Connect with us

Marknadsnyheter

Lohilo Foods fortsätter expansionen i Kina.

Published

on

Lohilo Foods tar andra steget i lanseringen av LOHILO i Kina då man har signerat samarbetsavtal för marknadsföring, distribution och försäljning.

LOHILO påbörjade etableringsresan i Kina i början av året genom lansering på digitala plattformen Taobao och tar nu nästa steg. Från och med första halvåret 2022 lanseras i utvalda dagligvaru- & servicehandelsbutiker på det kinesiska fastlandet, med start i de östra delarna kring Shanghai. Sortimentet kommer att bestå av glass, dryck och snacks.

Bolagets närvaro på SIAL mässan i Shanghai innan sommaren var också ett viktigt steg i att nå ut till nya potentiella kunder och öka kännedom om LOHILO som varumärke ytterligare. Marknadsföringen, som bland annat inkluderar samarbeten med kända influensers, har väckt ett stort intresse bland konsumenter och i social media. Med positiv respons från både kund och konsument är LOHILO nu redo för nästa steg i expansionen. Prognostiserad försäljning under de första 12 månaderna efter lansering är 12-17 MSEK.

”Att nu kunna följa upp Taobao-lanseringen med nästa steg i utrullningen av LOHILO på den kinesiska marknaden känns otroligt kul. Efter lanseringen skapades många bra kontakter som nu resulterat i ett nytt nationellt avtal med en generalagent som kommer ta ansvar för utrullningen i butik. Att tillsammans med generalagenten fortsätta bygga varumärket och öka tillgängligheten kommer att vara en viktig väg till framgång i Kina” kommenterar Lina Yan, KAM Export Lead Asia för Lohilo Foods.

” Det känns skönt att våra exportsatsningar börjar ge resultat och vi märker att marknaderna öppnar upp allt mer vartefter effekterna från Covid klingar av” säger Richard Hertvig, VD på Lohilo Foods.

För ytterligare information kontakta:

Richard Hertvig, vd, richard@lohilofoods.com, +46 70 886 94 44

Richard Hertvig, CEO, +46708869444

richard@lohilofoods.com

Om Lohilo Foods AB (publ)

Lohilo Foods AB (publ) 556740-7050 är ett foodtech-bolag med rötter i Småland. Bolaget startade 2008 som en glassproducent med målsättningen att bli ett av de största glassbolagen i Norden. Sedan april 2019 har bolaget även etablerat sig inom torra kategorier med produkter inom functional food. Kända varumärken i produktportföljen inkluderar bl.a. LOHILO, Superfruit, Alvestaglass, Häagen-Dazs, Bubbies och Järnaglass. Huvudkontor, fabrik och centrallager ligger i Växjö med försäljningskontor i Stockholm.

Aktien handlas sedan 2020-10-26 på Nasdaq First North Growth Market Stockholm under beteckningen LOHILO. Bolag vars aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North Growth Market måste ha en Certified Adviser. För Lohilo Foods AB (publ) innehar FNCA Sweden AB, info@fnca.se respektive 08-528 00 399, uppdraget som Certified Adviser.

Lohilo Foods AB (publ)

Nylandavägen 2, 352 50 Växjö • Tel: 0470-72 91 78 • www.lohilofoods.com • E-post: info@lohilofoods.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys