etablera en flexibel sponsor oversight funktion. Med detta anslutar Anna till den initiala kärntruppen tillsammans med Åsa Nilsson (Clinical Research Manager) och Mihai-Andrei Florescu (Quality Assurance/GxP) i sin roll som Fas 3 Programledare.

”Vi är glada att välkomna Anna till OncoZenge”, säger Stian Kildal, VD för OncoZenge. ”Anna kommer bidra starkt med sin erfarenhet och senioritet för att säkerställa att OncoZenge effektivt kan slutföra scope, planer och förberedelser för myndighetsgodkännandet för att inleda vårt pivotala fas 3-projekt, tillsammans med en partner. Med denna tillsättning har vi identifierat kärngruppen för vår sponsor oversight funktion och därmed säkrat kapacitet och beredskap för att starta programmet, i väntan på vårt beslut om strategisk partner”, avslutar Stian.
 

BupiZenge™ – Potential to be the leading treatment for oral pain.
 

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Stian Kildal, VD, mobil: +46 76 115 3797, e-post: stian.kildal@oncozenge.se
 


Certified Adviser
OncoZenges Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ).

OncoZenge AB
Gustavslundsvägen 34, 167 51 Stockholm, Sverige

Om OncoZenge
OncoZenge utvecklar en ny, effektiv, säker och vältolererad behandling för oral smärta under tillstånd där de nuvarande tillgängliga behandlingsalternativen antingen inte uppnår tillräcklig smärtlindring eller är förknippade med betydande biverkningar. BupiZenge™ är en ny oral sugtablettformulering av bupivakain, ett bedövningsmedel med årtionden av klinisk erfarenhet. OncoZenges huvudindikation är oral smärta på grund av ett inflammatoriskt tillstånd som kallas oral mukosit som drabbar miljontals patienter som får cancerbehandling. Oral mukosit orsakar fysiskt och psykiskt lidande med ett stort medicinskt behov för ett effektivt, opioid-sparande behandlingsalternativ. BupiZenge™ har visat betydligt bättre smärtlindring jämfört med standardvård i denna indikation i en fas 2-studie.

Bolagets aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market (OMX: ONCOZ).

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.