Lohilo Foods fortsätter expansionen i Kina.

| 1 oktober, 2021 | 0 kommentarer

Lohilo Foods tar andra steget i lanseringen av LOHILO i Kina då man har signerat samarbetsavtal för marknadsföring, distribution och försäljning.

LOHILO påbörjade etableringsresan i Kina i början av året genom lansering på digitala plattformen Taobao och tar nu nästa steg. Från och med första halvåret 2022 lanseras i utvalda dagligvaru- & servicehandelsbutiker på det kinesiska fastlandet, med start i de östra delarna kring Shanghai. Sortimentet kommer att bestå av glass, dryck och snacks.

Bolagets närvaro på SIAL mässan i Shanghai innan sommaren var också ett viktigt steg i att nå ut till nya potentiella kunder och öka kännedom om LOHILO som varumärke ytterligare. Marknadsföringen, som bland annat inkluderar samarbeten med kända influensers, har väckt ett stort intresse bland konsumenter och i social media. Med positiv respons från både kund och konsument är LOHILO nu redo för nästa steg i expansionen. Prognostiserad försäljning under de första 12 månaderna efter lansering är 12-17 MSEK.

”Att nu kunna följa upp Taobao-lanseringen med nästa steg i utrullningen av LOHILO på den kinesiska marknaden känns otroligt kul. Efter lanseringen skapades många bra kontakter som nu resulterat i ett nytt nationellt avtal med en generalagent som kommer ta ansvar för utrullningen i butik. Att tillsammans med generalagenten fortsätta bygga varumärket och öka tillgängligheten kommer att vara en viktig väg till framgång i Kina” kommenterar Lina Yan, KAM Export Lead Asia för Lohilo Foods.

” Det känns skönt att våra exportsatsningar börjar ge resultat och vi märker att marknaderna öppnar upp allt mer vartefter effekterna från Covid klingar av” säger Richard Hertvig, VD på Lohilo Foods.

För ytterligare information kontakta:

Richard Hertvig, vd, [email protected], +46 70 886 94 44

Richard Hertvig, CEO, +46708869444

[email protected]

Om Lohilo Foods AB (publ)

Lohilo Foods AB (publ) 556740-7050 är ett foodtech-bolag med rötter i Småland. Bolaget startade 2008 som en glassproducent med målsättningen att bli ett av de största glassbolagen i Norden. Sedan april 2019 har bolaget även etablerat sig inom torra kategorier med produkter inom functional food. Kända varumärken i produktportföljen inkluderar bl.a. LOHILO, Superfruit, Alvestaglass, Häagen-Dazs, Bubbies och Järnaglass. Huvudkontor, fabrik och centrallager ligger i Växjö med försäljningskontor i Stockholm.

Aktien handlas sedan 2020-10-26 på Nasdaq First North Growth Market Stockholm under beteckningen LOHILO. Bolag vars aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North Growth Market måste ha en Certified Adviser. För Lohilo Foods AB (publ) innehar FNCA Sweden AB, [email protected] respektive 08-528 00 399, uppdraget som Certified Adviser.

Lohilo Foods AB (publ)

Nylandavägen 2, 352 50 Växjö • Tel: 0470-72 91 78 • www.lohilofoods.com • E-post: [email protected]

Kategori: Marknadsnyheter

Om skribenten ()

Tanalys är en sajt för investerare som med teknisk analys vill förbättra sin trading. Tanalys erbjuder teknisk analys från flera ledande analytiker, samt nyheter och utbildningar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *