Kronfågel Klubbfilé – Årets Foodservicevara 2019

| 13 juni, 2019 | 0 kommentarer

Med passion och hängivenhet har vi fått svenskarna att älska Klubbfilén lika mycket som vi själva. Kronfågel Klubbfilé har vunnit ”Årets Foodservicevara 2019” för en särskilt framgångsrik lansering som bidragit till innovation i branschen och skapat mervärde för restaurang och storkök.

– Vi är jättestolta över att ha tagit emot det här priset. Det känns fantastiskt att vi kan erbjuda en god produkt som dessutom underlättar vardagen för kockarna i köken. Vårt ansvar och ambition är att ta tillvara alla delar av fågeln och eftersom vi har möjlighet att hantera råvaran på ett effektivt sätt i vår produktion bidrar produkten till minskat matsvinn ute i restauranger och storhushåll. Jag är oerhört stolt över mina kollegor, säger Charlotte Rosta, Produkt- och Varumärkeschef Foodservice, Kronfågel.

Klimatsmart och god

Syftet med Årets Foodservicevara är att sätta fokus på foodservicebranschen, genom att uppmärksamma framgångsrika lanseringar och samtidigt inspirera branschens aktörer till innovation och produktutveckling. Priset delades ut i samband med Foodservice ´19 som arrangerades av DLF den 12 juni.

– Kronfågels Klubbfilé är en riktigt bra produkt. Den är både klimatsmart och fantastiskt god! Klubbfilén är ett mycket välkommet bidrag till restaurangernas kycklingmeny, säger Niclas God, inköpsdirektör på Martin och Servera och ordförande i juryn för Årets Foodservicevara.

Vinnarmotivering:

De enklaste lösningarna kan vara de största innovationerna, särskilt om det sker med omtanke om såväl kockar som planet. Utan ben, utan krångel, utan svinn, men med skinn – såklart att denna nyhet fick en flygande start! 

Fakta om Kronfågel Klubbfilé:

Klubbfilé med skinn är en urbenad kycklingklubba från svensk gårdskyckling. Det är en stor och saftig kycklingbit med mycket smak som tillagas lika lätt på grillen som på stekbord eller i ugn.

– Jag gillar verkligen den urbenade kycklingklubban. Den är smakrik, lättanvänd och svår att misslyckas med. Jag rekommenderar att den steks långsamt på skinnsidan för bästa resultat, säger Fredrik Eriksson, jurymedlem och krögare.

För mer information kontakta:

Charlotte Rosta, Produkt- och Varumärkeschef Foodservice, Kronfågel. Tel: 072 402 34 88, e-post: [email protected]

Kronfågel är Sveriges marknadsledande kycklingproducent. Vi producerar, säljer och marknadsför kyld, fryst och förädlad kyckling. Kronfågel ingår i Scandi Standard som är en av de största producenterna av kycklingbaserade livsmedelsprodukter i norra Europa med ledande positioner i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Irland. Våra starkaste varumärken är Kronfågel, Danpo, Den Stolte Hane, Naapurin Maalaiskana och Manor Farm. Tillsammans är vi ca 3 000 medarbetare och har en omsättning på över 7,5 miljarder SEK. Läs gärna mer på www.kronfagel.se.

Kategori: Marknadsnyheter

Om skribenten ()

Tanalys är en sajt för investerare som med teknisk analys vill förbättra sin trading. Tanalys erbjuder teknisk analys från flera ledande analytiker, samt nyheter och utbildningar.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *